![]() |
Garantie laptop
Ik heb enkele weken geleden een laptop van acer gekocht.
Nu kwam ik er al na 3 weken achter dat er ineens een scheur in mijn lcd scherm zat. Nu heb ik hem met de pick up service laten wegbrengen ter reparatie. Na een week wachten heb ik net besloten hun op te bellen, en waar ik al bang voor was is gebeurd, hun vervangen dit scherm niet kosteloos. De man achter de telefoon zei, dat dit niet zomaar kan en dat het door onzorvuldig gebruik moet zijn gebeurd. Daarop antwoorde ik dat ik niet met een laptop loop te kloten die zo duur was als wat ik in een maand verdien, en al helemaal niet al na 3 weken oud. Hierop vertelde de man mij dat hij volgens hem echt wel dacht dat ik heus wel wist waarom dat scherm kapot was (ik ben een leugenaar dus volgens hem). Nou ben ik natuurlijk erg pissed, en wil het hier niet bij laten zitten. Iemand enig idee wat ik nog zou kunnen doen, om het wel vergoed te krijgen onder de garantie, of is dit een verloren zaak, omdat het hun woord tegen de mijne zal zijn ? Bvd ! |
Je had je laptop niet moeten opsturen maar naar je verkoper gaan, zij zijn verplicht je 2 jaar garantie te bieden.
De verlengde zekerheid had misschien ook geholpen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
schakel een consumentenorganisatie in of ga bij een rechtswinkel langs.
@kali : de verkoper is niet verplicht 2 jaar garantie te geven hoor. Enkel dat een product geschikt is voor het beoogde doel, en deugdelijk is. |
mijn broer had ook een van acer en ook problemen met het beeldscherm. Het flikkert soms. Is hij naar de zaak gegaan en heeft daar flinkn stampij zitten te maken. Toen is dit kosteloos vervangen. Maar nu is de garantie eraf en flikkert hij nog soms...hij leert ermee leven :o
|
Consumentenbond (y)
Je koopt een aparaat met de verwachting dat het minimaal 2 jaar meegaat.. Echt waardeloos dat die leverancier er zo'n rare aanpak op nahoud (n) |
Citaat:
Ook is het niet zo dat binnen de eerste zes maanden je altijd een soort ultieme garantie hebt waarbij de verkoper moet bewijzen dat het jouw schuld is. De wet bepaalt alleen dat indien een gebrek zich binnen zes maanden openbaart, er wordt vermoed dat dat gebrek al aanwezig was, tenzij de aard van dat gebrek zich daartegen verzet. En bij dingen die typisch het gevolg zijn van gebruikschade of onzorgvuldigheid van de klant (denk aan beschadigde lcd-schermen van telefoons, bijvoorbeeld) is de kans dus groot dat die omkering helemaal niet geldt. Ook is het niet zo dat je twee jaar 'garantie' hebt - het enige dat de wet bepaalt, is dat rechtsvordingen die berusten op de stelling dat de zaak niet in orde is, na twee jaar verjaren. Dat wil dus niet zeggen dat je twee jaar garantie hebt, alleen dat je vanaf dat moment in elk geval geen acties meer kunt instellen. In de periode binnen die twee jaar zul je ook nog steeds zelf moeten bewijzen dát de zaak niet in orde was en dat dat niet jouw eigen schuld was. Maar om een lang verhaal kort te maken, ik zou gewoon naar een rechtswinkel (gratis) of een gemeentelijk juridisch loket gaan (de vroegere Bureaus rechtshulp). |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
daarnaast, een winkelier kan helemaal niet alles oplossen. Daarvoor is de voorraad veel te divers. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:07. |