![]() |
wel of niet doen? :O
eej
ik werk nu in een supermarkt waar ik 4,76 krijg, 8 uurtjes per week, wil niet meer omdat t kut werk is... nu gesoliciteerd @ slijterij waar ik dan maar 3,90 krijg, ben 18 overigens, maar lijkt me wel veel leuker werk om te doen en kan er donderdags, vrijdags en zaterdags werken... wat zouden jullie ivm dat uurloon :rolleyes: |
Slijterij. Leuk werk gaat boven een iets hoger salaris, plus dat vakkenvullen meer iets is voor 16 jarigen die niets anders kunnen.
|
Slijterij ook. Je verdient bij elkaar meer, en die andere uren besteed je toch maar aan tv-kijken of computeren en die dingen. Zo te zien zit je niet meer op school. Dat klopt?
|
Slijterij! Leuk werk gaat boven beter loon, zeker als je daar meer uur kunt werken waardoor je uiteindelijk meer verdient.
Deze keus is mij heel bekend: ik werk namelijk elke zomer een maand of twee op een laboratorium waar ik 9,57 (netto) per uur verdien. Maar ik ben druk bezig met het vinden van een baan voor het hele jaar door. Als ik niet zou solliciteren op baantjes waar ik minder verdien, dan zou ik niet eens meer moeite hoeven te doen om iets te vinden, is er toch niet. Als ik ergens de kans krijg om aangenomen te worden voor het hele jaar door, dan ga ik dat doen, zelfs voor het minimumloon.. |
slijterij is veel prettigere omgeving
Ik weet niet wat je gaat doen in de slijterij maar ik zou het iig doen. Je kunt nog altijd loonsverhoging vragen. |
Naar de slijterij en ondertussen evt. verder zoeken naar een even leuk baantje dat meer verdient.
|
Citaat:
Leuk werk is belangrijk, alleen het moet natuurlijk ook wel een beetje verdienen. Maar aangezien je ook meer kan gaan werken zou ik het wel doen lijkt me |
Ik denk dat ik voor de slijterij zou gaan. Ik denk dat de prettige werkomgeving het iets lagere loon wel compenseert.
|
Ik zou geen lol hebben in werken voor 3,90 per uur als ik 18 zou zijn.
Bij je huidige baan blijven en verder zoeken. |
Ik zou in de supermarkt blijven werken. Ook zou ik met m'n chef in overleg gaan om te kijken wat jullie er met z'n allen (het hele team dus, niet alleen jij en de chef maar ook de rest) aan kunnen doen om de sfeer te verbeteren.
Ik vind overigens ook dat er hier wel erg minderwaardig wordt gedaan over vakkenvullen. Het is tegenwoordig echt niet meer zo simpel als je denkt. Tevens wordt je in de meeste supermarkten tegenwoordig ook niet meer aangenomen als vakkenvuller maar als winkelmedewerker en dat is een groot verschil. |
Citaat:
Ik vind het zelf geen minderwaardig werk, maar het betaalt vreselijk slecht, net zoals werken bij Mc Donalds. Toen ik 17 was, verdiende ik 8,60 euro per uur, oke dat is best veel, maar 3,90 vind ik wel belachelijk weinig voor iemand van 18 en zeker in een winkel waar je face to face met klanten moet werken.. |
Citaat:
Heel laag wat hierboven wordt gezegt, dat vakkenvullen is voor 16 jarigen die niks anders kunnen vinden. |
Citaat:
Dat verdien ik nu nog niet eens! Volgens mij is 3.50 euro het minimumloon voor een 17-jarige. |
Citaat:
Maar jah als je meer kan werken ergens ander waardoor je uiteindelijk meer verdiend, ja je zou het kunnen doen als je die tijd toc hhebt, je zou evt ook bij de supermarkt kunnen blijven werken en daarnaast gaan werken bij de slijterij. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Hier verschillen de meningen dan over. Ik vond het toen ik 16 was juist leuk om in een supermarkt te werken (nogmaals je wordt tegenwoordig bijna nergens meer als vakkenvuller maar als winkelmedewerker aangenomen wat een veschil is). Lekker frisdrank vullen en een beetje ouwehoeren. Prima te doen en het betaald nog redelijk ook (ok toegegeven het kan beter maar zo slecht is het niet). Het is alleen wel zo dat je je er een beetje voor moet inzetten en dat schijnt voor een hele hoop mensen toch een probleem te zijn (vat dit niet persoonlijk op ofzo want zo bedoel ik het niet). |
Citaat:
|
Citaat:
Ik zou het werk doen dat je leuk vindt.. En je baas gaat misschien wel meer betalen als je er een paar maanden werkt? |
Citaat:
|
Nou ik heb twee baantjes en bij de een verdien ik minder dan bij de ander, maar omdat ik het werk toch liever doe zie ik dat als mijn echte bijbaantje. Als ik opeens echt veel vrije dagen heb of wat dan ook dan wil ik die andere nog weleens bellen of ze wat voor me hebben, maar mn voorkeur gaat toch uit voor die andere. Ik werk gewoon liever 10 uur daar dan 7 uur voor die stomme. Tijd gaat ook sneller als je het leuk hebt.
|
Citaat:
Denk je nou echt dat er met het huidige grote aanbod van scholiertjes die in de supermarkt willen werken, men gaat luisteren naar de specifieke eisen van elk werknemertje?? rot toch op :rolleyes: |
Citaat:
Verder zijn we bij ons eindelijk na meer dan een jaar met onderbezetting terug op niveau. Dus zo goed is het allemaal niet wat je zegt 50% wil niet in een supermarkt werken. Van deze 50% die het wel wil is zo'n 20% te jong om na 19:00 uur te werken. En weer zo'n 50% te oud. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Nee, misschien niet, want dan zou niemand over zelfmoord kunnen praten en zou je geen jonge maagden kunnen vragen over wat ze vinden van sax onder de 14 jaar, kunnen non-smokers niets zeggen over de gevaren van tabak, kunnen oude zakken niets te zeuren hebben over al die moderene computerdingen, kun je niet praten over het sterven van je oma, kun je niet praten over de naabing der naabs om het zo maar simpel uit te drukken zonder aan te geven waarop ik nu eigenlijk doel, gebruik geen smilies als je er niet over kunt praten/niet weet wat ze betkeenen! :nono:
|
Gebruik ik smiles?
|
Citaat:
|
Als jij het niet naar je zin hebt in die supermarkt moet je er weggaan of als het probleem oplosbaar is, erover praten met je leiding gevende.
Ik werk vanaf mijn 15e in de supermarkt begonnen als vakkenvuller na een tijdje ook op zaterdag achter de kassa en sinds mijn 18e fulltime aan het werk en volg er een opleiding voor assistent bedrijfsleider. Wat ik nu doe is heel afwisselend maar ik kan me voorstellen dat je van alleen vakkenvullen of kassa draaien gek word.... succes met een keuze maken. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
kerel, doe eens normaal :evil: |
Citaat:
Mensen houden er van als andere mensen vriendelijk tegen ze doen. Daarom zijn mensen graag in een winkel waar ze vriendelijk geholpen worden. Als er een slechte sfeer onder de medewerkers is, worden ze minder vriendelijk. Daarom gaan mensen niet meer graag naar die winkel. Als mensen niet graag naar een winkel gaan, gaan ze naar een andere winkel. Als mensen naar een andere winkel gaan, krijgt de oorspronkelijke winkel minder klanten. Als een winkel minder klanten krijgt, verkoopt de winkel niet zo veel meer. Als een winkel niet zo veel meer verkoopt, maakt de winkel niet meer zo veel winst. Als de winkel niet meer zo veel winst maakt, heeft de bedrijfsleider (dat is de meneer of mevrouw van wie de winkel is) niet meer zo veel inkomen. Een andere mogelijkheid is dat de winst naar een grote organisatie gaat. Dan krijgt de bedrijfsleider een vast maandloon van die grote organisatie. Als die grote organisatie merkt dat een winkel niet zo veel winst meer maakt, denken de mensen van die organisatie dat dit aan de bedrijfsleider ligt. Ze denken dan, dat ze beter een andere bedrijfsleider kunnen aannemen. Het contract van de bedrijfsleider wordt dan niet meer verlengd. Dan heeft de bedrijfsleider helemaal geen inkomen meer. Heb ik een stap overgeslagen? |
Citaat:
Groetjes Ivo Jan |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Als je het echter op een normale, constructieve, opbouwende, goed beargumenteerde manier brengt dan zal je een stuk serieuzer genomen worden. In de praktijk komt het er dan op neer dat je naar je chef toestapt en tegen hem zegt dat er aan de sfeer op de werkvloer een hoop punten te verbeteren vallen. Vervolgens leg je uit dat je de sfeer die nu op de werkvloer heerst niet bepaald aangenaam vind en geef je er een aantal voorbeelden bij. Daarna kom je met je vooraf bedachte plan om dit aan te pakken en te verbeteren. Moet jij eens opletten hoe snel mensen dan bereid zijn naar je te luisteren. |
Citaat:
|
Discussie is prima, maar wel even serieus houden he? Ik heb geen zin in flames hier
|
Citaat:
En het is ook echt alleen maar in de zomer als ze op vakantie gaan, de rest van het jaar kan het gewoon niet. |
Het lijkt mij wel praktisch om iets te doen wat je leuk vind, als dat inhoud dat je iets minder verdiend (per uur) lijkt het me nog een verstandige zet.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:05. |