![]() |
Woede
mijn woede weggravend
in de gekleurde zee tot aan de andere wereld zit het gat vol stuipen vliegen door mijn lijf daar waar de woede raast mijn adem vliegt weg bonkt terug tegen mijn borstkas alle bloemen worden gebroken door mijn woede ook de bloem in mijn hart |
Ik mis werkelijke woede. Ik ben momenteel furieus en ik kan me compleet niet vinden.
Enkel de 2e strofe geeft een beetje de woede weer. De 1e strofe vind ik te nietszeggend, de laatste strofe maakt het echt zo van omg... Waarom moesten die bloemen er nu bij? En zeker die zoetsappige opmerking over een bloem in het hart. |
Ok..
Over die bloemen, met die gekleurde zee in de eerste strofe bedoelde ik een bloemenveld vandaar dat ik ze terug liet komen in de derde strofe. Bedankt voor je reactie iig.. |
Ik vind bloemen en bloemenvelden n iet in een gedicht passen over woede.
|
Ik vind het gedicht ook niet krachtig genoeg om over woede te gaan. Zeker niet als je er bloemen bij haalt...Vind het ook weinig origineel.
|
Citaat:
Voor de rest is alles hier wel al gezegd. "Bloemen" in een gedicht over woede gebruiken, vind ik wel gewaagd en rebels ;) Wat me stoort, is dat sommige werkwoorden niet zo passen, het beeld niet tot leven doen komen zeg maar. Bijvoorbeeld "stuipen vliegen door mijn lijf": ik zié het niet als je het op die manier zegt. "Razen" en "bonken" zijn overigens weinig originele werkwoorden in deze context. En dat einde.... tja. Jammer. |
Ok, dankjewel!!
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:14. |