![]() |
Socket 939 vs M2
Zoals iedereen weet is M2 de nieuwe socket van AMD. Deze komt 6 juni uit.
Nu ga ik in juni een nieuwe pc kopen maar wat is nu wijsheid. - Zit de M2 niet vol kinderziektes? - Is DDR2 niet te duur? - De 939 is nog steeds erg snel dus merk je het verschil tussen de M2? - Hoe zit het met de levertijd en de prijs? - Komt er gelijk een moederbord met CF? - Wat is het voordeel in de toekomst? Als ik nu een CPU koop dan past die toch op de 939 en als ik dan weer een nieuwe pc wil kopen moet ik me moederbord upgraden naar de M2. Wat is nu wijsheid, de 939 kopen in juni of wachten tot de M2 uitkomt. Klein detail, ik wil mijn pc het liefste zo snel mogelijk hebben, ik hoop niet van wachten. Groeten |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Enig snelheidsveschil zal zijn dat je nu DDR2-geheugen kunt gebruiken wat mogelijk sneller of juist langzamer is. Langzamer want DDR2 heeft een hogere latency, sneller want DDR2 heeft een hogere memory throughput ("bandbreedte"). Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Koop lekker je Socket 939 'puter en tegen de tijd dat die oud begint te worden (over 2 jaar?) koop je fijn een nieuwe PC. :) |
Dat is zo volstrekt onbelangrijk. Koop gewoon een PC als je hem nodig hebt binnen het budget dat je wilt besteden. Dat getwijfel begint wel echt extreme vormen aan te nemen, er is altijd wel iets dat in de toekomst zal verschijnen en dat misschien performance op zal leveren, en van alle veranderingen die er gaan komen is een stapje naar een nieuw socket wel een van de minst belangwekkende.
|
Oke bedankt mensen dan koop ik lekker de 939 en natuurlijk icm X2 Dualcora en CF = Crossfire.
|
Owkee. :)
|
Citaat:
Al kan ik er gewoon naast zitten natuurlijk. In tegenstelling tot Socket 939 ondersteunt AM2 meer dan 4GB geheugen maar voor de gemiddelde gebruiker maakt dat momenteel weinig uit dus een voordeel kan je het niet noemen. |
Ach, boeiend. Ook al koop je nu een meer 'futureproof' socket, dan zul je zien dat tegen de tijd dat jij een CPU-upgrade nodig hebt, er ook weer een ander soort geheugen in zwang is, of een voltage dat jouw bord alleen met moeizame bios-upgrades kan leveren, etc. etc.
Helaas is upgradeability van platforms tegenwoordig nauwelijks meer een issue in de computermarkt. :( |
Ik denk dat je beter je conclusies kunt trekken uit je GoT topic...
:) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Maar mensen bedankt nu wordt het zoeken naar een mooi Crossfire bord.
Ben wel benieuwd hoeveel er nu zijn, ik dacht 2 of 3 Abit / MSI en asusrock heeft er toch eentje? |
Citaat:
|
Alleen een crossfire moederbord pakken met 2x 16 PCI-E lanes.
Daarnaast M2 is zeker een goede keuze, zowel DDR2, en virtualisaties en natuurlijk daar komt de rest uit. Maar Socket F is ook weer een stuk leuker, maar dat is een ander verhaal :) Meer future proof, DDR3, etc Daarnaast boeit de Latency helemaal geen fuck, kijk maar dat artikel van Tomshardewaren, daar word zowel DDR1 400 als DDR2 400 vergeleken met elkaar, en niet DDR533, 800, en meer. Sowieso komt er DDR3 in 2007 maar of hij dan helemaal jofel is, is een 2e. Ben blij dat ik mijn ps 2 weer uit de oude doos hebt gehaald om te gamen, al dat gezeik over die hardware. |
http://www.anandtech.com/mb/showdoc.aspx?i=2703&p=4
Ik zou mooi voor de DFI gaan + een fastoenlijke koeling :P Reden weet je wel waarschijnlijk. Of de Sapphire maar die moet nog uitkomen. |
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:30. |