Citaat:
salieee schreef op 27-02-2006 @ 16:58 :
In juni 2004 heb ik een 2jarig abonnement afgesloten. In juni dit jaar loopt deze dus af.
Nu is mijn vraag: als ik bij dezelfde maatschappij blijf (ik zit bij orange) kan ik dan 3 maanden voordat mijn abbo afloopt een nieuwe telefoon aanschaffen? Kan ik dan ook tegelijkertijd mijn mobielabbo verhogen (ga nl altijd over mijn bundel heen) en heb ik dan ook recht op een mooiere telefoon (omdat ik een duurder abbo neem)
Nu even een vraagje stel dat ik wil wisselen van provider. Moet je dan je simkaartje opsturen? Zoiets las ik bij de voorwaarden van orange.
Verder had ik nog een vraagje: Is het verstandiger om bij dezelfde te blijven ivm de nieuwe telefoon die je krijgt, of maakt dat helemaal niks uit?
Verder als ik zeg maar een nieuwe telefoon heb. Kan ik dan mijn telefoon die ik nu heb verkopen als simlockvrij of kan ik daar helemaal niks meer mee?
Alvast bedankt~!
|
Als jij drie maand van te voren aangeeft te willen verlengen, dan krijg jij een bonus waarvoor je een telefoon kan uitzoeken zeg maar. Als je naar een hoger tarief wil, zal ook die bonus toenemen. Ook hangt dat van de lengte van je contract af.
Voor zover ik weet hoef je je sim-kaart niet op te sturen, deze wordt gewoon inactief als je nieuwe abbo ingaat.
Als je een gesimlocked toestel hebt, kan je Orange bellen en vragen om een unlock code, die geven ze na een jaar gratis vrij.
Waar je trouwens nog op moet letten is dat wanneer je een nieuw contract neemt bij een andere provider, de bonus veelal hoger is dan bij een verlenging. In jouw woorden: je kan dus een mooiere telefoon uitzoeken als je een nieuw abbo afsluit in plaats van verlengt. Daarbij moet je opletten dat je niet je huidige abbo zelf opzegt, maar aangeeft dat je nummerbehoud wil. Je eigen nummer gaat dan mee naar het nieuwe abbo en je oude abbo wordt automatisch opgezegd.
|