![]() |
Studietegemoetkoming/Stufi thuisstudie
Ik vroeg me af of je recht hebt op studietegemoetkoming/studiefinanciering als je thuisstudie volgt bij bijv. LOI of NTI. Ik kan niet echt wat op het internet of op IBG vinden (kan aan mij liggen hoor). Hebben mensen hier ervaring mee? Zo ja, ervaringen worden ook op prijs gesteld ;).
|
Volgens mij heb je dan geen recht op studiefinanciering, weet het haast wel zeker.
|
Nee.
|
Het lijkt me sterk dat je dan stufi krijgt, ik denk het net als bovenstaande posters niet, maar wat precies het onderscheidend criterium is weet ik niet. Ik denk omdat het LOI geen 'echt' onderwijs aanbiedt, alleen cursussen, waarvan je bij sommigen wel een erkend diploma krijgt maar het is geen 'echt' voltijds- of duaal onderwijs.
|
Ik denk dat het op hetzelfde criterium wordt afgekeurd als erkende school om studiefinanciering voor te krijgen als particuliere scholen.
Het heeft dus niets te maken met dat je bijvoorbeeld wel voor je 'examen' gaat. |
Je kunt een tegemoetkoming krijgen als je bij het loi studeerd, nti weet ik nti want die wordt niet overal als zijnde goede instantie aanschouwt.
Het is een eenmalig tegemoetkoming, en dat is afhankelijk van het aantal uur dat je hebt, je moet bij de loi dan het laten steken of een bewijs aanvragen dat je dan ook echt daar studeerd, niet viavia of anders. bij het ib-groep staat het onder deeltijd dacht ik. |
Een vriendin van mij doet vwo staatsexamen bij het NTI en daarbij heb je geen recht op studiefinanciering of tegemoetkoming scholieren omdat het geen erkende onderwijsinstelling is ofzo.
|
Het is wel een erkende onderwijsinstelling, maar die vergoeding krijg je inderdaad niet.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
>> W, G en R
|
Citaat:
je krijgt geen stufi, omdat je dat simpelweg niet krijgt voor afstandsonderwijs. |
Ik vroeg me dit ook af idd. En wat nu als je bij LOI de lerarenopleiding (pabo) volgt?
Er staat bij dat er bij een deeltijd opleiding geen vergoeding is, uitsluitend voor de pabo. Nu staat er op de site van loi zelf, onder studiefinanciering en tegemoetkoming vanalles over dit behalve dat er studiefinanciering geld voor de loi opleidingen. http://www.loi.nl/Themes/Lerarenople...9?folderId=125 Maar geldt dit nu ook voor de lerarenopleiding? Wie kan me helpen? |
Citaat:
Offtopic: Estar, het is 'je studeert' en niet 'je studeerd'. Brr. |
maar dus wel als je de opleiding pabo deeltijd doet, dan krijg je een tegemoetkoming. Maar je denkt dus bij een thuisstudie zoals LOI dus niet?
|
Citaat:
Een vergoeding is weer heel wat anders, trouwens. |
pff vaag gedoe, ik zat te twijfelen of een gewoon een deeltijd opleiding PABO te volgen op een school, of toch een thuisstudie te doen, maar als ik voor het een wel een tegemoetkoming krijg en de ander niet, dan is de keuze snel gemaakt.
|
Wat een up :|
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:45. |