![]() |
Iran
Amerika heeft plannen om Iran aan te vallen.
Is dit nodig? Of komt hierdoor alleen nog meer narigheid? |
Laat me raden, je leerstoel is niet Geschiedenis van de Internationale Betrekkingen?
|
1 hele grote bom op de aarde is nodig om van alle ellende af te zijn.
De vraag is, of je dat wilt. |
Ik zie liever Iran niet met nucleaire wapens. Alleen: hoe zit dat dan met India en Pakistan? Huh? Mogen die wel die wapens hebben? Raar...
En Israel? Het zou Amerika sieren als ze zorgen dat Iran kernwapenvrij blijft (wordt), en tegelijkertijd zorgt dat Israel afstand doet van haar kernwapens. Gatara, is Israel grammaticaal mannelijk of vrouwelijk? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Erm..
landen an sich zijn toch onzijdig? dus: het/zijn |
Citaat:
|
Citaat:
Iran heeft toch officieel ook geen kernwapens. Dus moet Amerika Israel en Iran op zelfde manier behandelen. Amerika is LAF LAF LAF. Durf Israel nou eens aan te pakken. Maar durf Israel ook (desnoods nucleair) te beschermen! |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Amerika, het Westen moet de democratie Israel beschermen. Desnoods met nucleaire wapens. Maar Israel zelf mag natuurlijk geen kernwapens hebben. En Iran ook niet hoor :) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Naast dat jij helemaal niet weet hoe hoog de verkoopcijfers van Mein Kampf in Iran is, en naast dat de verkoopcijfers NIETS zeggen over dat land, heb ik nergens beweerd "dat de joden over het Westen regeren".
|
Citaat:
Probleem is alleen dat je best de eerste stap kunt zetten om te ontwapenen, maar dat dat geen garantie is dat een land met een gek als Ahmadinedjad aan het roer dat ook doet. |
Citaat:
Idd, hypocriet. Maar wees dan igg intern consistent, en zeg tegen alle anderen: jullie niet. En niet een vriendje van het allerstoerste jongentje: ach, jij wel. Sstttt, doe maar! HEEL SNEU! En deze schijnheiligheid zal Amerika op termijn opbreken. Het is zo dom! |
Citaat:
|
Citaat:
En tot die tijd: dit is natuurlijk brandstof voor anti-amerikaaanse gevoelens. Toch? |
Ik denk dat vanuit westers oogpunt een aanval op Iran wel gerechtvaardig zou zijn (mits er geen andere opties meer zijn). Iran is een land dat nogal dreigende uitspraken doet richting het westen. Ik vind het geen prettig idee dat Iran kan beschikken over kernwapens aangezien ik zelf in het westen woon waar Iran deze dreigende uitspraken over doet.
Daarbij komt ook nog dat de president van Iran zich met zijn meest recente carnavals kraker (zeg ken jij de holocaust?.... Die heeft toch nooit bestaan!) ook niet echt populair maakt. Sterker nog hij zou in Nederland de wet hebben overtreden. Het zou dus fijn zijn als er gezorgt kan worden dat Iran niet over kernwapens gaat beschikken. De Russische president heeft laatst een mooi voorstel gedaan, ze mogen het bewerken van Uranium op Russisch grondgebied doen zodat ze in Iran zelf niet over verreikt Uranium kunnen beschikken. Als het Iran echt alleen maar om duursame kern energie gaat dan kunnen ze dit aanbod best aan nemen. Hebben ze andere motieven dan zal geen andere oplossing helpen en dan zou daar toch echt binnengevallen moeten worden om de westerse veiligheid te garanderen. |
Iran gaat toch nooit een ander land nuken, want dan worden ze door de VS mooi gepwnt!
|
Amerika kan Iran wel binnenvallen, zolang ze het maar niet gaan proberen te democratiseren. Het leger verslaan, de installaties slopen en dan weer vertrekken is best. Ze hebben het gehele Irakese leger gesloopt zonder dat er ook maar 1 Amerikaanse dode viel, alleen het gedoe erna was niet zo huldiaal.
Als Iran dan toch kernwapens heeft dan kun je het beter reguleren dat ze ze niet verkopen.. En als ze Israel ermee willen bedreigen, ze gaan hun gang maar.. 1 bom op Israel en de Amerikanen en Israeliers maken van Iran 1 grote parkeerplaats.. Al zou het niet onverstandig zijn als er minder geld naar het leger sturen en meer in onderzoek naar natuurlijke energiebronnen, dan hoeven ze ook geen ruzie meer te zoeken over olie en dan hebben we het Midden Oosten ook nergens meer voor nodig. |
Citaat:
|
Ik denk niet dat Amerika het aandurft. Het is al zo'n zooitje in Irak. Afghanistan gaat ook niet heel lekker. Nee, ze doen het denk ik niet...
|
Citaat:
Maar de titel van het topic is Iran, maar het grootste gedeelte gaat over de VS. |
Citaat:
|
Citaat:
Ik denk dat dat de VS uiteindelijk zullen breken, maar niet door schijnheiligheid. Eerder door andere opkomende grootmachten en imperial overstretch. |
Er stond pas op een omstreden site een stuk over China als nieuwe supermacht, en welke kant ze zouden kiezen in een eventueel conflict tussen de VS en Iran. Heel interessant..
|
Die nuke schrikt bush niet af. Als er een nuke op de VS af vliegt wordt die neer gehaald dat hebben ze in de koude oorlog wel in orde gemaakt. Een neergehaalde nuke is overigens volledig ongevaarlijk omdat een nucleare reactie getriggerd moet worden.
|
Zijn jullie voor of tegen een inval?
Ik ben voor een inval om het Iraanse leger + installaties te slopen om vervolgens weer te vertrekken.. Ik ben tegen een inval als ze daarna Iran willen gaan democratiseren.. |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Die nuke schrikt bush niet af. Als er een nuke op de VS af vliegt wordt die neer gehaald dat hebben ze in de koude oorlog wel in orde gemaakt. Een neergehaalde nuke is overigens volledig ongevaarlijk omdat een nucleare reactie getriggerd moet worden Je bedoelt Starwars? Dat was technologisch niet haalbaar en dan is hetgeen wat je zegt ook pure bull. |
Citaat:
Zoek maar eens in je geschiedenis boek naar "Koude Oorlog" en "Wapen wedloop" |
Voor een inval mits er geen andere optie is (Iran wilt dus zelf Uranium verrijken voor hun eigen agenda). Daarbij mogen ze het gehele overheids orgaan en het leger afbreken. Bemoeienis zoals met Irak is niet gewenst en voegt niets toe aan de westerse veiligheid.
|
Citaat:
|
|
Citaat:
Het feit is gewoon dat er een staat die een hekel heeft aan het westen zeer binnenkort over kernwapens kan beschikken. Leuk plaatje overigens maar wat heeft dat met je standpunt te maken? |
Gelukkig is zelfs Bush niet zo dom om Iran binnen te vallen. Ik denk niet dat hij op een tweede Irak zit te wachten.
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Tuurlijk, gewoon doen. Eindelijk weer iets boeiends op tv.
Ze hadden er alleen twee weken geleden mee moeten beginnen, nu zijn de winterspelen alweer bijna afgelopen. |
Citaat:
|
Maar wie kan mij nou uitleggen waarom Israel wel atoomwapens mag hebben, maar Iran en Noord-Korean niet?
Toch simpele vraag!? |
Citaat:
|
Citaat:
Gatara, ik ben WEL lief he! :) |
Citaat:
|
Citaat:
Probeer het eens van je eigen perspektief te bekijken. Ik heb hier een pistool en dat ga ik aan Piet of Jan geven. Piet zegt: Ohw een pistool? Mja ach voor zelf verdediging Jan zegt: Ik haat hhendrikxx zijn familie en alles wat met hem te maken heeft. Ik wil hem vernietigen. Morgen heb ik een barbecue feestje waar we zijn foto gaan verbranden. Aan wie mag ik volgens jou het pistool niet geven? |
Citaat:
Hey, en de Saudi's zijn onze vrieden... ook maar kernwapens dan. AMERIKA IS SCHIJNHEILIG. Pak Iran aan. En Israel. En Israel is wel een bezettende macht! |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:24. |