![]() |
muziek en gevoel
Regelmatig ben ik opzoek naar muziek die bij de emotie hoort die ik op dat moment heb. Als ik vrolijk ben wil ik andere muziek horen dan wanneer ik bijvoorbeeld boos of verdrietig ben. Ik weet wel dat niet iedereen dezelfde soort muziek luister bij een bepaald gevoel maar ik zou het toch leuk vinden om doormiddel van dit topic wat ideeën op te doen.
Dus is er muziek die bij jou een bepaald gevoel oproept of die je altijd luistert als je een bepaald gevoel hebt...post het dan hier! Ts begint: Boos: * Chop suey - system of a down * Too bad - Nickelback Vrolijk: * Ik ben vandaag zo vrolijk - Alfred j. kwak :p * Love is all - Roger Glover Verdriet: * Dante's prayer - Loreena mckennitt * Hello - Evanesence |
Boos:
Spul van Rage Against the Machine (vooral het eerste album) Spul van Undisputed Attidute en God Hates Us All van Slayer (niet zo'n geweldige plaat, maar er staan een paar lekker agressieve nummers op). Ministry- Just One Fix en No W. Pure frustratie (y) Vrolijk: Kom ik al snel bij jazz. Vooral Oscar Peterson, John Coltrane, Jaco Pastorius, Louis Armstrong, Ella Fitzgerald. Verdrietig: Nine Inch Nails- Hurt, natuurlijk. Verbaasd: Burzum. |
Boos : Eminem
Vrolijk : Hardcore Verdrietig: nog meer eminem en hardcore |
Citaat:
Ik pas muziek niet aan aan hoe ik me voel. Beukmuziek luisteren als je boos bent is te teenage angst voor woorden. Alleen als ik echt chagrijnig ben hoef ik geen vrolijke muziek te horen. Gelukkig luister ik weinig vrolijke muziek, (Y). |
emotie is iets voor homo's
|
eerder voor emo's.
|
ik luister eigenlijk in al mijn gemoedstoestanden hetzelfde.
|
ik pas mijn gemoedstoestand aan aan mijn muziekkeuze, das veel makkelijker
|
wat voor muziek luister je dan Bep :) ?
|
Boos:
* Entombed - Left Hand Path Vrolijk: * Entombed - Left Hand Path Verdriet: * Entombed - Left Hand Path |
Citaat:
|
Citaat:
En je kunt me nog meer vertellen, Hurt is een goed nummer. |
boos: system of a down
vrolijk: bloodhound gang verdrietig: geen idee, ik heb nooit verdriet |
Ik word altijd best wel verdrietig als ik Nickelback hoor, mag dat ook?
|
om het in die 3 emoties in te delen vind ik het nogal krap.
Ik was het bijna met tom violence eens, maar heb daar geen zin in. |
Citaat:
|
Ik verander niet echt van muziek zodat het past bij m'n gevoel, als ik me echt kut voel, hoef ik verder geen super vrolijke muziek te luisteren maar ga ook niet duistere en boze herrie opzetten ofzo.
|
Jaa, laat ik al mijn muziek in stemmingen gaan indelen :) :) :)
|
Verbijstering:
Pizzicato Five. [b]Pseudo-weemoedigheid:[/b} Matisyahu. Semi ontstelling-vernedering: All your base are belong to us theme. (sotned) |
Citaat:
|
alles wat ik luister is melancholisch dus tja
|
k luister eiglijk standaard naar evanescence, et maakt nie uit hoe k me voel
|
boos:
death metal/ math shit, als het maar tyfus hard beukt en agressief is.. vrolijk: Punkrock natuurlijk! :) verdrietig maar doorgaans ook: americana/songwriter stuff... maar normaal gesproken luister ik al die dingen een beetje door elkaar, betekend niet dat ik moodswings heb ;) |
Maakt niet uit want alles is kut!
|
Boos: Masonna
Verdriet: Masonna Vrolijk: Masonna. |
Citaat:
|
Chain Of Strength - True Till Death
|
Citaat:
Ik splits mijn muziek altijd op in: depri, vrolijk, slijmbui, computer/onverschillig, make-out, dansbaar en fiets. Vrolijk: bv Tryo (favoriet: un homme qui aime les femmes), Santana, Lenny Kravitz, etc etc Slijmbui: Easy-listening spul zoals Racoon of Jamie Cullum, met als ultieme superslijmtopper Laura Pausini Depri: Muse, soundtrack van LOTR, Coldplay (deprimerend als je de hele cd probeert te luisteren), Eminem Onverschillig: Loungemuziek, CCR, etc etc en de rest ga ik niet noemen, wat dat zijn geen emoties |
Citaat:
|
Boos: vaak Thrice
Vrolijk: veel jazz Depri: Biffy Clyro |
Ik maak mezelf nog liever van kant dan dat ik een hele cd van Coldplay luister.
|
ohhh de helft van de mensen die dat vandaag zeggen vonden ze vorig jaar nog geweldig..
(nu krijg ik allemaal boze mensen op me af. vast.) |
Het hebben van een GI JOE avatar wil niet zeggen dat je zomaar allemaal domme dingen moet gaan zeggen he.
|
Citaat:
|
Boos:
* KoRn - Dead Bodies Everywhere * Metallica - St. Anger (hele album) Vrolijk: * Metallica (Alles afgezien van het St. Angeralbum) * Limp Bizkit |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Vrolijk: alles van Ska-P
Grappig : Bloodhound gang Verliefd : zo'n nummer van Roy Paci & Aretuska, nummer 5 van de cd Raggen (is dat een emotie?) : Limp Bizkit - take a look around Verdrietig : Green Lizard - Autumn Boos : Dreadlock Pussy - Grass Ik vind Coldplay wel leuk. |
Citaat:
|
luisteren naar ska als je vrolijk bent is wel een beetje kort door de bocht, vind je niet?
Ik wordt onnoemelijk sagrijnig van de meeste muziek. Van de nieuwe van de Black eyed peas bijvoorbeeld. Wanneer gaan die eens dood bij een vliegtuig crash? Samen met James Cunt? |
~*rebel*~
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Vrolijk
Riders on the storm - the doors Verdrietig death cab - trranslactisme Geiriteerd (door) direkt Verder ben ik het er ook wel mee eens dat je eigenlijk naar alle muziek kan luisteren met elke stemming. En sowieso van veel muziek krijg je juist goede zin, dus als je niet helemaal depri bent kan je ook gewoon happy muziek draaien en zo lekker door de maandag ochtend dip heen slaan. audio |
oh en even tussendoor
coldplay is gewoon muzikaal gezien erg goede muziek en ze zijn een erg grote inspiratie bron geweest voor veel van de hedendaagse muziekanten. Of je het nou wel of niet LEUK vind, goed zijn ze opzich wel |
pfff gevoelens
homo |
coldplay inspiratie? Voor welke bands? Of bedoel je al die bands die op Coldplay lijken?
|
@ audio: KEANE is geen band hoor, nitwit :(
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:35. |