![]() |
ondernemingsplan
alweer een vraagje;
ik ben bezig met een ondernemingsplan en neem daarbij t restaurant van een andere over. nu ben ik bezig met mijn liquiditeitsbegroting (1e jaar) waarbij je ook investeringen hebt, nu vroeg ik me af of al die investeringen (o.a. magnetron, vaatwasser, oven, keuken) of die daar genoteerd moeten worden, want volgens mij hou ik dan vrij weinig over... er zij overigens ook dingen die ook overneem van de vorige eigenaar b.v. oven, keuken en dingen die ik nieuw koop magnetron, vaatwasser etc, misschien een beetje een onsamenhangend verhaal, maar ik weet niet hoe ik t anders kan uitleggen, hoop dat iemand me iets kan vertellen... |
sja. een bedrijf beginnen kost nou eenmaal geld.
|
Om terug te komen op een eerdere vraag van je (volgens mij vroeg jij dat):
Veel uitgaven als je een bedrijf start, maar de kosten zullen stukken lager zijn (afschrijven over aantal jaar) Voor wat voor opleiding/vak is het? m&o ofzo? |
Uiteraard zijn de kosten lager. Maar op de Liquiditeiten rekening staan de uitgaven. Je zet er dus op wat je de betreffende periode betaald. Ongeacht wanneer het aangeschaft wordt/is of gebruikt is/wordt.
Kortom, ja al deze kosten moeten erbij tenzij je ze later mag betalen. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:12. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.