![]() |
Hoeveel ben je waard?
Je tranen zijn een kostbaar goed.
Hoeveel wordt er geschreid? Bij samenkomst, bij afscheid. Twee druppels slechts op tafel, Een diamanten glans, Een weegschaal, Een balans. |
Waarom zijn tranen kostbaar?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ten eerste: Omdat iemand die veel huilt niet datgene gedaan krijgt wat hij/zij wil bereiken. Daarom dient huilen spaarzaam te worden gedaan. Ten tweede omdat een traan een gift is, als je om iemand kan huilen geef je veel om diegene. Ten derde omdat huilen zwaar is, emotioneel en fysiek.
|
Het doet me niets, dit gedicht. Heb je hier lang over nagedacht, of zijn je vingers in één glijende beweging over het toetsenbord gegaan.
Je tranen zijn een kostbaar goed. Hoeveel wordt er geschreid? Bij samenkomst, bij afscheid. Ik hoop dat je niet vindt dat iedereen zou moeten letten op huilgedrag. Je stelt in je uitleg dat men spaarzaak moet huilen, omdat je toch niet bereikt als je veel huilt. Hoe kom je daar bij? Het is toch heerlijk om door een traantsumani overspoeld te worden. Als het dan ook nog eens vrouwen zijn is de cirkel rond, wat mij betreft. Er moet wat mij betreft meer gehuild worden, maar dat terzijde. De strofe loopt niet. Het verschil tussen de tweede en derde regel is te groot. Als je het gedicht hardop leest merk je dat. Verder mis ik hier een slotzin, dan zou het ritmisch wel behoorlijk zijn. Nu niet, wat mij betreft. Twee druppels slechts op tafel, Een diamanten glans, Een weegschaal, Een balans. Deze strofe loopt lekkerder...gek eigenlijk. Ik vermoed dat dat komt door de ritmische zucht naar minder. De regel wordt steeds minder lang. Is de interpunctie in deze strofe bewust zo? Verder is de inhoud best aardig. |
De eindstrofe is wel mooi..leest vlot maar de 1e strofe vind ik niet zo goed. Heb al véél betere dingen van je gelezen...
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:00. |