![]() |
Drumtabs
Weet iemand heel toevallig nog sites met daarop drumtabs? Normaal gebruik ik mxtabs.net , maar daar staat het nr dat ik zoek niet op: arctic monkeys - when the sun goes down
dus als iemand nog suggesties heeft..? (y) |
omdat ik in een goeie bui ben zal ik het nummer eens downloaden en kijken wat ik er van bak
|
Citaat:
|
nou ja
Ik heb zo`n idee dat het niet echt een uitdagende partij zal zijn om uit te werken :P |
Citaat:
|
heb alleen ff de basisritmes eruit gelicht, kleine variaties mag je zelf uitzoeken. Misschien dat ik er ergens n beetje naast zit maar ik vond het echt een rotnummer dus this will have to do.
Code:
basisritme: hh open gespeeld |
Drumtabs snap ik het nut nooit zo van... Je hebt toch oren aan je hoofd (iig voor dit soort nummers)
|
Citaat:
|
Oeh bedankt! :)
Ik had al zo'n vermoeden dat het niet erg moeilijk zou zijn, maar was te lui om zelf te gaan luisteren :o kijk, normaal doe ik ook nooit iets met drumtabs.. maar voor momenten waarop je zelf geen zin hebt om te luisteren zijn ze wel handig (mits je een goede hebt natuurlijk) maarja, dat is dus ook het enige nut ;) Ik dank Carn voor zijn moeite! :p :) |
Lamme pauper :o
|
Citaat:
|
[bloemetjes]Mensen mensen, zet al die irritatie nou s om in liefde...voor Carn in dit geval. Dat is toch hartstikke mooi van zo'n jongen dat ie dat doet voor een lui mensch![/bloemetjes]
|
Van Carn is het ook heel netjes. Maar dat neemt niet weg dat hij die moeite heeft gedaan voor een lamme pauper die niet eens zin heeft om het nummer te luisteren wat ze wil gaan drummen :confused:
|
Citaat:
je kunt ook gewoon zeggen dat je het wel lastig vind? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Op je gevoel en gehoor spelen is lekker, maar 't blijft daarmee alleen maar 'n vrije interpretatie? lmd. (huhu, tabs zijn ook niet altijd even nauwkeurig, maar dan nog.)
'je hebt toch oren' is sowieso kul, anders zou je ook kunnen zeggen dat piano tablatuur onzin is omdat je noten en klankkleur gewoon dient te herkennen. |
Nou ja, ik vind tabs echt walgelijk omdat er dingen zijn die je gewoon niet duidelijk kan uitschrijven, ik zie persoonlijk zelf minder snel het verband tussen bepaalde noten als met gewoon notenschrift. Maar goed, het gros van alle pop/punk/rock/metal is ook niet echt ingewikkeld en dan is het wel handig om snel ff iets op te zoeken.
|
Citaat:
|
@metalenkat:
Ik noemde 'r maar wat bij knaep, het was bij wijze van. :p Bij simpele nummers als dit kan je prima zonder, ben ik 't mee eens. Er zit ook wel verschil in, uiteraard... maar bij een pianostuk zou je evengoed de noten direkt moeten kunnen herkennen. (huhu, 'je hebt toch oren aan je hoofd.') oh, ik bespeel(de) basgitaar, orgel/keyboard en pianeau trouwens. |
Nee maar het verschil is in dit geval dat het een stuk minder snel is te horen (voor de meeste mensen) of een noot een G is of een A, dan of je op de eerste tel een bassdrum of een snare hoort. Ik bedoel gewoon eigenlijk dat ik echt niet snap dat mensen de moeite nemen om dat op internet op te gaan zoeken, terwijl 10 seconden naar het nummer luisteren in de meeste gevallen gewoon genoeg is toch?
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:14. |