![]() |
zoals veel dingen
grijze gebarsten kasseien zijn van die dingen die
je charmant moet vinden zie veel geplaveide stegen die ooit zo weelderig blonken, plegen zachtjes te verdwijnen en te vergaan te transformeren in een geasfalteerde laan kooplui in bont en blauw en rood fluweel een sporadische mijnwerker met een houweel velen passeerden de revue tot geautomatiseerde machines nu rijden af en aan laden, lossen, laten staan “Cerveza fria” op de stalen vrachtwagen waar we ooit houten wielen van de karren zagen een gedicht in een voor mij gekke stijl. spui u gal! |
is mijn gedicht geen reacties waard?
|
Allereerst vind ik je rijm over het algemeen niet zo geslaagd. Komt nog al geforceerd over. De manier waarop je zinnen afbreekt vind ik dan wel weer goed, vooral hier:
veel geplaveide stegen die ooit zo weelderig blonken, plegen zachtjes te verdwijnen en te vergaan Je woordkeuze vind ik apart, eigenlijk slechts af en toe mooi. "Geasfalteerde", en "geautomatiseerde"...nee, maar misschien komt dat deels door de beelden die ermee worden opgeroepen. De sfeer die je schetst vind ik dan wel weer mooi, op zich doet het me wel wat. "Kooplui" vind ik overigens mooi! :) en "sporadisch" ook. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:57. |