![]() |
[Vlek] Oranje vlek op trui
Ik kreeg een rooie wijnvlek op het witte gedeelte van mijn trui
en probeerde het eruit te halen met allemaal spullen Is uiteindelijk gelukt..! Helaas zijn er na het uitwassen met water, oranje vlekken achter gebleven. Ik heb de trui bewerkt met: Soda. Werkte niet. Schoonmaak azijn. Werkte niet. Oxydant Traitant creme 40 vol. 12% (waterstofperoxide) en blondeerpoeder (wat ik samen gebruik om mijn haar te bleken) Toen was de wijnvlek dus wel weg. Maar nou zit ik dus hiermee: http://home.wanadoo.nl/buwa_adsl/dig.../_P2180007.jpg http://home.wanadoo.nl/buwa_adsl/dig.../_P2180009.jpg En ik weet niet door welk middel ze erop zijn gekomen, maar het pakte dus alleen op het bruine.. Krijg ik dit er nog uit? Anders maak ik er gewoon meer :P |
Ik denk dat dat door het blondeerspul is gekomen.
En nee, denk niet dat je het eruit krijgt. Of je moet die hele trui zwart verven oid. |
dacht je dat waterstofperoxide goed was voor je trui? Dat is het dus niet...
|
Citaat:
|
Waarom doe je dan ook waterstofperioxide op je trui...
dat is net als die vlek in de fik steken.. "tja, de vlek is wel weg.. maar krijg ik dat gat dr nu nog uit?" Snoetje toch. |
Citaat:
je had gewoon meteen je trui moeten wassen met heet water en een beetje groene zeep, dan was het er wel uit geweest. |
Gooi het weg.
|
je komt zo wel arty over
|
h&m 19,95
|
Citaat:
39,95 :( Maar, ik ga wel naar de H&M zo gauw ik geld heb, een baan heb -> salaris... :( Nu nauwlijks geld om eten te kopen :P |
Citaat:
|
natuurlijk krijg je dat er niet meer uit!
|
hahahahahahahahhahhahahahah jezus hilaaarisch hilaaaarisch hihahahahakdladjak;kl hahahahf
|
Wat kan jou die vlek schelen?
Het is vintage :o |
tip voor de volgende keer:
rode wijn vlekken krijg je eruit met witte wijn. chocoladevlekken krijg je eruit met melk. en voor honderd andere soorten vlekken: ossegal? |
Ik vind het er niet vervelend uitzien.
|
Ik zou er ook gewoon mee lopen.
maar ik ben dan ook crust (fashionxcrust) |
Tegen rode wijn helpt witte wijn toch? Of is dat alleen meteen erna, als de vlek nog vers is? :o
|
Citaat:
|
haha gast
|
ik ben er patroontjes aan het inmaken! :)
|
hahaha (y)
|
Citaat:
|
Jongens kunnen soms zo schattig onhandig zijn:)
|
ah nu er toch een topic voor is..
Er zitten moddervlekken op een wit katoenen jurkje. Na vele malen wassen, stomen en met gebruik van vanish zijn de vlekken er niet uitgegaan. Nu zat ik te denken om de jurk maar helemaal te bleken. Heeft iemand hier ervaring mee? Wordt dit jurkje dan wel egaal wit of worden die vlekken geelachtig/anders wit? Of kan ik het jurkje beter kleuren (in zwart ofzo)? Of weet iemand anders een betere optie? |
als je rode wijn morst, dan moet je er zout opgooien.
dat weet je toch. zz. |
Ik heb ook ergens van die vlekken, volgens mij door blondeerspul. Niet echt handig nee.
|
Daarom moeten vrouwen dus niet gaan werken en het gewoon bij het huishouden houden :D (n)
|
Hahahahahahah wat ben je voor lompe sjaak
als je WATERSTOFPEROXIDE op een trui gooit :D En terecht dat je dan vlekken krijgt. |
|
And the topic is still going strong :eek:
En dat voor zo'n dom topic... |
de vlek zoveel mogelijk absorberen. dan betten met azijn
bestrooi de vlek rijkelijk met zout achteraf kan de vlek verder worden behandeld met azijn. de resten worden gebleekt met bleekmiddel :p ;) |
Je komt behoorlijk gay over.
|
Doe gewoon het hele proces opnieuw, alleen dan met de trui zelf inplaats van een stukje. Is die teminste helemaal oranje. :)
|
tip: als je 'm nog per se aan wilt, knip dan van een leuke zwarte stof een figuur en naai het eroverheen. Dan is je trui ook weer een stuk minder saai :p
|
Vanish had ook wel gewerkt :p
(http://michmich.com/onzin/vanish.jpg) Ik gebruik de poedervorm voor de kokskleding van m'n vriend en daar zitten soms echt hardnekkige, meest grote vlekken in. :) |
Natuurlijk wel in een roze wasmachine. :)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:08. |