![]() |
is vrije tijd nog "vrije" tijd?
Hallo,
voor Nederlands moet ik een verhandeling maken, dus had ik graag jullie mening geweten over het volgende: Is vrije tijd nog "vrije" tijd? Alvast bedankt, Jay xx |
Hoe bedoel je dat?
Dat kinderen teveel naast school doen? |
>> Moderne Talen
|
Mijn mening hierover is, dat studenten buiten het school veel te veel hoeven te doen wat ze niet leuk vinden. Waaronder het meeste : huiswerk!! Dan zijn er ook nog de familiebezoekjes, het samen naar televisie kijken met oma of opa, passen op broertjes of zusjes, ... En wanneer kunnen we doen wat we willen? Bijna nooit meer
x |
Citaat:
|
Citaat:
Als je 't te druk heb naast school, maak 't dan rustiger. Ga eens niet naar opa en oma (of wel, en maak daar je huiswerk, natuurlijk). Ga niet om vier verschillende sporten, maar kies er eentje uit. Nog genoeg tijd over om te doen wat je wil, lijkt me zo. Je moet eens kijken wat er gebeurt wanneer je op jezelf gaat wonen en je zelf moet koken, boodschappen doen, wassen, poetsen etc etc. Je hebt nu echt niets te klagen hoor :) |
Soms klopt het wel dat het lijkt alsof je minder tijd krijgt.
Mja, school is nog niks vergeleken met gewoon werken. En 12 weken vakantie per jaar! Dat krijg je niet bij een normale baan, of je gaat in het onderwijs werken... |
Citaat:
|
Neerwaardse spiraal.
Toch maar liever een baan die wél verdiend... :s |
Als ik op school zit heb ik daar helemaal geen last van. Dat met die bezoekjes aan oma en opa heeft echter niks met school te maken :) Ik zeg juist zelf altijd: School = vakantie. Ga maar eens kijken als je dalijk een baan hebt. Poe.. Of stage loopt of iets dergelijks. Mijn dag bestaat uit: 6.55 wakker worden >> 1 uur reizen >> stage van 8.30 tot 5 uur >> 1 uur terug reizen >> eten
En na het eten, zo ongeveer half 7 dan, zou ik eigenlijk maar 4 uur vrije tijd hebben als ik om half 11 naar bed zou gaan, doe ik nooit maar toch. Een beetje normaal mens slaapt 8 uur/8.5 uur :p Dat is dus mijn vrije tijd, en die uren vliegen voorbij alsof het niks is. Dus als je nog op school zit, maak je nog niet zo druk. Dr is nog niks aan de hand voor je :) |
Citaat:
|
Nogal al verwend ja.
Daarnaast heb je altijd de mogelijkheid om je eigen keuze te maken, in die zin is je vrije tijd echt "vrije" tijd. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:21. |