![]() |
Geschiedenis
Mijn profielwerkstuk gaat over Joden In Nederland voor en tijdens de Tweede Wereldoorlog.
Nou heb ik een probleempje met mijn hoofdvraag deze had ik namelijk zo geformuleerd: Hoe leefden de joden in Nederland voor de Tweede Wereldoorlog, en hoe kwam het dat er jodenhaat ontstond en dater jodenvervolgingen plaatsvonden tijdens de Tweede Wereldoorlog? Dit zijn alleen 3 vragen in één en dat is het probleem! Kan iemand mij misschien helpen een beter hoofdvraag te maken? |
Je kan het 1e deel uit je vraag weglaten denk ik. Dan worden dat 2 deelvragen;
1. hoe leefden Joden voor de WO? 2. hoe leefden Joden na de WO? En dan zou ik het 2e deel van je vraag als hoofdvraag doen :) |
Ik zou zeggen dat de vraag dan nog steeds erg breed geformuleerd is.
Misschien kun je alleen kijken hoe de joden in de publieke opinie lagen. Dat kun je dan onderzoeken met krantenartikelen, interviews e.d. Of hoe ze zelf tegen de maatschappij aankeken waar ze in leefden. Ofzo. |
Citaat:
|
Hoofdvraag:
Hoe leefden de Joden in Nederland van 1935 tot 1950. Deelvragen: - Hoe leefden de Joden in Nederland voor de Holocaust - Hoe leefden de Joden in Nederland tijdens de Holocaust - Hoe leefden de Joden in Nederland na de Holocaust Probleem opgelost lijkt me zo... |
Citaat:
Bedankt allemaal! |
Ik hoop dat je beseft dat de Jodenhaat verder teruggaat dan die paar jaar voor WO II.
|
Citaat:
Maar ik was niet echt van plan een heel boekwerk te maken snappie? |
Citaat:
Overigens is dit "Hoe komt het dat er jodenvervolgingen plaatsvonden tijdens de Tweede Wereldoorlog?" ook een moeilijk te beantwoorden vraag, want er hangt nog steeds veel mysterie rond het ontstaan en de verantwoordelijkheid van Holocaust. |
Citaat:
|
Zijn er in Nederland in vergelijking met andere landen veel of weinig joden opgepakt en gedeporteerd?
Dit is één van mijn deelvragen, kan er alleen moeilijk antwoord op vinden. Dus als iemand een idee heeft om dit slim aan te pakken dan hoor ik het graag! |
Citaat:
"Total Deaths from Nazi Genocidal Policies: European Jews 5,600,000 to 6,250,000 " - The Holocaust chronicle (http://www.holocaustchronicle.org/Ho...ppendices.html) |
Citaat:
|
kzou een hele andere vraag verzinnen
Niet vanuit Nederland maar van uit de Nazi's. Waarom zij zo'n jodenhaat hadden, en hoe het kwam dat zulke ideeën in zo'n beschaaft land uit gevoerd konden worden. Je vraag zou er dan zo uit kunnen zien: Waarom hadden de nazi zo'n jodenhaat en hoe konden die ideeën uitgevoerd worden? |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:56. |