![]() |
steel me/stil me
-
|
hij is wel leuk, vooral hoe je het woord "onafgebroken" afbreekt. "deplorabel" is een mooi woord, ik ga straks ff van-dalen wat het betekent. Het ritme loopt lekker. H et onderwerp is niet echt origineel, maar je gedicht is toch mooi (y) .
Het doet me wel denken aan een zeker ander gedicht, waar dichters tot opstand worden opgeroepn ofzo. |
Citaat:
RESULTAAT (maximaal 20 woorden) de·plo·ra·bel (bn.) 1 betreurenswaardig => ellendig |
o wat leest dat heerlijk, heel knap (y)
|
Citaat:
|
Ja, heel mooi geschreven, leuke woorden. Alleen (en nu ga ik mierenneuken) mis ik leestekens en zijn sommige zinsafbrekingen een beetje raar.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
de zin is zo opgedeeld dat beelden en deelt ongeveer op dezelfde plek in de zin staan. ik vond het wel lopen, oplees-gewijs. het begin van het volgende zinsdeel op die regel dwingt je lichtelijk er een bepaald tempo in te houden.
't kan ook prima 'er ligt een charme in de beelden die je schept en met ons deelt die ons weerhoudt je iets te zeggen van de zinnen die onaf gebroken slapen in je vers' maar naar mijn idee neemt dat een bepaalde dynamiek weg. ook omdat er in de tweede strofe op dezelfde manier doorgegaan wordt. |
eerste versie is leuker
|
ja, dat zei ik. 't neemt iets weg.
|
Ja, je ritme is zeker ontzettend goed. Het leest echt heerlijk. Qua inhoud spreekt dit gedicht me minder aan, je smijt met mooie woorden maar zegt in feite weinig naar mijn idee. (Kan ook aan mij liggen :D)
Maar dat ritme maakt t echt helemaal goed. |
ik zegt juist helemaal wat ik zeggen wil. 'mooie' woorden zijn vaak specifieker, toonzettender. ik denk dat het misschien een iets te persoonlijk gevoel is, en dat het te abrupt van bewondering voor een ander naar zelfkritiek springt.
|
Met mooie woorden bedoelde ik ook eigenlijk "ingewikkelde" woorden, zoals bijv. "deplorabel" en "reinsigatie". Het wat minder alledaagse taalgebruik.
Kan goed hoor, wat je zegt. Heb ook vaak meegemaakt dat gedichten op anderen totaal anders overkwamen en dat ze voor mij veel meer betekenis hadden. Ik denk echter dat die abrupte wending daar weinig mee te maken heeft; kan ik juist waarderen. Voor mijn gevoel zit 'm dat voornamelijk in de inhoud van je gedicht. Maar daar zat ik dus blijkbaar naast. |
ja. ik bedoelde ook dat minder alledaagse woorden vaak een minder brede, alledaagse betekenis en toon aangeven en dingen preciezer verwoorden. dat je niet zegt 'vierkant zwart ding, één kant van glas, en achter het glas zie je dingen..' maar 'televisie'.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:19. |