![]() |
Tips?
Zoals veel aankomend scholier/student heb ik het zelfde kwaaltje. Ik twijfel tussen een aantal opleidingen.
- Media & informatie management (HVA) - Fysiotherapie (HSL) - Marketing management (HBO Nederland) - Vastgoed & makelaardij (HBO Nederland) Ik vraag niets over de plaats van opleiding want dat staat voor mij gewoon vast maar meer algemene tips om te kiezen en eventueel met de opleiding. Hebben jullie tips/aanwijzingen om de keuze gemakkelijker te maken?? |
In ieder geval van alles open dagen bezoeken, alle boekjes goed bestuderen, praten met studenten, meeloopdagen doen, meelopen in bedrijf (bij een makelaar bijvoorbeeld of een fysiotherapeut).
Fysiotherapie is wel iets heel anders dan die andere drie. Ik denk dat je eerst is duidelijk moet hebben of je iets met mensen wilt of een kantoorbaan. |
Ik twijfel tussen twee letterenstudies, dus ik herken het twijfelen wel ja. ;) Aan foldertjes heb je volgens mij niet zoveel, daar wordt toch geen objectieve informatie in gegeven. Meeloopdagen en proefstuderen zijn wel handig, maar aan van die georganiseerde dagen heb je weinig. Misschien kan je het beste met een individuele student meelopen.
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik zie mezelf op kantoor zitten maar niet hele dagen. En dat is sowieso niet bij alle vier. Het lijkt ook niet echt op elkaar. Al weet ik wel va horen zeggen dat de baan kans bij makelaardij & fysio niet zo sterk is als bij de andere twee |
Citaat:
Maar die van HBO Nederland (is dat oude inholland ofzo).? |
En ik heb van alle opleidingen in ieder geval iemand in mijn directe omgeving waar ik al genoeg aan gevraagd heb. Alleen dan lijkt alles e nog steeds leuk.
Lastig, want dan kan het alleen maar tegenvallen... |
Citaat:
|
Citaat:
Nja probeer dan maar met die kennissen mee te lopen. Ga ook bijvoorbeeld de boeken is bekijken. Daar ben ik bijvoorbeeld met rechten op afgeknapt. Alles kan inderdaad tegenvallen, dat is een gok die je neemt. Maar je kan niet meer doen dan je heel goed orienteren en uiteindelijk toch je keuze accepteren! |
Ja, schrap alles waarin de woorden 'media', 'marketing', 'communicatie', 'management' of 'entertainment' in de naam van die studie voorkomt.
|
Citaat:
Ik heb trouwens niet alleen die gekozen op de naam en ik heb wel degelijk naar de inhoud gekeken. En dan lijkt het me van die 4 nog steeds leuk. Ben het met je eens dat het dan anders lijkt en veel mooier voor geschreven wordt maar ijn mijn geval telt dat dus even niet |
Citaat:
|
Een heel erg gefrustreerde bèta.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:14. |