![]() |
[WK 2006] Wie zou jij selecteren voor Oranje?
Post hier de 23 man die je zou meenemen naar het WK komende zomer in Duitsland.
Vertel ook met welke taktiek je zou spelen als je op de stoel van Van Basten zat. De selectie moet 3 doelmannen bevatten. En het is wel zo handig elke positie op zijn minst dubbelbezet te hebben En zou ik de 433 taktiek gebruiken met een echte nummer 10. -------1------- 2---3---4---5 --------------- ----6----8---- ------10------ --------------- 7-----9-----11 Ik zou meenemen: Doelmannen: Van der Sar (Manchester United) Stekelenburg (Ajax) Timmer (AZ) Verdedigers: Bouhlarouz (3, 2) HSV Mathijsen (4, 5, 3) AZ Kromkamp (2) Liverpool Van Bronkhorst (5, 8 zou in noodsituaties ook kunnen) Barcelona Ooijer (2, 3, 6 zou in noodsituaties ook kunnen) PSV Emanuelson (5, 8 zou in noodsituaties ook kunnen) Ajax Opdam (4) AZ Heitinga (3, 2) Ajax Middenvelders: Cocu (6, 8) PSV Davids (8) Tottenham Van der Vaart (10, 8) HSV Van Bommel (6) Barcelona Sneijder (10) Ajax Landzaat (6) AZ Aanvallers: Kuyt (7, 9) Feyenoord Van Nistelrooy (9) Manchester United Robben (11, 7) Chelsea Van Persie (11, 7, 9) Arsenal Castelen (7) Feyenoord Huntelaar (9) Ajax Verder zou ik op de reservelijst hebben (niet op volgorde en ik kan iemand vergeten zijn): Kalou (7, 11, 9) Feyenoord Bouma (4, 5) Aston Villa Maduro (4, 6) Ajax Makaay (9) Bayern Munchen Seedorf (6, 8, 10) AC Milan De Jong (2, 6, desnoods ook 3 of 4) HSV Lucius (2, 6) PSV Greene (3, 2) Feyenoord Yildrim (7) Heerenveen Hofs (6, 8) Feyenoord T. Janssen (8, 10) Vitesse Melchiot (2) Birmingham Affelay (8, 10) PSV Jaliens (2, 3) AZ Vennegoor of Hesselink (9) PSV De Cler (5) AZ Vlaar (3, 4) Feyenoord Boateng (6) Middlesborough Van der Meyde (7) Everton Zomer (4) FC Twente Lodewijks (1) Feyenoord Arjan de Zeeuw (3) Wigan Athletic |
Van Der Sar
Lodewijks Timmer Bouhlarouz Mathijsen Ooijer Jaliens Van Bronckhorst Emanuelson Greene Lucius Cocu Van der Vaart Davids Van Bommel Sneijder De Jong Seedorf Kuijt van Nistelrooy Vennegoor of Hesselink Robben van Persie Tactiek: 442: basis als iedereen fit is: van der sar mathijsen ooijer bouhlarouz emanuelson cocu van der vaart van bommel + robben in een soort vrije rol achter de spitsen kuijt van nistelrooy |
Mijn voorlopige selectie, bestaande uit 23 man:
Doelmannen: Van der Sar (Manchester United) Timmer (AZ) Van den Ban (MVV) Verdediging: Bouhlarouz (HSV) Mathijsen (AZ) Van Bronkhorst (Barcelona) Ooijer (PSV) Opdam (AZ) Kromkamp (Liverpool) Lucius (PSV) Middenveld: Cocu (PSV) Van der Vaart (Ajax) Van Bommel (Barcalona) Landzaat (AZ) Davids (Tottenham) Maduro (Ajax) De Jong (HSV) Aanval: Van Nistelrooy (Manchester United) Kuijt (Feyenoord) Robben (Chelsea) Castelen (Feyenoord) Huntelaar (Ajax) of Makaay (Bayern Munchen), 1 van de 2... Van Persie (Arsenal) Basiself: Doel: Van der Sar; Verdediging: Ooijer, Boulharouz, Opdam of Mathijsen, Van Bronkhorst; Middenveld: Van Bommel, Cocu en Van der Vaart; Aanval: Kuijt, Van Nistelrooy, Robben. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Als linksback is hij aanvallend zeer goed en verdedigend ook voldoende. |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Ze zouden Jaap Stam moeten dwingen in de selectie plaats te nemen. (y)
|
-------------------vdSar------------------
Boulahrouz--Mathijssen--vBronckhorst -------------------Cocu----------------------- -------vBommel------------VdVaart------- Castelen---------Kuyt------------Robben ------------------Huntelaar----------------- VNistelrooy lekker thuis laten, hij verpest de sfeer met zn arrogante houding. |
Doelmannen:
Van der Sar (Manchester United) Timmer (AZ) Lodewijks (Feyenoord) Verdediging: Bouhlarouz (HSV) Mathijsen (AZ) Van Bronkhorst (Barcelona) Ooijer (PSV) Zomer (Twente) Dingsdag (Vitesse) Lucius (PSV) Middenveld: Cocu (PSV) Van der Vaart (Ajax) Landzaat (AZ) Davids (Tottenham) Boateng (Middlesbrough) De Jong (FC Utrecht) Buijs (FC Groningen) Aanval: Van Nistelrooy (Manchester United) Kuijt (Feyenoord) Robben (Chelsea) Castelen (Feyenoord) Vennegoor of Hesselink (PSV) Van Persie (Arsenal) Van der Sar Bouhlarouz, Ooijer, Mathijsen Cocu, Davids Landzaat, Van der Vaart Kuijt, Van Nistelrooy, Robben 3-4-3, daardoor gaan Dingsdag en Zomer mee als extra centrale verdedigers, backs van een normaal niveau hebben we niet en centrale verdedigers meer dan genoeg. Boateng, De Jong en Buijs kunnen iets forceren als ze ingebracht worden, in tegenstelling tot jongens als Van Bommel (als ze niet in de basis starten), De Jong, Maduro etc. zelfde geldt voor Vennegoor. Fysiek sterk team, die het vooral van hun werklust moet hebben. |
Opmerkelijke selectie.
|
vd Sar
Kromkamp Matthijsen Cocu v bronckhorst v Persie v Bommel Landzaat vd Vaart v Nistelrooij Robben Overige spelers selectie Timmer Westerveld Bouhlarouz Lamey Ooijer Sneijder Boateng Opdam Makaay Davids Huntelaar Vennegoor |
Citaat:
|
Citaat:
|
De opstelling van Mr.Oizo - Kromkamp
+ Citaat:
|
De selectie van Fides is exact hetzelfde als die van mij, op een ding na: Ik zou liever Greene zien dan Heitinga, aangezien Heitinga niet betrouwbaar genoeg is. Voor de rest zou ik dus precies hetzelfde doen. Overschatte spelers als Maduro en Bouma thuis laten en een speler als Makaay, die tótaal niet in het systeem past, ook thuis laten.
Oh, ik zou ook, mocht hij een Nederlands paspoort krijgen, Kalou meenemen in plaats van Castelen. PS: je kunt spelers als Van Persie en Castelen ook goed op 10 zetten. |
@ Baas: Waarom zou je een linksbenige Mathijsen rechtsback zetten als je ook Ooijer en Boulahrouz in de basis hebt staan? :)
@ Gilbert: Emanuelson heeft een beetje hetzelfde als Bouma en Reiziger, die vroeger ook half- of buitenspeler stonden. Oh en Van der Vaart stond in de jeugd ook vaak op 4. @ Stom Konijn: Leg mij eens uit hoe harde werkers als Boateng en Buijs méér kunne forceren dan Van Bommel, die een harde werker is en óók nog heel goed kan voetballen.. |
Citaat:
Met Van Persie ben ik het eens, maar Castelen op 10 lijkt me niet zo geslaagd aangezien hij niet genoeg inzicht heeft en het toch meer moet hebben van zn dribbels en snelheid langs de zijlijn. |
Citaat:
Van Bommel in de basis, of Van Bommel thuislaten is het mijns inziens. |
van der sar*, timmer, stekelenburg.
kromkamp, ooijer*, heitinga, bouhlarouz*, mathijsen*, vlaar, van bronckhorst*, emanuelson. van bommel*, cocu*, davids, sneijder, maduro, van der vaart*. kuijt*, castelen, van nistelrooij*, huntelaar, robben*, van persie. ik heb ook maar even iedereen die in de basis moet met een * gemarkeerd. |
Het systeem dat ik zou willen spelen is ofwel 4-3-3 ofwel 4-4-2 met een aanvallend sterke spelverdeler achter de spitsen (van Persie, van der Vaart of eventueel zelfs van Bommel en Kuyt zouden dat kunnen). De laatste heeft een beetje mijn voorkeur, omdat ik Nederland met een brede aanval en een klein middenveld vaak wat machteloos vind.
Mijn eerste 23 (stiekem uitgegaan van 4-2-2): Keepers: Van der Sar* (onbetwist de nummer 1) Lodewijks (die vind ik opvallend zeker) Aerts (jong, zeer ondergewaardeerd) Verdedigers: Mathijsen* Bouhlarouz* Ooijer* Greene Wisgerhof (het spijt me jongens, hij is écht goed) Van Bronckhorst* (al zou ook Leiwakabessy niet misstaan ;) ) Lucius Kromkamp Middenveld: Van Bommel* Van der Vaart* Davids* Seedorf Cocu* Landzaat Maduro Aanval: Van Nistelrooij* Robben* Kuyt Huntelaar Van Persie (* = in de basis) Van Persie kan dus ook op het middenveld spelen, maar ik zet hem bij de aanvallers. Ik ben er wel vóór om ervaring te combineren met jong talent, maar men moet er ook niet te veel in doorschieten. Jongens als van der Sar, van Bommel, Davids, Cocu en van Nistelrooij zullen daarom áltijd een basisplaats krijgen bij mij. Ze kunnen zo belangrijk zijn voor het team dat je er simpelweg niet omheen kan. Op het middenveld (dat is misschien niet geheel duidelijk) speelt Davids linkshalf en Cocu als verdedigende middenvelder, van Bommel staat rechts en van der Vaart achter de spitsen. Zo wordt de rol van Robben ook iets vrijer en kunnen zijn snelheid en techniek beter gebruikt worden. Wat je gisteren ook duidelijk zag is dat het middenveld toch nog te vaak werd overgeslagen en juist als je een spits als van Nistelrooij of Kuyt hebt, is het zo fijn om via het middenveld de bal voor het strafschopgebied te kunnen krijgen, zodat je hem kunt inspelen. Zo ben je dus sterk in de counter, maar ook vooral in het opbouwende spel. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Mja wel een beetje vreemd om de eerste keep van Ajax en die van AZ dan thuis te laten en Aerts (reserve van Feyenoord) mee te nemen :s
En zo jong is hij toch niet? Hij wordt tijdens het WK 30 jaar. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Keepers:
Van der Sar Stekelenburg Timmer Verdedigers: Kromkamp (VR) Heitinga (VR) Mathijsen (VC) Bouhlarouz (VC) Ooijer (VC) Van Bronckhorst (VL) Emanuelson (VL) Middenveld: Van der Vaart (CAM) Davids (CM) Van Bommel (CM) Sneijder (CAM) Cocu (CM) Landzaat (CM) Maduro (CVM) Aanval: Van Nistelrooij (SP) Robben (LB) Kuyt (RB) Huntelaar (SP) Van Persie (LB) Castelen (RB) Code:
Opstelling: |
Keepers:
Van der Sar Timmer Stekelenburg Verdedigers: Ooijer Boulahrouz Van Bronckhorst Mathijsen Kromkamp Lucius Middenvelders: Van Bommel Cocu Landzaat Van der Vaart Sneijder Davids Maduro Seedorf Aanvallers: Van Nistelrooij Kuijt Robben Van Persie Huntelaar Castelen |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
En Buijs, ach mijn keuze, Van Basten heeft ook jongens opgeroepen waar niemand het van snapte en tegenwoordig kan je Mathijsen en Bouhlarouz al niet meer uit het centrum wegdenken. Ik zou hem alleen al aan het begin van de campagne geselecteerd hebben om te kijken hoe hij zich ontwikkelt zoals Van Basten ook heeft kunnen doen. |
Doelmannen:
Van der Sar (Manchester United)* Timmer (AZ) Lodewijks (Tenzij hij dan nog geblesseerd is dan Stekelenburg of zo, maakt niet zoveel uit.) Verdediging: Boulharouz (HSV)* Mathijssen (AZ)* Van Bronkhorst (Barcelona)* Ooijer (PSV)* Opdam (AZ) Kromkamp (Liverpool) De Cler (AZ) Lucius (PSV) Middenveld: Cocu (PSV)* Van der Vaart (HSV)* Van Bommel (Barcelona)* Landzaat (AZ) Davids (Tottenham) Maduro (Ajax) Aanval: Van Nistelrooy (Manchester United)* Kuijt (Feyenoord)* Robben (Chelsea)* Meerdink (AZ) Huntelaar (Ajax) Van Persie (Arsenal) |
---------------------------- VD Sar-------------------------------
Ooijer----------Stam-------------Mathijsen----------Emanuelson ------------- Van Bommel----------Cocu----------------------------- Van Persie-------------Bergkamp------------------------Robben ------------------------van Nistelrooij------------------------------------ :o :o |
Bergkamp en Stam zullen niet meedoen en dit topic gaat om de hele selectie.
|
Goal:
van der Sar (Man U) Timmer (AZ) Stekelenburg (Ajax) Verdediging Boulharouz (HSV) Ooijer (PSV) Mathijssen (AZ) Opdam ((AZ) van Bronkhorst (Barcelona) Emanuelson (Ajax) Middenveld van Bommel (Barcelona) Sneijder (Ajax) Cocu (PSV) Davids (Tottenham) Seedorf (AC Milan) van der Vaart (HSV) de Jong (HSV) Janssen (Vitesse) Aanval Robben (Chelsea) van Persie (Arsenal) van Nistelrooy (Man U) Makaay (Bayern Munchen) Kuyt (Feyenoord) Castelen (Feyenoord) formatie: 4-3-3 met de punt naar voren opstelling: van der Sar Ooijer, Boulharouz, Mathijssen, van Bronkhorst van Bommel, van der Vaart, Cocu Kuyt, van Nistelrooy, Robben niets schokkends ofzo :) ik vind dat Janssen wel bewijst toe te zijn aan een selectieplaats in t Nederlands elftal..Seedorf kan er eventueel in ipv van Bommel..voor mij blijft hij een speler van aparte klasse, maar ik ben fan van van Bommel..Iedereen roept over Emanuelson nu nog dat t een middenvelder voor de toekomst is, maar ik denk dat we over pakweg 5 jaar hem niet anders meer kunnen voorstellen dan linksback..Hij heeft een sterkte tackel en t juiste gevoel om invulling te geven aan die positie. Bovendien zijn goede linksbacks schaars in Nederland..Stekelenburg mag ervaring op doen :) |
Citaat:
|
Van Bronckhorst begon dacht ik ook als linkshalf?
|
Citaat:
|
Als ik iedereen zou kunnen kiezen zou ik de linie
v. Nistelrooy, Bergkamp, Davids, Stam en v.d. Sar kiezen, en dan Robben op de flank de rest maakt me niet zoveel uit |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Dan heb ik nog een nieuwtje voor je: Hennie de Romijn begon ook als rechtsbuiten. :o |
Citaat:
|
Doel:
Van der Sar Timmer De keeper die op dat moment in vorm lijkt (y) Lijkt me duidelijk eigenlijk, niet echt uitleg nodig Verdediging: Jaliens/Greene Bouhlarouz Ooijer Mathijssen De Zeeuw De Cler Van Bronckhorst Obdam erbij als er iemand wegvalt Greene en Jaliens ligt eraan wie er het best blijft presteren. Boula en Ooijer kunnen in principe ook rechtsachter, dus we hebben niet zowel Kew als Serginho nodig. Ik vind Ooijer echt al twee drie jaar heel goed verdedigen, beter dan Vlaar en Opdam. Echt goede linksbacks zijn er ook niet, dus De Cler en Van Bronckhorst bij gebrek aan beter. Bronck is in principe goede optie maar moet geen al te vaardige directe tegenstander hebben. :) Middenveld: Hofs Landzaat Sneijder Cocu Van der Vaart (ervan uitgaand dat hij weer op zijn niveau van begin seizoen komt) Maduro Van Bommel Mja zo'n beetje de middenvelders die Marco ook zou selecteren geloof ik :p Ik ben geen fan van Maduro, maar ik vind hem vooral bij het Nederlands elftal eigenlijk best goed spelen. Hofs misschien een beetje verrassend, maar zeker tegen bepaalde tegenstanders is het een heel nuttige speler. Aanval: Kalou (mits genaturaliseerd natuurlijk)/Yildrim (als ie zijn vorm weer terugvindt) Van Nistelrooij Kuyt Makaay/Huntelaar Robben Van Persie Mja ik zou het liefst met twee spitsen spelen, dan verdwijnen Kalou en Yildrim meteen, maar deze selectie is gebaseerd op de situatie dat Marco altijd 4-3-3 speelt. Kalou heeft gewoon een goede passeerbeweging, Yildrim in vorm heeft zo'n goede trap en voorzet, dat kan van pas komen. Zoals hij eerste seizoenshelft speelde is het echter totaal geen optie, de laatste weken lijkt het iets beter te gaan, moet ie wel doorzetten. Rest lijkt me duidelijk, even kijken wie van de Hunt en Makaay dan het best in vorm lijkt. De opstelling: Sar in de goal Jaliens/Greene rechtsachter, als allebei niet echt voldoen: Ooijer. Boula en Matthijssen centraal, als één van de twee niet 100% in vorm is Ooijer erin. Bronck links. Landzaat, Cocu en Van der Vaart op het middenveld, Van der Vaart wat aanvallender ingesteld, Landzaat en Cocu resp. iets meer rechts en links, maar niet echt op de vleugels, die zijn voor opkomende backs en zwervende buitenspelers. Kalou/Yildrim/Kuyt/Van Persie rechtsbuiten. Robben links, Als de Nist een beetje in vorm blijft hij centraal. Rechtsbuiten: afhankelijk van de tegenstander, de vorm van de spelers in kwestie en uiteraard switchend met Robben, zo af en toe. Het ligt ook aan de specifieke speler hoe ze de rol mogen invullen. :o |
Citaat:
:D (y) |
Citaat:
|
Citaat:
[edit] hij heeft bij allebei gespeeld op huurbasis. :) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:25. |