Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Software & Hardware (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=20)
-   -   [contact] contact met asus (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1367116)

J-roenn 27-02-2006 13:26

[contact] contact met asus
 
hey, ik heb een kaduuk mobo liggen, en nu had ik een mailtje gestuurd naar asus via de site over of er nog garantie op zit omdat er wat gemod was aan t moederboard, echter ik krijg geen respons van ze, heeft iemand toevallig een e-mailadres of een telnummer van asus voor me ? dan kan ik ze nog n x proberen te bereiken

twain4me 27-02-2006 13:30

Citaat:

J-roenn schreef op 27-02-2006 @ 14:26 :
hey, ik heb een kaduuk mobo liggen, en nu had ik een mailtje gestuurd naar asus via de site over of er nog garantie op zit omdat er wat gemod was aan t moederboard, echter ik krijg geen respons van ze, heeft iemand toevallig een e-mailadres of een telnummer van asus voor me ? dan kan ik ze nog n x proberen te bereiken
hoelang is dat geleden?
Bedrijven hebben de nare gewoonte mails te laten beantwoorden door een persoon die maar 2 dagen in de week werkt ;)

nare man 27-02-2006 13:38

Telefonisch contact kun je wel vergeten, die is altijd overbezet en waarschijnlijk kun je een halfuurtje genieten van liftmuziek tegen een ranzig hoog minuuttarief. Ik zou gewoon die mail afwachten.

Wat is er precies gemod aan dat bord, trouwens? De kans is heel groot dat er dan sowieso niets meer aan te redden valt. De meeste fabrikanten kappen meteen alle garantie af zodra ze ook maar vermoeden dat je er zelf mee hebt lopen rommelen.

Jolt 27-02-2006 13:38

Als er gemod is krijg je sowieso geen garantie meer, beetje dom omdat er in te zetten.

'Ja, maar door diverse voltmods werkt mijn moederbord niet meer'

Als je het nog allemaal een beetje in de orginele staat kan bregen kan je het dan zeker proberen, gewoon zeggen dat hij het niet meer doet en dat je niks van computers afweet. Is mij ook gelukt :D

M@rco 27-02-2006 14:03

Dat kun je vergeten.

Mijn situatie een tijdje terug: kapotte P4P800, nog onder garantie, winkel waar ik hem had gekocht was failliet gegaan. Maar wat bleek: Asus Nederland geeft alleen ondersteuning op notebooks. Het is simpelweg onmogelijk om via Asus RMA aan te vragen, dit *moet* via de winkel gaan waar je het product hebt gekocht. Enkel en alleen als die winkel niet meer bestaat is er de mogelijkheid om via Asus in Duitsland RMA aan te vragen, maar dat werkt ook weer dusdanig omslachtig dat je denkt "laat maar". Je moet namelijk én je factuur naar hun toe faxen/emailen, én een bewijs dat de winkel waar je het product hebt gekocht failliet is gegaan, waarvoor je dan weer naar een curator moet stappen.

Bij mij is het overigens uiteindelijk wel opgelost, want de failliete winkel had een doorstart gemaakt onder dezelfde naam, en na enig aandringen van iemand van Asus Nederland waren ze bereid om voor mij het kapotte mobo naar Asus te sturen. Maar dit soort dingen zelf met Asus regelen is dus vrijwel onmogelijk.

Overigens, als je er zelf aan hebt zitten knutselen dan vervalt natuurlijk sowieso de garantie, dus wat dat betreft maak je ook weinig kans.

J-roenn 27-02-2006 14:05

hij is gemod door er een andere chipsetkoeler op te zetten toen de originele een takkeherrie maakte en bijna niet meer draaide...

mail is (geloof ik ) afgelopen dinsdag verstuurd, dus bijna een week gewacht nu.

Jolt 27-02-2006 14:08

Oude chipset koeler erop terug zetten en kijken of je garantie kan claimen :D

Waarschijnlijk wel, aangezien ASUS vaak 3 Jaar garantie heeft op zijn producten.

Oplichten kan iedereen :)

J-roenn 27-02-2006 17:39

jah oplichten kan iedereen, en k heb idd 3 jaar garantie maar het mobo werkt dus niet meer sinds die nieuwe cooler er op zit dus ik denk dat k daarmee iets heb gesloopt, dus ik neem aan dat hun dat ook nog wel kunnen zien, en dan ben ik dus gegarandeerd me mobo kwijt.

Krummeltje 27-02-2006 18:33

Citaat:

J-roenn schreef op 27-02-2006 @ 18:39 :
dus ik neem aan dat hun zij dat ook nog wel kunnen zien, en dan ben ik dus gegarandeerd me mobo kwijt.
Tsjah, dat is het risico wat je neemt. Maar als je coolers op moederborden kan zetten, kun je er toch ook wel voor zorgen dat alles er weer hetzelfde uitziet als eerst.

En trouwens, ze zouden je moederbord toch neem ik aan wel teruggeven... tis hoogstens dat ze er niets aan (willen) doen.

Jolt 27-02-2006 20:14

Citaat:

J-roenn schreef op 27-02-2006 @ 18:39 :
jah oplichten kan iedereen, en k heb idd 3 jaar garantie maar het mobo werkt dus niet meer sinds die nieuwe cooler er op zit dus ik denk dat k daarmee iets heb gesloopt, dus ik neem aan dat hun dat ook nog wel kunnen zien, en dan ben ik dus gegarandeerd me mobo kwijt.
Of je hebt je CPU gemold :)

J-roenn 27-02-2006 20:39

Citaat:

Jolt schreef op 27-02-2006 @ 21:14 :
Of je hebt je CPU gemold :)
neej , want die deed het nog wel in een ander systeem van een maat van me, evenals videokaart en het geheugen.

nare man 27-02-2006 20:48

Ik snap trouwens niet waarom je een topic opent om te vragen of iemand een telefoonnummer heeft. Je hoeft maar naar www.asus.nl te gaan, daar staat 'Neem contact op met ASUS' duidelijk links in het menuutje en als je daarop klikt krijg je een hele lijst met contactgegevens.

J-roenn 27-02-2006 21:16

voor nederland alleen de notebookhelplin oid, en voor china en asian pacific en duitsland en amerika maar geen nederland, en die formulieren die wel bij nederland staan heb ik ingevuld maar daarop word niet gereageerd

Jolt 27-02-2006 21:20

Dat duurt zeker 3 weken :)
Was immers op mijn vraag.

M@rco 27-02-2006 21:39

Ga toch gewoon naar de winkel waar je het mobo hebt gekocht, zet je onschuldigste gezicht op en zeg dat 'ie het ineens niet meer deed. Ik snap niet waarom je het steeds over Asus hebt, daar hoef je echt helemaal niets van te verwachten.

nare man 27-02-2006 21:51

Citaat:

J-roenn schreef op 27-02-2006 @ 22:16 :
voor nederland alleen de notebookhelplin oid, en voor china en asian pacific en duitsland en amerika maar geen nederland, en die formulieren die wel bij nederland staan heb ik ingevuld maar daarop word niet gereageerd
Goh, misschien zou er dan geen telefonische support van Asus in Nederland zijn? Toen ik mijn Deskstar omruilde en eens wilde informeren waar hij bleef moest ik ook een nummer in de UK bellen, Engels gesproken. Gewoon even doen.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:06.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.