![]() |
De mooiste dag.
Houd toch op waar ik begin.
Waar je zo ver bent als de grauwe hemel boven de zee zo ver als een hand van mijn huid waar je niet weet wie ik ben en ik het liefst vergeet. Maar begin dan waar ik begeer. Als jij me ziet en het weer elke dag vandaag is. Begin waar ik kapot was en kus het heb lief als ik niet weet wie ik ben en houd toch op als ik begin met dromen van niets. |
Ik vind 'houd toch op waar ik begin' echt supermooi, maar de herhaling ervan wat minder, het doet op één of andere manier wat 'af' aan het gedicht.
Er zitten prachtige zinnen in het gedicht, zoals 'elke dag vandaag is', heel ontroerend. Toch vind ik het gedicht niet heel bijzonder, omdat je mijns inziens wat meer dan doen met de vorm, het ritme ed. Nu ga ik slapen :o. beeh. pff. ik zal morgen wel weer van Mitch te horen krijgen dat... |
Ik vind het wel een redelijk gedicht, alleen wel jammer van het herhalen van het woord begin..
Ritmisch is het niet echt super, maar je woordgebruik vindik wel mooi :) |
Ja, leuk dat jullie het opmerken, ik heb dit keer juist niet de nadruk gelegd op het ritme, terwijl ik dat normaal gesproken wel doe. Het is een soort mijmering, een gedachte en het herhalen van dat 'houd toch op als ik begin' heeft ook een duidelijk doel. In de eerste strofe vraag ik iemand om dichterbij te komen, in de tweede besef ik dat ik niet te benaderen ben. Daarom. :)
|
Jaa mooi mooi mooi! Je eerste regel is direct heel pakkend, en je houdt me vast. Ik vind de herhaling geen afbreuk doen aan je gedicht. Wel vind ik de eerste strofe beter dan de tweede, maar je gedicht als geheel vind ik erg goed gelukt.
Dat het een mijmering is komt goed over, het zorgt ervoor dat het lekker door leest. Misschien zit er geen vast ritme in, maar ik lees het gewoon door door door en dat gaat perfect :) |
Citaat:
Ik vind het echt prachtig, zitten ontroerende mooie inhoudelijke zinnen in. Wat ik het echt vind ontkrachten is de herhaling in strofe 2 en ook het ritme daar, en dat is zo jammer want de rest vind ik top echt top...... |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:28. |