Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Eropuit! (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=73)
-   -   Rome in juli?!?! (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1367329)

Signy 27-02-2006 19:26

Rome in juli?!?!

Hallo hallo is één van jullie in Rome geweest in de maand juli (aug), kan dit of is dit VEEELS TE HEET?! :)

Ieke 27-02-2006 20:49

Ben daar wel geweest ja. Opzich prima te doen vind ik, maar je moet je er wel op aanpassen. Dingen buiten vroeg in de morgen of op het einde van de middag. Overdag het vaticaan of het vaticaanse museum (maar voor het vaticaan heb je wel een dag nodig als je daar de dingen een beetje wil zien) Op het warmst van de dag dus dingen binnen doen of naar de catacomben (echt doen, erg gaaf)

Breg 28-02-2006 08:00

ik ben er in juli geweest, en het kan erg warm zijn, maar het is te doen. Zoals Ieke zegt, je moet het een beetje handig plannen. Dus niet om 1 uur 's middags over het Forum gaan lopen waar je midden in de zon loopt en geen schaduw te vinden is. En natuurlijk constat water drinken.
Maar bedenk ook dat de zomermaanden de druktste maanden zijn. Dus als je al niet van de hitte houdt is het misschien handiger in het voorjaar/najaar te gaan als je de kans hebt;
minder warm, minder druk en minder duur.

Signy 28-02-2006 10:33

hey thnx :)
nu zijn jul/aug wel laag-seizoen maanden wat de hotels betreft dus das een plus.

Anneka 28-02-2006 11:13

Citaat:

Signy schreef op 28-02-2006 @ 11:33 :
hey thnx :)
nu zijn jul/aug wel laag-seizoen maanden wat de hotels betreft dus das een plus.

laag seizoen maanden wat hotels betreft? Bedoel je dat er dan minder mensen in hotels logeren ofzo?

Ik denk trouwens dat het wel ontzettend druk is in Rome in juli en augustus, en dat je echt ontzettend lang zult moeten wachten voor alles. Juni en september lijken mij net iets betere maanden om erheen tegaan!

Signy 28-02-2006 13:03

Citaat:

Anneka schreef op 28-02-2006 @ 12:13 :
laag seizoen maanden wat hotels betreft? Bedoel je dat er dan minder mensen in hotels logeren ofzo?
je hoeft minder te betalen voor de hotels.

ook hallo 28-02-2006 13:12

Citaat:

Signy schreef op 28-02-2006 @ 14:03 :
je hoeft minder te betalen voor de hotels.
In julie en augustus :eek:

dat lijkt me sterk

Signy 28-02-2006 13:34

Tis toch echt zo :) omdat de meeste mensen niet naar de steden gaan die maanden maar naar het strand enzo. Tenminste dat denk ik dan, dat zoiets de reden zal zijn. Je hoeft die maanden minder te betalen en er zijn veel voordelen zoals 4 nachten voor de prijs van 3. :cool:

zoemzoem 28-02-2006 14:23

Ik ben er een keer in september geweest en vond het echt heel heet. Maar om de 300 meter staan waterfonteintjes, dus je zult er niet uitdrogen.

Miracle 02-03-2006 17:02

Is het niet in Rome dat er veel kraantjes overal zijn? Dat is iig erg prettig met de warmte.

Ik ben er ook in de zomervakantie geweest, dat was best te doen. :) Het is wel warm, maar er zijn wel plekken met airco, of plekken die sowieso koud zijn. :) Goed inplannen dus!

miekmuis 02-03-2006 19:58

Ik ben ook in Juli in Rome geweest. In de paar dagen dat ik er was, was het enorm heet, maar dat verschilt nogal volgens de reisleidster. Nou vond ik de temperatuur sowieso niet een erg groot probleem. Gewoon goed insmeren en veel water drinken.

M'ne 05-03-2006 11:08

ik was er vorig jaar in begin augustus. Op het moment zelf stond ik er niet eens zo bij stil dat het zo warm was. Dat ligt voor de hand in italië denk ik zo. En gewoon veel water mee nemen.

welle 07-03-2006 10:51

Weet iemand van jullie trouwens hoe warm Rome ongeveer in eind april is?

Roxy 07-03-2006 10:56

op onderstaande site heb je een tabel met de gem temperatuur in italie per regio.
http://www.italie.nl/algemeen/reisin...ie/klimaat.php

welle 07-03-2006 12:19

Danke sehr :cool:

Gothic 07-03-2006 14:15

kan, ik had een hittegolf = + 40 graden in de schaduw ongeveer. Als je je overgeeft aan het feit dat je de hele dag je rotzweet, is het niet erg en prima te doen. Overal zijn kraantjes waar je kunt drinken :)...

ook hallo 08-03-2006 16:05

Citaat:

Gothic schreef op 07-03-2006 @ 15:15 :
kan, ik had een hittegolf = + 40 graden in de schaduw ongeveer. Als je je overgeeft aan het feit dat je de hele dag je rotzweet, is het niet erg en prima te doen. Overal zijn kraantjes waar je kunt drinken :)...
Ik las: ALS je dan overgeeft :D

Ik realiseer me net dat ik ook in Rome zit in augustus en ik heb liever hitte dan kou, dus kom maar op :)

Myrtille 23-03-2006 16:44

Het is er heet, maar daar moet je je dagritme gewoon aan aanpassen,, zoals alle Romeinen ook doen ;)
Vroeg opstaan en voor het al te warm is je ding doen, in de middag rustig aan doen en 't zwembad in duiken.. (als je in een camping net buiten Rome zit). 's Avonds kun je je weer op straat wagen :D
Ik vind het persoonlijk meevallen in juli, maar ik ben ook een sun die-hard :cool:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:13.