![]() |
Print Screen
Misschien een domme vraag, maar ik wil het antwoord graag weten:
Ik heb een film op mijn computer staan, die nogal artistiek is. Daarom wil ik hiervan printscreens maken om ze vervolgens in paint te zetten. Dit lukt me echter niet. Als ik de film namelijk naar een ander tijdstip verplaatst, verplaatst de printscreen in paint ook mee. Dit gebeurd niet alleen in Windows Media Player, maaro ook in VLC Player. Hoe krijg ik een printscreen die ik gewoon kan aanpassen in paint en daarna op kan slaan, zonder dat hij verandert? |
met het printscreen knopje
|
Citaat:
|
Als je cyberlink powerdvd hebt kan je dat gebruiken. Daar zit zo'n knopje met een camera erop en dan maakt ie een screenshot die wel gewoon werkt.
|
maak dan gewoon nog een printscreen van t paint scherm, ik had dat probleem eerst ook, zwaar trippend. maar volgens mij deed ik t toen zo.
|
Hardwareacceleratie van je videokaart uitzetten en printscreenen met die banaan.
|
Je kan dit inderdaad doen door tijdelijk "hardware acceleration" uit te schakelen.
Die optie schijnt zich te bevinden in Control Panel>Display>Properties>Settings>Advanced>Troubleshooting (Windows 2000 or XP) of Control Panel>System>Performance tab>Graphics>Advanced settings (andere versies van Windows). En dan inderdaad fijn printscreenen. |
of in windows media player hardware acceleration uittezetten...
|
Bedankt :)
|
welke film is het? kben btje benieuwd :o
|
A Nightmare Before Christmas.
Kan je leuke plaatjes van krijgen. |
google?
|
Natuurlijk net niet de plaatjes die ik wilde :)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
|
Weet niet of het is wat je zoekt maar er bestaat ook een heel handig programmatje waar je als je een printscreen maakt gelijk bij kunt snijden. Hij slaat de afbeeldingen ook gelijk op in een map.
http://www.gadwin.com en dan klik je bij latest releases op Gadwin PrintScreen 3.1. |
kon je niet in windows media player gewoon ctrl-i doen?
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:06. |