Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Algemene schoolzaken (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=45)
-   -   Compensatie van uren? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1363953)

timajax 20-02-2006 21:48

Compensatie van uren?

Wij hoeven op school maar een keuzevak te volgen (4 havo). Dat schijnt volgens de inspectie (en schoolleiding) te weinig studie-uren op te leveren. Daarom moeten wij zogenaamde 'werkuren' doen. Dat houdt in: werken in de mediatheek (huiswerk, po's oid). Die uren worden geregristreerd. Nou zit ik ruim over het aantal verplichte uren heen.

Daarom vraag ik me af of ik recht heb op een compensatie van die uren. In principe volg ik namelijk teveel 'lessen', of beter gezegd: maar meer studielast uren.
Mensen die ook dit soort regelingen hebben: hoe zit het bij jullie?

Anneka 20-02-2006 22:03

Hmm nee ken die regelingn iet echt, maar ga is met je decaan praten misschien weet die er meer over.

Ulysses 20-02-2006 22:06

Citaat:

timajax schreef op 20-02-2006 @ 22:48 :
Wij hoeven op school maar een keuzevak te volgen (4 havo). Dat schijnt volgens de inspectie (en schoolleiding) te weinig studie-uren op te leveren. Daarom moeten wij zogenaamde 'werkuren' doen. Dat houdt in: werken in de mediatheek (huiswerk, po's oid). Die uren worden geregristreerd. Nou zit ik ruim over het aantal verplichte uren heen.

Daarom vraag ik me af of ik recht heb op een compensatie van die uren. In principe volg ik namelijk teveel 'lessen', of beter gezegd: maar meer studielast uren.

Jij zit al met je gedachten bij een driedaagse werkweek :D. Je moet toch gewoon sowieso je profielvakken volgen en daarnaast nog een keuzevak? Volgens mij kun je nergens op korten.

MCH 20-02-2006 22:20

Te veel is nooit fout. Hier kom je dus niet (snel) onderuit. :):):)

Go 20-02-2006 23:29

Citaat:

timajax schreef op 20-02-2006 @ 22:48 :

Je hebt toch zelf in de hand hoeveel zelfstudieuren jij maakt?

remy476 21-02-2006 11:03

Citaat:

gerwin schreef op 21-02-2006 @ 00:29 :
Je hebt toch zelf in de hand hoeveel zelfstudieuren jij maakt?

Roos 21-02-2006 11:33

Als jij nog een vak erbij hebt, lijkt het me logisch dat je dan niet die werkuren hoeft te maken.

Dus ga naar je decaan (y)

drilboor sjakie 21-02-2006 12:36

Citaat:

Anneka schreef op 20-02-2006 @ 23:03 :
Hmm nee ken die regelingn iet echt, maar ga is met je decaan praten misschien weet die er meer over.

timajax 21-02-2006 16:12

Even voor de duidelijkheid:
Ik heb één keuzevak. Maar ik maak (veel) te veel werkuren. Ik begrijp dat ik dat zelf in de hand heb, maar heb ze sowieso nodig voor huiswerk e.d.

Toet0r 21-02-2006 17:14

als je ze sowieso nodig hebt, waarom zou je er dan over klagen? Anders moet je je werk thuis nog gaan maken..

I love stars 21-02-2006 18:03

die inspecties ook :| bij ons doen ze meer fout dan goed.
Ze vinden 4 SE weken te veel etc.

4SE weken veels te veel vrijetijd etc. Volgens mij wil de inspectie naar een werkweek met 7 uur les per dag en proefwerken tussen door. Maar het was me al opgevallen dat ze meer verpesten dan goed doen.

Maar wat heb je aan die werkuren? Wat extra PO's kan ik nog wel snappen maar verder...

Denk niet dat je er onder uit komt

timajax 06-03-2006 17:03

Wat je eraan hebt:
huiswerk maken, ik heb veel tussen uren nog voor de eerste pauze en dan is het verdomd handig. Maar ik begrijp dat ik er toch echt niet onderuit kom?

Kazet Nagorra 06-03-2006 17:32

Lijkt me niet erg wenselijk, het aantal uren dat de gemiddelde havo- of vwo-leerling nu maakt is al ruimschoots te laag.

Sneeuwvlokje_temp 10-03-2006 12:49

Ik zit driedubbel over mijn uren heen. Ik volg (helaas) C&M profiel, met in mijn "vrije deel" KCV (Ik heb dus zowel CKV als KCV), Informatica, Biologie12 en een "module" Scheikunde. Daarnaast heb ik Engels bijles gegeven aan 4HAVO en 5VWO. Dat betekent nog niet dat ik dan vrijstelling krijg van andere uren. Bovendien moet je niet zeuren, zoals Mephostophilis al zei, het aantal uren dat de gemiddelde HAVO- of VWO-leerling maakt is erg laag. Zelfs met mijn uitgebreide vrije deel heb ik nu, aan het eind van mijn examenjaar, nog maar 19 uur per week les. Als ik aan het einde van deze maand mijn CKV2 examen heb gedaan zijn dit er zelfs nog maar 17 uur.

Roos 10-03-2006 15:39

Citaat:

Sneeuwvlokje schreef op 10-03-2006 @ 13:49 :
Ik zit driedubbel over mijn uren heen. Ik volg (helaas) C&M profiel, met in mijn "vrije deel" KCV (Ik heb dus zowel CKV als KCV), Informatica, Biologie12 en een "module" Scheikunde. Daarnaast heb ik Engels bijles gegeven aan 4HAVO en 5VWO. Dat betekent nog niet dat ik dan vrijstelling krijg van andere uren. Bovendien moet je niet zeuren, zoals Mephostophilis al zei, het aantal uren dat de gemiddelde HAVO- of VWO-leerling maakt is erg laag.
Als je denkt dat je vrijstelling kan krijgen, kan je het toch proberen? Je bent gek als je het niet even uitzoekt en je decaan erover aanspreekt.

Niet omdat het VWO nou zo onwijs zwaar is nee, maar het zou toch wel relaxt zijn.

Gauloises 10-03-2006 15:44

Wat voor compensatie zat je dan aan te denken? :D

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:29.