![]() |
Hoe eet jij je pasta het liefst?
Met tomatensaus, roomsaus, kaassaus, pesto, andere saus?
Vertel maar. Ik eet het het liefst met een goeie gevulde kaassaus en hamblokjes, welke groenten maakt niet uit. Oh en welke soort pasta natuurlijk: vlinderpasta, penne, spaghetti, macaroni, krulletjes, schelpjes, etcetera etcetera? |
Het liefst volkoren spaghetti met zelfgemaakte rode saus. (Met een pakje van honig, pomedore en heel veel verse groente)
Of tagliatelle met roomsaus, champignons, een zakje gemengde groentes of broccoli en zalm :) |
Tagliatelli met pesto, sjalot, verse champignons en kip
Ook wel zelfgemaakte spaghetti bolognaise met héél véél groentjes erin. |
Gewoon tomatenpurree en ook nog pesto...
En gemalen/geraspte kaas er boven op. :)(y) |
ik vind penne altijd lekker, en het liefst met een kaas- of roomsaus.
En ravioli vind ik ook lekker, met een roomsausje. |
Van die buisjesmacaroni met champignonsaus :o
|
Met gerapste (ik weet: geraspte) kaas...
Eventueel met wat groeten, maar alleen kaas is eigenlijk wel voldoende |
Citaat:
|
In de winter het liefst met een rode saus. In de zomer het liefst in een pastasalade met kip of gerookte zalm.
|
Met geraspte kaas en spagheroni saus.
Goed heet zodat je het kan omscheppen zodat het langzaam afkoelt ! |
Citaat:
|
Ravioli met zelfgemaakte tomatensaus, rivierkreeftjes, rucola, zongedroogde tomaatjes, ansjovis en een beetje geraspte kaas.
Of tagliatelle/spaghetti(ni) met veel groenten en eigengemaakte saus. Zolang er maar veel kruiden, peper en verse ingredienten inzitten. En geen room. |
Citaat:
|
Spaghetti Bolognese met geraspte kaas <3
|
Met tomatensaus, uien en gehaktballetjes of met hamblokjes en kaas
|
Citaat:
|
alleen met geraspte kaas :o
|
Schelpjes pasta, met tomatensaus uit een potje en nog wat extra toegevoegde kruiden en gehakt, en dan heel veel kaas + een klein beetje tomatenketchup.
|
Ik eet het liefst macaroni of penne (geen gedoe met oprollen of snijden) met gehaktsaus of zo'n ratatouille saus, en daaroverheen (jonge) kaas
|
óf met kaas
óf met ketchup (L) |
Citaat:
|
Citaat:
Vorm maakt niet zoveel uit, vind het allemaal lekker |
Vérse spaghetti met tomaten-gehaktsaus <3
|
Pasta Bolognese met tomatenpuree, paprika, ui (eventueel champignons) en gehakt met basilicum en oregano.
Andere favoriet is pasta met aubergine, paprika, ui en spekjes. In de zomer zijn pastasalades erg lekker. |
Ik ga lekker geen keuze maken, daarvoor houd ik teveel van pasta (en van afwisseling;)).
Over t algemeen ben ik fan van rode sauzen, lekker pittig met paprika's en pepertjes en knoflook, of lekker zacht met rode pesto en mozzarella-slierten. Maar een goede pasta carbona met roomsaus, kaas en spekjes is ook heerlijk. In de zomer maakt ik standaard pasta-salades en daar gooi ik gewoon in wat ik in huis heb. Tonijn, wat groenten, lekkere kruiden (y) |
Met tomatenpuree
|
Met zelfgemaakte tomatensaus (of saus uit een potje van de Aldi die is ook erg lekker). met kaas eroverheen,
Andere sauze vind ik niet niet heel erg lekker over pasta. |
van die wokkelpasta met een groentenburger erbij en dan eventueel wat ketchup. of wokkelpasta met vegabruger en broccoli ( :confused:)
maar ik vind soms macaroni ook wel lekker met van die rode saus |
Pasta met een pittige rode saus of pastasalade (Y)
|
Vlinderpasta en spagetti.
En dan het liefst met groenten en tofu met cashewnoten. :) |
Het lekkerste vind ik of doodgewone macaroni met tomatenpuree, ham blokjes en gemalen kaas of spirelli of penne met carbonarasaus, champignons, prei en hamblokjes :) Ik ben niet zo'n fan van rode sauzen.
|
Een beetje afwisseling please. Ham en kaassaus vind ik erg lekker, maar zo af en toe tomatenprut en veel groenten er overheen gaat er ook in.
|
penne met tonijn-prei-spekjes-roomsaus
of volkoren spaghetti met tomatensaus en veeeel groenten oeh of tagliatelle met roomsaus en allemaal soorten paddestoelen en veel knoflook. hm (y) |
eigenlijk meestal maak ik alleen lasagna omdat ik macaroni enzo niet lekker vind. De saus. Ja ik kan er wel een andere saus op doen bedenk ik me, maar ja het zit er zo in van dat ik het vies vind, ik wil het niet eens uitproberen.
|
Met spinazie en kabeljauw,tonijn en geitenkaas,spekjes monchou en nog wat troep. (y)
|
Citaat:
|
macaroni met tomatenpuree, champignons, prei, ui en quorn. offff macaroni met spinazie en boursin, uitjes en champignonnetjes :p . En in de zomer vind ik pastasalade met van die rode bonen (ik weet niet meer hoe ze heten), mais, groene boontjes, tomaat, paprika en kaas heel erg lekker. ooow, en de augurk niet vergeten! :)
|
Kidneybeans?
|
Citaat:
|
spagheterini (vd honig) met roomsaus (ook van honig ;)), hamblokjes en italiaanse roerbakgroenten.
in een schaal doen, (alles goed gekookt/gebakken ed)geraspte kaas erover en in de oven! ideaal als je smorgens wel tijd om te koken hebt, maar savonds laat pas thuis bent.. |
iedere pasta is favoriet! :D
|
het liefst eet ik geen pasta :s.
maar als het dan toch moet, lasagna. Lasagna is nog best lekker. |
Ketjap en ketchup. (y)
|
Met c1000pastasaushttp://members1.chello.nl/~j.demeij/smilies/love.gif
|
Maakt mij niet zoveel uit. Het is altijd wel lekker! :p
|
tomaten saus, en snij de pasta klein, hou niet van die lange slierten.
|
Citaat:
(tip van jamie oliver ;)) |
het liefst doe ik er een tomaat/mascarpone sausje doorheen (potje van bertolli of grand italia) en dan groenten(courgette ofzo) en mozzarella.. simpel maar lekker
|
tomatensaus
maar daar gaat uiteraard pesto doorheen (naja die gaat eigenlijk door de pasta) maar een tagiatelle roomsaus is ook super lekker sauspotje van de aldi is trouwens onwijs ranzig vergeleken met zelf maken, gelukkig pakt mijn vriend dat alleen als ie geen zin heeft in koken of druk heeft (ik ben niet zo'n kookwonder) dus altijd pakje van honig (soms zelfs), paprika, tomaat, prei, soms ui en knoflook soms niet, vaak als extra goedkoop gewoon pakje met pastakruiden, heel veel kruiden en gekruide (en door hem extra gekruide) tofu verder eigenlijk nooit taugé ofzow of kaas, das wel jammer, mag wel es keer, maar tis wel elke keer andere speciale saus. |
Pasta met zout.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:15. |