![]() |
zijn er hier mensen bekend met diabetes?
Ze vermoeden dat ik diabetes heb (moet maandag bloed laten prikken, en een dagcurve maken) Maar het rare is dat bij mij in de ochtend, mijn urine en suikerspiegel toch goed zijn. In de avond gaat het eigenlijk mis, dan is mijn suiker 13mmol en zit er flink wat suiker in mijn urine....heeft iemand hier verstand van, zoja hoe kan dit? Want ik heb het gevoel dat de dokter mij niet serieus neemt.
alvast bedankt My Info |
Dat zou kunnen komen doordat je 's nachts niets eet waardoor er geen glucose je lichaam binnenkomt :)
|
Als je bloedsuiker s'morgens normaal is dan maakt je lichaam nog wel insuline. Je suikerspiegel is afhankelijk van wat je eet en de insulineproductie. Als je net gegeten hebt kan het best wat hoger zijn.
Ben je nogal stevig? Bij met name wat dikkere jongeren komt tegenwoordig toch ook wel type 2 diabetes voor. Dan zijn de insulineprocucerende cellen niet kapot zoals bij type 1 (wat de meeste jongeren hebben, maar het kan zijn dat nog niet alle cellen kapot zijn zodat er nog wel wat productie is) maar zijn er wat andere oorzaken. Zou kunnen verklaren waarom je best wel uitschieters hebt omhoog. 13 is zeker voor een gezond iemand best hoog. Als je het idee hebt dat de dokter je niet serieus neemt moet je daar met hem over praten. Dat je nu een dagcurve moet gaan doen en een lab krijgt laat iig wel zien dat ze ernaar aan het kijken zijn en toch uitzoeken waar het aan ligt. Verder is het dat onderzoek afwachten. |
Citaat:
|
Ik vraag me af of je geen andere verschijnselen hebt die zouden kunnen wijzen op diabetes (dorst, jeuk (bij schaamstreek), sufheid etc).
Het zou kunnen zijn dat een wat hoge suikerspiegel "bij jou hoort". Hoe weet je eigenlijk dat er suiker in je urine zit. Nou ja even de onderzoeken afwachten, hopelijk valt het mee :) |
Het zou ook kunnen dat je nog geen "echte" diabetes hebt, maar dat je in de voor-fase zit, waardoor je grote risico loopt dat je over een tijdje wel echte diabetes krijgt.
Wel goed dus, dat het wordt getest.. nu maar even afwachten.. |
Citaat:
|
Citaat:
Dit is heel waarschijnlijk. Het duurt een tijdje voor je alvleesklier stopt met insuline aanmaken, dat gaat geleidelijk. Toen ik net suikerziekte had hoefde ik ook veel minder te spuiten en kon ik makkelijker dingen tussendoor eten dan nu. Als blijkt dat je inderdaad diabetes hebt: veel sterkte! |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:59. |