Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Verkeer & Vervoer (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=104)
-   -   Vekabest betrouwbaar?! (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1366877)

babylove 26-02-2006 20:52

Vekabest betrouwbaar?!

Vraagje,

heb dinsdag dus theorie-examen en leer met het boek van Vekabest. Op de website van Vekabest oefen ik ook examens (betaald), maar zijn die wel goed en gelijk aan het echte theorie-examen? Want ik krijg af en toe vragen tijdens het oefenen waarvan ik denk, noujaa... Voorbeeld:

Wanneer mag een ex drugsverslaafde weer rijden?

A. Als hij 1 maand clean is
B. Als hij 6 maanden clean is
C. Als hij een jaar of langer clean is en kans op terugval gering is.

Nou sorry hoor, ik vind dit een belachelijke vraag. Het was (bleek bij het controleren) dus antwoord C. Heb mijn hele theorieboek van voor naar achter nagepluist en kan het niet terugvinden. Nu is het antwoord achteraf wel vrij logisch, maar ik kan me voorstellen dat je door zo'n vraag de weg even kwijt raakt op je echte examen. En ik vind het geen terechte vraag.

Hoe betrouwbaar is Vekabest nou eigenlijk met deze proefexamens en hoe is jullie ervaring hierin?

Rachel 26-02-2006 21:16

Vekabest is (één) van de beste :)
Maarré ik heb van verschillende "merken" examens geoefend, en dan had ik ook weleens van die rare :)
Op mijn examen had ik geen één vraag waar ze zoiets vroegen (qua tijd ofzo). De vragen die ik kreeg, waren algemeen zoals:
- Wat verzekerd een WA-verzekering?
- Je nieuwe auto moet na 3 jaar APK gekeurd worden. Als dit gedaan is, na hoeveel jaar moet het dan?
- Na hoeveel jaar moet je je rijbewijs verlengen?

En gelijk zijn de vragen natuurlijk nooit, maar die van Vekabest komen wel in de buurt (vond ik tenminste).

Flowtje 26-02-2006 21:31

Iemand die toevallig weet hoe goed/slecht de boeken van Verjo zijn?

Rachel 26-02-2006 21:51

Citaat:

Flowtje schreef op 26-02-2006 @ 22:31 :
Daar had ik ook een cd-rom van (met oefenvragen) en ik vond deze vragen zeeér slecht :bloos:
Toen kreeg ik van mijn instructrice de cd-rom van Vekabest en dat was veel beter :)

maar ik had dus geen ervaring met de boeken

MightyMarcel 27-02-2006 08:24

de boeken van verjo zijn prima, maar niet echt geschikt als zelfstudiemateriaal. (ze maken uitstekende wandplaten met verkeersborden e.d.).

de boekjes van de anwb zijn redelijk, hoewel ik dit af en toe wat vaag vindt - die behandelingen dingen die de leerling helemaal niet hoeft te leren, en andere zaken worden wel heel snel uitgelegd.

de boekjes van veka-best zijn wat mij betreft het beste. simpel, overzichtelijk en duidelijk.

en ja, dit soort vragen kun je dus ook op je examen krijgen. daar kan veka ook niks aan doen, het is gewoon een vraag uit een echt examen namelijk.
als je de boekjes van veka gebruikt is de kans overigens vrij groot dat je dezelfde foto's op je examen hebt als in je boekje.

x-spekkie-x 27-02-2006 08:46

Citaat:

Mijn rij-instructeur werkt met deze boeken. Neem dus aan dat die wel goed zijn.
Ik werk zelf met vekabest, prima boeken (y)

Die vraag van de topicstarter staat bij mij ook niet in het theorieboek, maar in het vragenboek (1450 vragen).

phoxetis 27-02-2006 13:55

ik had theorie-cursus. Dus zonder boek, maar 's avonds in een klaslokaal. Er waren video-DVD's van veka-best. Kwalitatief goed spul, mijns inziens

Wes 27-02-2006 17:26

Citaat:

phoxetis schreef op 27-02-2006 @ 14:55 :
ik had theorie-cursus. Dus zonder boek, maar 's avonds in een klaslokaal. Er waren video-DVD's van veka-best. Kwalitatief goed spul, mijns inziens
Dat heb ik dus ook gehad voor mijn auto theorie, 6 lessen van 1,5 uur gevolgd en een avond de dingen nagekeken in een Vekabst boek waarvan ik iets niet zeker wist. Resultaat geslaagd met 2 fouten.

Voor me motor theorie heb ik ook een 6 lessen klasikaal theorie gevolgd en een avond met een boek en vragen cd-rom van Verjo geoefend. Helaas toen de 1e keer gezakt wegens ziekte, maar 2e keer gehaald met 4 fouten.

Vond btw motor theorie wel een stukje pittiger als auto theorie.

Saycheese 27-02-2006 20:45

Ik heb ook boeken van vekabest gehad, en ik ben er erg tevreden over. Duidelijke stof, goed oefenboek. Ik heb geen ervaring met andere boeken, hoewel mijn broertje nu anwb heeft liggen. Zal er eens een blik in werpen.
Ik ben in 1x geslaagd met drie fouten.

babylove 28-02-2006 09:43

Citaat:

x-spekkie-x schreef op 27-02-2006 @ 09:46 :

Die vraag van de topicstarter staat bij mij ook niet in het theorieboek, maar in het vragenboek (1450 vragen).

Ja mijn vraag was dan ook: Is het dan wel reeël om dit soort vragen op je examen te krijgen? Als het niet in de stof van het theorieboek behandeld wordt.

Nou goed, half 2 beginnen :eek: en kwart over 1 melden..Jullie horen het straks ;)

babylove 28-02-2006 14:39

Geslaagd (y)

Rachel 28-02-2006 17:14

(y)

phoxetis 01-03-2006 12:50

doe je goed (Y)

Dittrich 01-03-2006 13:32

gefeli (y)

gurl19 01-03-2006 15:23

Ik kreeg op mijn theorieexamen ook zoon rare vraag, die er volgens mij niet instond.
Iets van hoe krijg je alcohol het snelste uit het bloed?
A)koffie
B)water
C) ..... (kweet niet meer wat)
D)niets.

Vond ik wel een instinker. Want ik weet wel dat je water moet drinken om geen hoofdpijn te krijgen etc en dat je je met koffie beter voelt. Maar ik had hem wel goed. Het is dus D

Hulk 04-03-2006 14:30

als je op zo'n photoplay apparaat je theorieexamen kunt maken ben je er pas echt klaar voor.. wat een kutvragen!

ik ben momenteel trouwens bezig met veka.. en ik vind dat ze iets teveel hameren op dingen als logisch denken. ik wil gewoon de verkeersregels leren, maar minstens de helft van de info in t boek is hoe je verantwoordelijk moet rijden, als je door een bos rijdt of over een slechte weg... iets wat ze nooit met theorieexamen zullen vragen, dat soort dingen leer ik met praktijk wel.

x-spekkie-x 04-03-2006 16:23

Citaat:

Hulk schreef op 04-03-2006 @ 15:30 :
ik ben momenteel trouwens bezig met veka.. en ik vind dat ze iets teveel hameren op dingen als logisch denken. ik wil gewoon de verkeersregels leren, maar minstens de helft van de info in t boek is hoe je verantwoordelijk moet rijden, als je door een bos rijdt of over een slechte weg... iets wat ze nooit met theorieexamen zullen vragen, dat soort dingen leer ik met praktijk wel.
:D
Daar had ik nou ook last van!

Daarom moet je ook het 1450 vragenboek maken. Dan krijg je allerlei vragen die in de theorie niet eens behandeld zijn, maar wel belangrijk voor je examen zijn.

Gimme more beer 04-03-2006 16:49

Vekabest is bet0r.

MightyDuck1 09-03-2006 16:45

Ik had de DVD van Veka best en het boek van Veka best, resultaat was 0 fout op echte examen.

Hulk 09-03-2006 22:08

uiteindelijk gaat het erom hoe goed je het geleerd hebt en niet de methode die je hebt gebruikt ;)

coopergirl 10-03-2006 09:22

Citaat:

Hulk schreef op 09-03-2006 @ 23:08 :
uiteindelijk gaat het erom hoe goed je het geleerd hebt en niet de methode die je hebt gebruikt ;)
Ik had het Vekabest boek en zonder het hoegenaamd open te hebben, heb ik mijn theorie in 1 x gehaald :p Wat een super toll boek hahahaha. Offtopic: for your information; ik heb 6 of 7 theorielessen gevolgd, vandaar

Daarbij denk ik dat je het gewoon moet begrijpen, situaties in je hoofd stampen heeft geen zin als je achterliggende gedachte niet begrijpt :)

Vogelvrij 11-03-2006 14:24

Citaat:

Ik heb met die boeken geleerd, zelfstandig en ik had nul fout, dus ze zijn op zich wel goed, neem ik aan. Alleen een beetje triest dat ze continu langs zeiden in plaats van naast, te Brabants gewoon:P (je mag niet langs een gele streep stilstaan en zo)

Jazzy-me 05-04-2006 19:08

Ik moet nog examen doen a.s. maandag Ik leer met de boeken van Vekabest. Ik vroeg me alleen af of op het echte examen ook wel eens meerkeuzevragen komen van 2 antwoorden dus niet a b of c maar ook a en b???
Weet iemand dat? :bloos:

marrel 05-04-2006 19:12

Citaat:

Vogelvrij schreef op 11-03-2006 @ 15:24 :
te Brabants gewoon:P (
Ik wil dat boek :eek:

---

:eek: heel mijn boek nagezocht staat er achterop ook mega groot VEKA BEST :o Ik vind het om uit te leren best een fijn boek. Hoewel ik me heel erg erger aan alle Renaults die er in staan :mad: ik hou niet van renealts :mad:
Ik heb verder een cd rom van de 3VO om examens te oefenen en dat vind ik ook heel fijn. Of het voldoende was zal volgende week donderdag blijken :o

Jazzy-me 10-04-2006 17:40

Geslaagd!!!!!!!!!!! (y) :p :) :o

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:04.