![]() |
zit ff vast met een tekst
Heej muzikale mensen hierzo ik heb een tekst voor een liedje geschreven maar ik ben er toch niet helemaal blij mee er moet wat anders aan ofzo maar ik weet niet wat ik zit beetje vast dus als je tips ofzo hebt kom maar op
Nick Vos – Laatste Vlucht Verse1 Starend kijk ik naar buiten Starend kijk ik naar haar Kijken naar wat ze doet En luister naar haar mooie stem Ik wil alles van haar weten Ik wil alles van haar zijn Chorus: Ik voel me raar Dan weer blij Dan weer naar Maar toch zo vrij Ze is zo leuk Ze is van mij Verse2 Nu ben ik verdrietig Nu ben ik nietig Mijn hart uit elkaar gescheurd Je bent gegaan Ver van mij vandaan Refrein: Ik voel me raar Dan weer blij Dan weer naar En vogelvrij Ik en jij Maar nu is dat voorbij Bridge: Binnenkort heb ik mijn laatste vlucht Ik doe de groeten aan de engelen Van jou en je vrienden Dag mijn lief Refrein: 2x Ik voel me raar Dan weer blij Dan weer naar En vooohogelvrij Ze is zo leuk Maar nu is dat voorbij © Nick Vos |
Ik denk dat je meer hebt aan Dansen op Papier.
>>> DoP |
Volgens mij kunnen we jouw liedje toch niet verzinnen, en je weet het ritme ook niet...
:confused: Of ligt dat aan mij? |
Mischien moet je wat langere zinnen maken, het klinkt nu alsof het een snel up-tempo nummer is... volgens mij niet helemaal de bedoeling ??
|
anders post je even het liedje er bij?
|
Mja, je hebt eigenlijk voornamelijk chorus en weinig 'gewoon' liedje. Je verzen en je bridge (wat dat ook mag betekenen, het ziet er niet anders uit dan een vers) waarin je het 'verhaal' vertelt zijn een beetje miezerig, en je verzen bestaan grotendeels uit zinnen die allemaal hetzelfde betekenen, en dus niet echt inhoud hebben
Citaat:
Dit hoort trouwens wel gewoon op Eigen Muziek, dus ik snap niet echt waarom het naar DoP is verplaatst. |
Het beleid, zoals dat uitgestippeld is door Ieke, bepaalt dat songteksten op 'eigen muziek' horen, zeker als ook de muziek zelf gemaakt is.
|
het woordje 'anus' moet er nog ergens in.
|
Citaat:
Refrein: Ik voel me raar Dan weer blij Dan weer naar |
dit wordt duidelijk de carnavalskraker van dit jaar (y)
niets meer aan doen. |
Citaat:
Verder gebruik je, vooral in het refrein, wel erg makkelijke rijm. En je bewandelt natuurlijk platgetrapte paden. |
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:44. |