Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Hoofdpijn..ai ai ai (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1368135)

ziglietje 01-03-2006 10:05

Hoofdpijn..ai ai ai

Kiekeboe iedereen....

Ik zit al een goei week met barstende hoofdpijn :(
Ik ben naar de dokter geweest en die heeft mij oppervlakkig onderzocht en geconstateerd dat ik een kopvalling heb...
Hij heeft mij antibiotica voorgeschreven en die is reeds op nu,
Maar ik zit nog steeds met barstende hoofdpijn...

Wat moet ik nu doen.... :s
Terug naar dokter???

Piloff 01-03-2006 11:21

wtf is een kopvalling? :)

Peacefully 01-03-2006 11:24

Citaat:

Piloff schreef op 01-03-2006 @ 12:21 :
wtf is een kopvalling? :)
dat je kop eraf is gevallen, maar je het niet door had.

eh.. nieuwe antibiotica halen?

Kali 01-03-2006 13:08

kopvalling is een verkoudheid dat zich vooral in de streek neus keel bevind geloof ik, maar waardoor je zwaarhoofdig bent en hoofdpijn enz ...
Wordt in het vlaams toch vaak gezegd, maar antibiotica vind ik toch maar raar hoor ...
Ik zou eerder vragen om pilletjes tegen de verkoudheid ( zo iets tegen hooikoorts werkt tegen de neusloop normaal) en dan dafalgan of iets dergelijks voor de hoofdpijn, desnoods met codeïne, maar toch geen antibiotica :confused:

Freestyler* 01-03-2006 21:34

Citaat:

Kali schreef op 01-03-2006 @ 14:08 :
kopvalling is een verkoudheid dat zich vooral in de streek neus keel bevind geloof ik, maar waardoor je zwaarhoofdig bent en hoofdpijn enz ...
Wordt in het vlaams toch vaak gezegd, maar antibiotica vind ik toch maar raar hoor ...
Ik zou eerder vragen om pilletjes tegen de verkoudheid ( zo iets tegen hooikoorts werkt tegen de neusloop normaal) en dan dafalgan of iets dergelijks voor de hoofdpijn, desnoods met codeïne, maar toch geen antibiotica :confused:

als hij denkt aan een ontsteking van de bijholten/ voorhoofdholten ofzoiets ;) is dat niet zo raar

ekki 01-03-2006 22:28

Ik ben iig van mening dat artsen veel te snel antibiotica geven. Ik had het in dit geval denk ik niet zomaar genomen. Ik wil eerst zeker weten dat ik een bacteriële infectie heb en dan ook zeker weten dat het niet zomaar over kan gaan.

*blue angel* 02-03-2006 07:21

Citaat:

Freestyler* schreef op 01-03-2006 @ 22:34 :
als hij denkt aan een ontsteking van de bijholten/ voorhoofdholten ofzoiets ;) is dat niet zo raar
sinusitis?

Mephisto 02-03-2006 08:32

Citaat:

ekki schreef op 01-03-2006 @ 23:28 :
Ik ben iig van mening dat artsen veel te snel antibiotica geven. Ik had het in dit geval denk ik niet zomaar genomen. Ik wil eerst zeker weten dat ik een bacteriële infectie heb en dan ook zeker weten dat het niet zomaar over kan gaan.
In België gebeurt het inderdaad veel sneller dan in Nederland, maar dat komt mede door het systeem dat ze daar hanteren, dat patiënten op elk moment naar een andere huisarts kunnen.

Antibiotica zijn zeker geen tovermiddel en terughoudendheid is inderdaad geboden. Maar aangezien er een boel patiënten zijn die denken dat ze weten wat goed voor ze is omdat ze dat van de buurvrouw gehoord hebben die gewoon eisen van de arts dat hij/zij ze een pillenkuur mee naar huis geeft.

nare man 02-03-2006 10:22

Citaat:

ekki schreef op 01-03-2006 @ 23:28 :
En dan valt het in Nederland nog wel mee, moet je eens in bijv. Frankrijk kijken. Ik was daar ooit op vakantie en had kiespijn, gewoon vervelend maar verder niet zodanig dat ik echt rondrende van de pijn maar goed, toch even naar een lokale dokter. Na vijf minuten kijken kwam-ie meteen aanzetten met drie of vier antibiotica-kuren, ik echt WTF :s

Nienna* 02-03-2006 13:03

Als dit zoiets is als een voorhoofdholteontsteking of zo, dan stomen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:31.