![]() |
'Cocabladeren goed voor kinderen'
'Cocabladeren goed voor kinderen'
Uitgegeven: 23 februari 2006 21:49 Laatst gewijzigd: 23 februari 2006 22:21 LA PAZ - Cocabladeren hebben meer voedingswaarde dan melk en moeten daarom op het lunchmenu van scholen komen te staan. Tot die opmerkelijke conclusie is de kersverse Boliviaanse minister van Buitenlandse Zaken David Choquehuanca gekomen na bestudering van wetenschappelijke studies van het ministerie van Volksgezondheid en de Amerikaanse Harvard-universiteit. "Onze kinderen hebben calcium nodig en cocabladeren bevatten meer calcium dan melk", zei Choquehuanca donderdag. "Misschien moeten we onze kinderen bij de lunch cocabladeren geven in plaats van melk", zei hij verder. Oud-minister van Onderwijs Tito Hoz de Vila is het niet met de bewindsman eens. Kinderen zitten volgens hem "weg te dutten in de klas" als ze het goedje tot zich nemen. De nieuwbakken president Evo Morales dankt zijn verkiezing deels aan de brede steun die hij geniet bij de arme cocaboeren in Bolivia. Hij heeft steeds gezegd dat de cocateelt wat hem betreft moet blijven bestaan. De bladeren van de cocaplant worden in Bolivia gebruikt als medicijn en als opwekkend middel tijdens traditionele ceremonies. De Verenigde Staten willen de cocateelt in Bolivia en andere Latijns-Amerikaanse landen juist ontmantelen. Coca is de grondstof voor cocaïne. Van: NU.nl /Wetenschap ------------- jaja de kids gaan indutten na het nemen van de cocabladeren?! |
Middelen als Cocabladeren en Kolanoot bevatten veel voedinsstoffen en worden veel gegeten in gebieden met weinig voedingsbronnen. Ik vraag me echter af of het verstandig is om dit aan kinderen te geven. Dat is misschien een iets te radicale gedachte. Ik heb geen flauw idee of dit een verslaving in de hand kan spelen. Indien er een tekort aan melk zou zijn is het natuurlijk een heel ander verhaal.
Cocabladeren legaliseren is natuurlijk een prima idee. :) |
Ik weet niet in hoeverre het verslavend is, maar anders lijkt het me een goed plan, goedkoop, makkelijk en gezond. Maar het feit dat het de grondstof voor cocaine is zal wel veel mensen afschrikken. Terwijl ze hun kiddo's ook volgieten met cola (cafeine dus).
Ik vraag me wel af waar ze dat 'indutten tijdens de les' vandaan halen, er staat nl. dat het als opwekkend middel gebruikt wordt. |
Als het een opwekkend middel is, wil je dat toch ook niet aan kinderen geven?
Ik zie ze al stuiterend door het lokaal gaan :o |
Citaat:
|
In tegenstelling tot Caffeine is Coca wel degelijk verslavend!
Dat is natuurlijk niet handig bij kleine kiddo's. |
coca zit in zulke kleine hoeveelheden in de bladeren.. dan moet je wel ontzettemd veel vreten om daar verslaafd aan te raken
|
Wedden dat het me lukt? ;)
|
Sperma heeft ook meer voedingswaarde dan melk.
|
Citaat:
|
"De chemische analyse van cocabladeren heeft aangetoond dat ze rijk zijn aan vitamines, vooral vitamine B, riboflavine en vitamine C. Wie een half ons cocabladeren per dag kauwt, een gemiddelde dosis, krijgt daarmee de dagelijks benodigde hoeveelheid vitamines binnen. Dat is van groot belang, gezien de schaarste van groente en fruit in de bergen."
Richard T. Martin, 1970. De Indianen kauwen dagelijks een aantal bladeren, wat hen beschermt tegen honger en kou en wat hen in staat stelt onder vaak barre omstandigheden te overleven. Zo lang het niet in overmate gebeurd (want alles is slecht in grote mate), lijkt het me een prima idee. |
Citaat:
bron: unitydrugs.nl |
Ja, met een caffeïneverslaving is uitstekend te leven, maar dat maakt om het daarom opeens maar als niet verslavend te beschouwen vind ik larie.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:27. |