![]() |
schilderij, kikker
Hallo,
Ik hang hier al jaren rond maar laat eigenlijk bijna nooit zelf werk zien. Nou teken ik normaal, en dacht, doe eens gek, ga eens een kikker schilderen. Ik was niet ontevreden met het resultaat, en wil graag weten wat jullie ervan vinden...! Moet ff zeggen het is 'een beetje van mezelf, en beetje van maggi' dus ik had wel een foto als voorbeeld http://upload.bus3.nl/~off/images/100_0946.JPG http://upload.bus3.nl/~off/images/100_0947.JPG |
hij is trouwens ong 50 bij 40
|
Woow erg mooi.
Eerst vond ik dat handje met die drie vingers het enigste minpuntje, maar als je het van een afstand ziet stoort het eigenlijk niet. Echt erg goed geslaagd (Y) |
de kop van de kikker vind ik echt heel mooi, :) (y)
maar de rest is een stuk minder scherp en veel vlekkeriger (n) |
Kan ie niet kleiner? Want zo zie ik er niets van.
Nee, bestanden worden bij mij niet automatisch verkleind |
netjes, erg fijn om naar te kijken (y). ik kan alleen het paars niet thuisbrengen.
|
Citaat:
Op de foto was dat aanwezig, maar kon het op foto ook niet zo goed zien, dus beetje jammer dat ik dat geschilderd heb.. Bedankt iig! |
Citaat:
maar heb geen idee hoe dus sorry |
Citaat:
|
Citaat:
|
vinden jullie zijn rechterpoot niet raar trouwens?
( voor ons links dus ) Die was eigenlijk heel anders maar dat lukte me nie, dus heb ik zijn poot geschilderd zoals ie nu is, maar heb beetje gevoel dat het er raar uitziet.. of niet? verder kan ik er idd misscien nog ff een bloem van maken.. (y) |
ik dacht al wat komt DIE me bekend voor.
verder is de linkerpoot vreemd het rechteroog raar het blad erg houterig en het kleurgebruik eentonig |
Ik vind hem echt heel mooi, daar moet ik wel bij zeggen dat ik anti-kunstzinnig ben dus ik weet niet of je er blij mee moet zijn. :p
|
|
[QUOTE]
dus ik had wel een foto als voorbeeld [QUOTE] |
ja, en zie daar de referentie.
is wat makkelijker vergelijken van wat van jou is en wat van Maggie™ is. |
Citaat:
puur maggie. |
Ja maar goed, heb het wel vermeld
Maar bedankt dat je hem ebij zet dan.. ik ging m niet verstoppen ofzo |
Volgens mij is dat paarse een stukje achetrpoot. Z'n andere achterpoot mist trouwens ook op het schilderij, en het lijkt alsof hij in het water zit.
|
Citaat:
vaak ben ik overigens nogal ongeduldig en dan denk ik na een uur "och, tis goed zo hoor.. " :rolleyes: |
:|
|
Ik vind em wel mooi (misschien omdat ik zelf voor geen meter kan schilderen) maar ehm, volgens mij is het paarse de voorpoot en datgene wat je als voorpoot hebt geschilderd (die poot die hangt) de achterpoot. De rechter voorpoot heeft namelijk ook paars en dan zou het logisch zijn dat zijn linker voorpoot dat ook heeft. Terwijl je op de rechter achterpoot geen paars kunt zien en op die hangende poot is ook geen paars te zien ^^"
Leuke zinloze discussie over poten :P |
Citaat:
ik heb alleen de voorpoten sowieso geschilderd.. en dat paarse is idd de achterpoot :) danku iig |
Nog even een vraagje: hoe lang heb je er ongeveer over gedaan?
|
|
Ja dat bedoelde ik hihi... plaatje is een stuk duidelijker huh :)
|
Waar jij achterpoot hebt staan, is gewoon de linkervoorpoot toch.. De acherpoot is daar zeg maar dat paarse waar je 'stukje tak' geschreven hebt...
Alli, dat lijkt mij toch hoor.. is gewon kwestiev an lichtval denk i k, dat paarse.. Laten we het de rest vragen :) enn ik heb er , 40 min over gedaan ofzo? |
Bij het soort kikkertje is de binnenkant van de voorpoten wit-paars. cherry springs heeft dus heel goed in de foto gezet hoe het zit.
Nu even mijn mening over en tips voor het schilderij. Het is jouw schilderij en jouw interpretatie. Jouw kikker lijkt meer over het blad heen te liggen en dan zien we alleen voorpoten. Mooi dan zijn de poten die we zien dus voorpoten en de achterpoten zitten achter het blad en zien we niet. De paarse vlek zweeft nu een beetje in de lucht. Ik weet niet met welke verf je werkt, maar het mooiste is om daar een groene vlek overheen te maken ipv een bloem te gaan maken zo dicht bij de kikker denk ik. Het varenblad vind ik erg wit. Varen zijn toch echt groene planten. De structuur van het doek en de verf is erg duidelijk zichtbaar. Dit kan op zich geen kwaad, het is een schilderij en kunst en dan mag zoiets wel. Toch stoort het mij een beetje dat de kikker en de omgeving er nu complet droog uit zien. Kikkers en het tropisch regenwoud glanzen altijd van de natheid en de witte vlekjes in het schilderij om die glans weer te geven kunnen dat idee niet oproepen. Het schilderij blijft te droog en plat voor me. Misschien kun je hoe moeilijk het ook is wat glans toe proberen te voegen? SounD |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:27. |