![]() |
Waar kan ik het best geld lenen?
Hallo daar! Ik kon dit zo snel even niet vinden, dus ik maak er even een bericht over aan.
Ik sta op dit moment enkele honderden euro's in het rood door verkeerd omgaan met mijn uitgaven en ik ben nog zoekende naar een baan. Ik wil een lening afsluiten van 1000 euro, maar waar kan ik dat het beste afsluiten? Hebben jullie verder nog advies ofzo? |
Het lijkt me in eerste instantie het beste om geen lening af te sluiten, maar daar vraag je niet naar. Het beste lijkt mij de ouders, als dat mogelijk is.
|
en anders IB groep, mits je studeert.
maar daarmee los je je probleem met uitgaven nog niet op... |
Zo lang je geen inkomen en geen onroerend goed hebt, kun je waarschijnlijk geen lening krijgen.
|
Ik persoonlijk vind het ZEER onverstandig om 1000 euro te lenen als je een paar 100 euro in het rood staat. Daarmee verplaats je je probleem alleen maar en komt er geen structurele oplossing. Ook maak je je probleem alleen maar erger omdat bijvoorbeeld de Postbank echt niet zo vreselijk moeilijk doet over een paar 100 euro (ik spreek uit ervaring) in tegenstelling tot een geldverstrekkende instantie die waarschijnlijk afspraken willen maken op wat voor termijn het geld terug moet zijn. Plus het feit dat je bij een lening meestal een belachelijk hoge rente betaald. Dit in tegenstelling tot de rente op je roodstand die dan nog wel mee valt.
Als je het na dit gelezen te hebben toch nog wilt doen raad ik je inderdaad ook aan om naar je ouders te stappen en het aan hun te vragen. Die vragen als ze een beetje redelijk zijn geen rente plus dat je niet gigantisch in de shit komt als je het een keer niet kan betalen. Sowieso: Waar denk je je lening van terug te betalen als je geen baan hebt? |
Er is zon tvshow met Peter v/d vorst
|
Ik vraag me af waarom je de ene lening met de andere wil oplossen? Ik begrijp dat je roodstaan vervelend vindt, maar een lening is net zo vervelend, lastiger volgens mij en ik vraag me af of het goedkoper is.
Citaat:
|
Citaat:
Ik werk zelf op het hoofdkantoor van een grote landelijke winkelketen die fietsen, fietsonderdelen, autoradio's etc verkoopt (ik zal geen reclame maken) en daar zie je dus dat klanten goederen van €150,00 op afbetaling kopen, tegen €49,95 administratiekosten!!! En dan mogen ze een half jaartje later betalen. Dan heb je toch echt een baksteen in je kop als je dit doet of niet? |
Citaat:
|
Dom dom dom om met een lening een ander probleem op te lossen. Je kijkt zeker wat veel tv: ''simpel, ik ben lenen. nl'' iod. Trap daar asjeblieft niet in want dan betaal je zoveel rente dat je er slecht van wordt.
Ik zou echt niet wakkerliggen van een paar hondert euro roodstaan. Vraag aan je ouders of zij je even uit de problemen kunnen helpen. Dan betaal je de lening iig geen 2x. anders de IBG als je nog studert. Ik vraag me trouwens af hoe je aan die schulden komt. Als het komt door te veel kleding, roken ,uitgaan enz. dan minder je daar toch een beetje mee zodat je aan het eind van de maand geld overhoudt. Dat geld gebruik je dan weer om uit de rode cijfers te komen. |
Citaat:
|
Die voorwaarden zijn ook echt wel streng. Zonder vast dienstverband e.d. krijg je echt geen lening.
|
Citaat:
|
Rood staan aanvragen? 1000 euro of 5000 euro.
Maandelijks lenen van de informatie beheer groep. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Hallo!
Ik kan je natuurlijk niet zeggen of geld lenen in jou geval een goed idee is, dat moet je zelf beslissen. Ik heb zelf geen ervaring met deze bank, maar op de website van <naam> kan je online berekenen hoeveel je mag lenen en hoeveel je dit zou kosten: <link> Zo weet je alvast wat de mogelijkheden zijn. Succes, Tekla |
Reclame maken mag niet
En een topic van ruim 3 jaar oud omhoog schoppen is ook niet echt gewenst in de meeste gevallen. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:30. |