![]() |
Goede hardcore
Ik ben op zoek naar goede hardcore, niet de gabber zooi als neophyte want dat vind ik niks. Het schijnt dat menig metal luisteraar hier ook graag hardcore luistert dus ik ben wel benieuwd of ik het kan waarderen.
gegroet. |
Good Clean Fun natuurlijk :cool:
www.myspace.com/goodcleanfun |
ja wat voor hardcore zoek je nou, de electronische variant of de gitaren variant?
|
oke. voordat er hier misverstanden ontstaan:
bedoel je hardcore in de zin van hardcore punk of hardcore in de zin van X bpm dansmuziek |
Wat ik de laatste tijd veel luister is
Token Entry Uniform Choice Dead Stop Nothing Done |
Citaat:
|
Citaat:
|
better than a thousand
|
D'r wordt snel gereageerd.:O
|
je moeder!
|
Carry On en dan de cd A Life less plagued checken!
Check ook American Nightmare (werd later Give Up The Ghost) Bane ( Give Blood moet je checken) In my Eyes Ignite Modern Life Is War en hier in Nederland zijn natuurlijk ook een aantal vette bands: Nothing Done Uppercut O'hara Deluge (helaas al gekapt) A Step Apart |
alvast bedankt!
|
judge, cro-mags, ss decontrol, black flag, insted, no time left, negative approach, american nightmare/gutg, slapshot, no innocent victim, backfire, warzone, raised fist..
meer de crust/grind kant op; from ashes rise, tragedy, his hero is gone, skitsystem, look back and laugh, dropdead, hellnation, heresy, orchid, wolfpack etc |
Dead Stop
Strike Anywhere All out War Path of Resistance Converge Rise and Fall en natuurlijk zal er ook nog wat tuig zeggen dat je naar het volgende moet luisteren: Cro-Mags Black Flag Bad Brains Agnostic Front Biohazard Gorilla Biscuits verder kan ik math-core dingen ook wel waarderen, maar dat moet je liggen en er valt over te twisten of het hardcore is: Dillinger Escape Plan The nr 12 Looks Like You Ed Gein Tony Danza Tapdance Extravanganza Beneath The Massacre (grindcore). |
Heb nog lang niet alles geluisterd, maar tot nu toe bevalt het me wel:o
|
Citaat:
:eek: Was ik Youth of Today gewoon vergeten...imo een van de betere bands in het genre |
GORILLA BISCUITS
en Kill your idols. Maar vooral dat eerste. En Justice ook. |
atari teenage riot misschien (y)
|
dat nieuwe nr van DEP is echt kut met peren, klinkt net een fucking boyband oid...
hatebreed en exploited enzo |
Citaat:
van die cd die al 2 jaar (ofzo) uit is? |
Agnostic Front
|
Ze zal waarschijnlijk 'Unretrofied' bedoelen, dat is de laatste clip die je zo nu en dan nog wel eens voorbij ziet komen op MTV. En door die clip met dat nummer te bestempelen als boyband, vind ik wat overdreven... Gaaf nummer en gave clip, uiteraard veel minder chaotisch en extreem dat de rest van de plaat. Maar samen met Settingfiretosleepinggiants één van de betere nummers... Soft is niet altijd verkeerd!
|
ja dat nr bedoelde ik stp, t was meer omdat ik aan die teringherrie gewend was en dit klonk best gaar :x
|
Citaat:
|
Teringherrie is leuk, gaar niet.
|
Citaat:
|
Citaat:
earth ad! |
Citaat:
|
Ik geloof je zo, ben geen kenner.
|
haha check deze tour flyer die ik tegenkwam, dat woordje bovenin
http://www.deathwishinc.com/mainspla...dr.rf.tour.jpg Rise and Fall, muur van hardcore geweld http://www.reflectionsrecords.com/re...ndex.php?pid=6 Nothing Done, hardcore in z'n essentie. (http://www.myspace.com/nothingdone) met onze arjan in de gelederen. En wat trashyer: Fight Fight Fight, ben benieuwd naar deze gasten live. http://www.myspace.com/3xfight . Met onze wouter youth. Rockende hardcore http://www.thisisomission.net/ |
Ik vind Fight Fight Fight wel een sterke band.
|
brute bands.
haymaker gvd! |
|
hehe minor threat is nog niet genoemd.
Ook een leuke van eigen bodem: the restless youth |
Citaat:
|
Citaat:
Echt zo'n nummer dat je de eerste keer dat je het hoort gelijk leuk vindt, maar na 10 keer luisteren gaat die irritante hook en dat refrein je de keel uit hangen. DEP hoort niet melodieus te zijn. Setting fire is dan wel weer een heel cool nummer (die jazzy bridge aan het einde en de hard/zacht overgangen, de tegenstellingen tussen beuken en een catchy refrein, en gelijk weer beuken erachteraan alsof het niets is), maar zeker niet het beste. Naar mijn mening zijn panasonic youth (dynamiek anyone?), sunshine the werewolf, en niet te vergeten, phone home het beste. Vooral dat laatste nummer, dat ademt gewoon NIN. Die donkere synths, die ijzingwekkende screams van greg. Instant kippenvel. Verder is heel miss machine geniaal, echt briljant. Het album klopt gewoon van het begin tot het einde (als we unretrofied dan ff vergeten). Calculating infinity staat ook als een huis, maar de dynamiek ontbreekt. Elke song is daar meer een individu. Dat zei ben zelf ook. Ontopic Ik ben helemaal niet into 'hardcore', maar wat ik wel leuk vind is: the hope conspiracy the suicide file a burning water shai hulud bars converge (kan wel aardig als hardcore bestempeld worden) dead stop, nothing done, minor threat (essentieel) en die bandjes die meer naar punk toe trekken vind ik nog wel het coolste. verder screamo en mathcore. at the drive vind je misschien ook wel cool, want zonder hardcore was er geen at the drive in geweest. |
90's - politiek en DIY
Born Against Chokehold Frail Groundwork Downcast Ebullition Records is hiervoor je mattie. Bremencore / Per Koro Acme Mörser Systral Aclys Carol Loxiran Inane Zeroid Zoals metalcore hoort te zijn. Canadese octaven monsters (Union Of) Uranus (pre-Tragedy!) One Eyed God Prophecy Drift Jonah Zonder Canada geen Orchid. Gravity Records / San Diego "Artcore" Antioch Arrow Honeywell Mohinder Angel Hair Clikatat Ikatowi Swing Kids Assfactor 4 Heroin Reach Out Portraits Of Past (split 7" met Bleed) Makara Fase: pre-emoviolence. Emoviolence Usurp Synapse Jerome's Dream Orchid Hassan I Sabbah Neil Perry (voornamelijk de eerste zoveel singles en splits) Louise Cyphre Ampere (ex-Orchid) Kots je hart eens uit voor de verandering. Nederlandsch trots Shikari (beste Nederlandse band ooit) Betercore (geen uitleg nodig) Orwell Nation (666...pre-Shikari) Los Asesinos De La Superficialidad (ergens tussen Assfactor 4 en DC emo in) Temper's Rise (Honeywell-achtig) The Last Mile (zwaar) Kriegstanz (zwaarder) Dodewaard (schreeuwo) Darkwaterscam (blackfuckingmetalcore) |
Citaat:
|
As I Lay Dying
Heaven Shall Burn Deadsoil Arkangel Bleeding Through Darkest Hour Zijn allemaal supergoed. Maar eigenlijk maakt het me niet zoveel uit, als het bier maar goed smaakt want de wijven op hardcoreshows zijn toch altijd lelijk! |
Citaat:
|
Citaat:
|
chain of strength.
beste ooit. |
Black Sabbath.
|
mosh mosh
|
Citaat:
|
ZERO BOYS (eerste plaat)
minor threat angry samoans suicidal tendencies (eerste plaat) 7 seconds black flag manliftingbanner |
Citaat:
;) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:32. |