Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Verkeer & Vervoer (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=104)
-   -   Proef koffiecatering in trein uitgebreid (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1362619)

Quantes 18-02-2006 08:46

Proef koffiecatering in trein uitgebreid
 
Citaat:

NS gaat testen met koffiecatering uitbreiden
De kans dat de koffie weer terugkomt in de trein, is toegenomen. De NS gaat proeven met mobiele koffieteams intensiveren. Binnenkort kunnen ook treinreizigers in de Randstad een kop koffie, cappuccino of thee verkrijgen.

De NS voert momenteel een proef uit op het traject Haarlem-Maastricht. Daarbij lopen medewerkers van de huiscateraar Servex door de coupes met een rugzak vol warm water. Daaruit schenken ze koffie, cappuccino of thee. De consumptie van een beker warme drank kost 1,50 euro.
NS-woordvoerder Martijn den Dekker is gematigd positief over de eerste resultaten van de proef. ‘Er is behoefte aan koffie, zo blijkt uit de eerste voorzichtige resultaten. We gaan de proef uitbreiden op trajecten in “de brede Randstad” en onderzoeken of het financieel haalbaar is. Het voordeel is dat we niet meer gebruik maken van het bekende karretje. Onze medewerkers kunnen zo makkelijker door de trein bewegen.’

Het proefteam bestaat momenteel uit dertig Servex-medewerkers. Mocht het nodig zijn om dit team uit te breiden, dan is hiervoor ruimte. ‘Verder gaan we dit jaar drie vestigingen van La Place openen op stations in ons land. De eerste komt zeer waarschijnlijk in Leiden’, aldus Den Dekker.

De NS schrapte enkele jaren gelden de treincatering af. Slechts twee procent van de reizigers maakte gebruik van de service waardoor de NS er jaarlijks vijf miljoen euro op toelegde. Vorig jaar meldde de Haagse politiek dat de koffie in de trein weer moest terugkomen. Sinds kort voert de NS dus proeven uit, die binnenkort worden geďntensiveerd.

Bron: www.zibb.nl/horeca
Wel handig, en op deze manier is het ook betaalbaar te houden. Beter als een complete car rond laten rinden, de meeste mensen hebben toch wel trek in een kop koffie in de trein.

Hoe denken jullie over de uitbreiding van deze proef?

MightyMarcel 18-02-2006 08:58

Citaat:

Quantes schreef op 18-02-2006 @ 09:46 :
Wel handig, en op deze manier is het ook betaalbaar te houden. Beter als een complete car rond laten rinden, de meeste mensen hebben toch wel trek in een kop koffie in de trein.

Hoe denken jullie over de uitbreiding van deze proef?

een rugzak vol warm water.... ghehehehe :D

onzin. laat die kar maar weer lekker rondrijden, kan mij die prijs schelen. Ik betaal liever 2,50 voor een lekker bakje koffie dan 1,50 voor een surrogaat-oplos-koffie-bekertje.

Pierreke 18-02-2006 10:25

Citaat:

MightyMarcel schreef op 18-02-2006 @ 09:58 :
een rugzak vol warm water.... ghehehehe :D

onzin. laat die kar maar weer lekker rondrijden, kan mij die prijs schelen. Ik betaal liever 2,50 voor een lekker bakje koffie dan 1,50 voor een surrogaat-oplos-koffie-bekertje.

De meeste Nederlanders denk ik echt niet. Ik vind € 1,50 al duur voor een kopje, laat staan dat ik daar twee en een halve Euro voor neertel!

MTpower 18-02-2006 12:13

Dan neem ik liever zelf een thermosfles verse koffie mee :o

Lucky Luciano 18-02-2006 13:26

Citaat:

MTpower schreef op 18-02-2006 @ 13:13 :
Dan neem ik liever zelf een thermosfles verse koffie mee :o
indeed, of gewoon bij de kiosk

Quantes 18-02-2006 15:35

1,50 is al genopeg voor een bakje, en het is allemaal spul van Nescafe, en niets mis mee naar mijn smaak. Die karren zijn definitief verleden tijd, die zijn zelfs al verkocht.

MTpower 18-02-2006 15:42

Ik vind 1,50 gewoon te duur voor een bekertje oploskoffie :o

x-spekkie-x 18-02-2006 16:04

Ik geloof dat deze proef al maanden loopt. Ik zie ze in ieder geval altijd voorbij hobbelen. Vind het wel een goed initiatief (y) Prijs vind ik nu al vrij hoog, maar we zullen zien wat de rest van Nederland vindt en doet :)

Quantes 18-02-2006 16:15

Citaat:

MTpower schreef op 18-02-2006 @ 16:42 :
Ik vind 1,50 gewoon te duur voor een bekertje oploskoffie :o
Ja, wat verwacht je dan, hoe zouden ze het anders moeten doen?? :)

Spekkie: als je het had gelezen, has je gezien dat het ging om een uitbreiding.

MTpower 18-02-2006 17:47

Citaat:

Quantes schreef op 18-02-2006 @ 17:15 :
Ja, wat verwacht je dan, hoe zouden ze het anders moeten doen?? :)

Spekkie: als je het had gelezen, has je gezien dat het ging om een uitbreiding.

Als er warm water in een rugzak kan, waarom dan geen verse koffie? :o

Pierreke 18-02-2006 17:58

Citaat:

MTpower schreef op 18-02-2006 @ 18:47 :
Als er warm water in een rugzak kan, waarom dan geen verse koffie? :o
Omdat je op deze manier ook Thee en Cappucino kunt schenken. Een rugzak met koffien en Thee én Cappo..., dat wordt wat lastig door de nauwe gangetjes..

MTpower 18-02-2006 18:55

Citaat:

Pierreke schreef op 18-02-2006 @ 18:58 :
Omdat je op deze manier ook Thee en Cappucino kunt schenken. Een rugzak met koffien en Thee én Cappo..., dat wordt wat lastig door de nauwe gangetjes..
Tja.. dan wordt het toch mijn eigen thermosflesje :o

Quantes 19-02-2006 07:38

Citaat:

MTpower schreef op 18-02-2006 @ 18:47 :
Als er warm water in een rugzak kan, waarom dan geen verse koffie? :o
Dat is al uitgelegd. :).

Ik weet niet of je zo'n rugzak al eens hebt gezien, hij is nu, met enkel warm water erin, al best groot en ziet er zwaar uit.

Pierreke 19-02-2006 13:25

Citaat:

Quantes schreef op 19-02-2006 @ 08:38 :
Dat is al uitgelegd. :).

Ik weet niet of je zo'n rugzak al eens hebt gezien, hij is nu, met enkel warm water erin, al best groot en ziet er zwaar uit.

Tevens moet zo'n rugzak wel een tijdje mee. Op ieder station tussen Haarlem en Maastricht stopt de trein maar een paar minuten. Die mensen hebben dus geen tijd om snel hun tanks bij te vullen op enkele stations na waar hij wat langer stopt. Ook daarom zijn meerdere verschillende tanks uitgesloten!

MightyMarcel 19-02-2006 14:20

Citaat:

Quantes schreef op 19-02-2006 @ 08:38 :
Dat is al uitgelegd. :).

Ik weet niet of je zo'n rugzak al eens hebt gezien, hij is nu, met enkel warm water erin, al best groot en ziet er zwaar uit.

nog een reden om het slecht te vinden : van een karretje naar een zware grote rugzak met water, lijkt me geen vooruitgang voor het personeel.

TheRedArrow 19-02-2006 17:42

Ik vind het een goede uitbreiding, dit is een service naar de reiziger om koffie/thee aan te kunnen bieden. Natuurlijk is een restauratierijtuig nog het meest comfortabel, maar niet meer rendabel.

Ik vraag mij alleen nog steeds af waarom het in Duitsland (bij de Deutsche Bahn) wel kan (zelfs in de RE/RB heb je 'Bahn Cafe' of 'Zug Cafe') en hier kan niet eens een karretje rondrijden.

Wammus 19-02-2006 17:43

Ze hadden het koffiekarretje nooit weg moeten doen. Echt suckers daar. :mad:

Maar goed ik vind het dus een goede zaak dat ze weer koffie gaan verkopen in de trein. Helemaal als je een lange rit ( imo 1 uur of meer) hebt dan vind ik het altijd wel fijn dat ik tussendoor een kopje koffie of iets anders te drinken kan krijgen. Natuurlijk moeten ze ook weer snoep en koek gaan verkopen. :)

Quantes 19-02-2006 19:05

Citaat:

MightyMarcel schreef op 19-02-2006 @ 15:20 :
nog een reden om het slecht te vinden : van een karretje naar een zware grote rugzak met water, lijkt me geen vooruitgang voor het personeel.
Zal heus wel rekening mee gehouden zijn.

MightyMarcel 19-02-2006 19:24

Citaat:

Quantes schreef op 19-02-2006 @ 20:05 :
Zal heus wel rekening mee gehouden zijn.
ja tuurlijk.

de ns houdt immers ook rekening met reizigers die graag op tijd willen zijn, onhandige mensen (blind, 10 jaar oud, je oma, etc) die niet snappen hoe de kaartautomaat werkt, aansluitingen op andere treinen en op bussen, en de ns houdt er ook rekening mee dat het fijn zou zijn als vertragingen goed verstaanbaar gemeld worden of in elk geval kenbaar zijn voordat je in de trein zit.

diezelfde ns ?

Louis Armstrong 19-02-2006 21:31

die koffie is niet te zuipen, en ipv dat soort 'service verlening' zou ik liever zien dat ze gewoon eens zorgden dat de trein op tijd rijdt

TheRedArrow 20-02-2006 17:53

Citaat:

MightyMarcel schreef op 19-02-2006 @ 20:24 :
ja tuurlijk.

de ns houdt immers ook rekening met reizigers die graag op tijd willen zijn, onhandige mensen (blind, 10 jaar oud, je oma, etc) die niet snappen hoe de kaartautomaat werkt, aansluitingen op andere treinen en op bussen, en de ns houdt er ook rekening mee dat het fijn zou zijn als vertragingen goed verstaanbaar gemeld worden of in elk geval kenbaar zijn voordat je in de trein zit.

diezelfde ns ?

Nee, want zoals je kan lezen wordt dit door Servex aangeboden en die hebben niet zoveel met (oorzaken van en of informatievoorziening bij) vertragingen te maken.

Dittrich 20-02-2006 19:06

Boeiend, als ik koffie wil haal ik dat wel vtv, dat is tenminste wél te zuipen (y)

MightyMarcel 20-02-2006 21:31

Citaat:

TheRedArrow schreef op 20-02-2006 @ 18:53 :
Nee, want zoals je kan lezen wordt dit door Servex aangeboden en die hebben niet zoveel met (oorzaken van en of informatievoorziening bij) vertragingen te maken.
a-ha

nog een ander bedrijf in de trein, yippe-jee. (kun je lekker elkaar overal de schuld van geven, net zoals alles aan prorail ligt. of aan de ns. afhankelijk van aan wie je t vraagt...)

Quantes 21-02-2006 07:38

Citaat:

Louis Armstrong schreef op 19-02-2006 @ 22:31 :
die koffie is niet te zuipen, en ipv dat soort 'service verlening' zou ik liever zien dat ze gewoon eens zorgden dat de trein op tijd rijdt
Serves en NS staan los van elkaar.
En even geweldig offtopic: het meerendeel van de storingen op het spoor gebeurd buiten de verantwoordelijkheid van de NS om (infrastoringen of zelfdoding).

Citaat:

MightyMarcel schreef op 20-02-2006 @ 22:31 :
a-ha

nog een ander bedrijf in de trein, yippe-jee. (kun je lekker elkaar overal de schuld van geven, net zoals alles aan prorail ligt. of aan de ns. afhankelijk van aan wie je t vraagt...)

Als je je eerst eens in zou lezen en niet zou speculeren, zou dat een stuk makkelijker en prettiger zijn. Servesx bestaat al vele jaren als uitbater van kiosken en vroeger ook van die wagentjes op de trein en hebben 0,0 invloed of zijn voor 0,0 afhankelijk van de NS.

MightyMarcel 21-02-2006 10:33

Citaat:

Quantes schreef op 21-02-2006 @ 08:38 :
Serves en NS staan los van elkaar.
En even geweldig offtopic: het meerendeel van de storingen op het spoor gebeurd buiten de verantwoordelijkheid van de NS om (infrastoringen of zelfdoding).



Als je je eerst eens in zou lezen en niet zou speculeren, zou dat een stuk makkelijker en prettiger zijn. Servesx bestaat al vele jaren als uitbater van kiosken en vroeger ook van die wagentjes op de trein en hebben 0,0 invloed of zijn voor 0,0 afhankelijk van de NS.

iets dat zich in de trein afspeelt is logischerwijs nooit voor 0,0% afhankelijk van diezelfde trein he.

Quantes 21-02-2006 10:57

Citaat:

MightyMarcel schreef op 21-02-2006 @ 11:33 :
iets dat zich in de trein afspeelt is logischerwijs nooit voor 0,0% afhankelijk van diezelfde trein he.
Servex heeft totaal geen invloed op de NS en omgekeerd, de dienstverlening van Serves is wel van de NS afhankelijk, maar dat is niet jouw punt.

MightyMarcel 21-02-2006 13:13

Citaat:

Quantes schreef op 21-02-2006 @ 11:57 :
Servex heeft totaal geen invloed op de NS en omgekeerd, de dienstverlening van Serves is wel van de NS afhankelijk, maar dat is niet jouw punt.
de dienstverlening 'koffie in de trein' is afhankelijk van het functioneren van de 'trein'. Immers, als de dienstregeling niet deugt, is het voor een bedrijf als servex vrij lastig om ook een goede dienstverlening aan te bieden.

oftewel, dat was wel degelijk mijn punt.

Quantes 21-02-2006 14:22

Citaat:

MightyMarcel schreef op 21-02-2006 @ 14:13 :
de dienstverlening 'koffie in de trein' is afhankelijk van het functioneren van de 'trein'. Immers, als de dienstregeling niet deugt, is het voor een bedrijf als servex vrij lastig om ook een goede dienstverlening aan te bieden.

oftewel, dat was wel degelijk mijn punt.

Ja, maar zoiets is logisch.

Jij zegt dat ze elkaar dan de schuld kunnen geven van problemen, maar dat is dus helemaal niet zo.

MightyMarcel 21-02-2006 14:31

Citaat:

Quantes schreef op 21-02-2006 @ 15:22 :
Ja, maar zoiets is logisch.

Jij zegt dat ze elkaar dan de schuld kunnen geven van problemen, maar dat is dus helemaal niet zo.

de koffieservice kan de ns dingen gaan verwijten. dat is dus helemaal wel zo.

Dittrich 21-02-2006 14:42

Citaat:

MightyMarcel schreef op 21-02-2006 @ 15:31 :
de koffieservice kan de ns dingen gaan verwijten. dat is dus helemaal wel zo.
valt mee, ze stappen naar mijn beste weten gewoon op het beginpunt in en op het eindpunt uit, de medewerkers ervan hebben dus weinig last van vertragingen.

Quantes 21-02-2006 15:16

Citaat:

MightyMarcel schreef op 21-02-2006 @ 15:31 :
de koffieservice kan de ns dingen gaan verwijten. dat is dus helemaal wel zo.
Ze hebben niet meer rechten als ieder ander.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:36.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.