![]() |
Rapbattle tussen minister Donner en burgemeester Leers van Maastricht.
Ik vond dit nieuws op www.nosjournaal.nl en ik vond het vrij komisch. De raps zijn ook te beluisteren op www.nosjournaal.nl
De raps gaan over de wietteelt. |
Heerlijk, die Nieuwe Politiek!
|
Vooral de rap van Donner vond ik erg komisch :). Luister zelf maar en geef je mening.
|
Grappig
|
Make it stop.
|
:D
Ze kunnen het allebei beter dan ik :o |
De frasering van de Don lijkt soms wat van NWA weg te hebben.
|
Haha, ik vind het wel wat hebben. :D
|
En daarom stem ik niet (y)
|
Ik wil de achterkamertjes terug.
|
Citaat:
|
Eindelijk kunnen we politici weer serieus nemen (y)
|
Ik mis in de rapclips een halfnaakte Femke Halsema die rond Leers huppelt. ;)
Nee, serieus.. Eh... Wat nou 'serieus'? Dit is misschien wel grappig om een keer te zien, maar ik verwacht dit in Kopspijkers, niet van échte politici. :| Alsof iemand gelooft dat die mannen dat zelf hebben geschreven trouwens. :D |
Citaat:
|
Begrijpend lezen.
|
Citaat:
|
:(
|
Citaat:
|
Als ze gaan vechten ben ik voor Leers.
Voor de rest: Citaat:
|
Hier heb je ze, plus tekst
Het is wel origineel. Qua tekst wint Leers het sowieso :o Qua muziek valt over te twisten. Het is - wat Leers ook vindt - achterlijk dat je een restrictief beleid hebt op het telen van wiet, terwijl je wel zo open bent t.o.v. coffee shops. Om te blijven draaien moeten die coffee shops de criminaliteit in gaan (kopen via illegale wiettelers). Lijkt me zeer onlogisch. |
Citaat:
|
en dit is dus precies waarom je de politiek niet dichter bij het volk moet brengen, een land leiden hoort een serieuse zaak te zijn. Ik krijg het beeld van Verdonk in een carnavalsoutfit niet van mijn netvlies. Iemand haar gezien?
|
Hoe was ze verkleed? Als gevangenisbewaarder? :P
|
Citaat:
|
Heideroosjes! :cool:
|
wat. de. fuck.
ik kan niet even t land verlaten of er gebeurt zoiets. |
ik vind het maar 2 enge mannetjes. :|
|
Gaaf!
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik krijg bij Donner altijd een beetje het gevoel alsof hij heel zelfbewust is, en graag met zichzelf spot, zoals deze rap. Maar ik kan ook helemaal fout zitten, en ik denk het wel :)
|
hehe ik vind het wel leuk.
|
Citaat:
|
Lachwekkend is het in ieder geval. Zielige lui. Tot zulke dieptes zakken om stemmen te winnen, waar gaat het naar toe met dit land?
|
Citaat:
|
Weisglas keurt rappende Don af
DEN HAAG (ANP) - Tweede Kamervoorzitter Weisglas keurt het af dat minister Donner van Justitie een rap heeft opgenomen waarin hij zich tegen de legalisering van softdrugs keert. ,,Hoe moeten mensen de politiek nog serieus nemen als zelfs de minister van Justitie dit soort dingen doet'', vraagt Weisglas zich af in zijn dinsdag verschenen weekboek op internet. Onder de naam De Don verdedigt Donner (CDA) rappend het huidige drugsbeleid en wijst hij op de nadelen van het gebruik van softdrugs. Het nummer is een reactie op de single Da's toch dope man!, die burgemeester Leers (ook CDA) van Maastricht recent opnam met de punkband Heideroosjes. Leers, die in zijn gemeente de teelt van wiet onder voorwaarden wil beproeven, kraakt daarin het kabinetsbeleid. Weisglas kan niet om de rappende minister lachen. ,,Het zou ook kunnen dat de minister verkouden en schor was toen hij een gewone tekst insprak, die daardoor als een rap klonk. Laten we het daar maar op houden!'', schrijft de Kamervoorzitter. De rap staat sinds zaterdag op de internetsite van Donner. In drie dagen tijd hebben ongeveer 15.000 mensen het nummer daar opgezocht, aldus een woordvoerder. Ook ontving de minister tientallen reacties per mail. De meeste daarvan waren volgens de zegsman positief. -- Hihi. |
:d
|
Net bij De wereld draait door was er een filmpje over de verkiezingen in Tietsjerksteradeel, waar de lijsttrekkers een rapbattle hielden in een lokale disco. Sommigen rapten daarbij in het Fries. MC Trienke was het hoogtepunt :( .
|
amsterdams en maastrichts accent, de volgende keer schrijven ze die raps zelf en ik heb respect. dit is toch dope man. ik kan me ergens wel iets voorstellen bij weisglas, ik bedoel, politici zijn toch mensen om serieus te nemen. en mwa. ik vind dit niet echt serieus imago bevorderend. maar desondanks, misschien hebben ze de jeugd wel nodig. ofzo. komt over als' vielleicht een leuke vorm van cynisme/zelfspot?
|
carnal trouwens, vooruit.
|
Citaat:
voor de rest: stick to your job |
ligt 't trouwens aan mij, of weet donner niet helemaal wat 'ie wil zeggen met 'ga die dope niet badineren, wees bereid om iets te leren' :confused:
|
ten eerste belachelijk, hoe moet ik onze ministers en burgervaders nu serieus nemen...
ten tweede inhoudelijk, de burgemeester heeft betere argumenten 1. Door iets te verbieden neemt gebruik niet af.. zie bv. VS maar ook vele andere landen 2. door te legaliseren kan je 2 belangrijke dingen doen nl: -Controle uitvoeren op de plantages en -accijns erover invoeren het is dus duidelijk dat legaliseren alleen maar voordelig is ten opzichte van gedogen ten 3e erg stomme bijnaam: "de don" , wie was ook al weer nog meer de don... ene italiaan zo ergens in periode '35-'45??? |
*emigreert*
|
Citaat:
1 minachtend schertsen ba·di·ne·rend (bn.) 1 enigszins laatdunkend als het maar rijmt denk ik :confused: |
Ze hebben het, uiteraard, over de effecten van dope. Daar moet je niet laatdunkend over doen!!!1!
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:09. |