Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=10)
-   -   illegaal downloaden (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1368255)

ml 01-03-2006 13:45

illegaal downloaden

hallo allemaal
wie weet er nog argumenten voor het legaliseren van het downloaden van muziek en de verspreiding ervan?
we hebben al:
-het is goedkoop
-de overheid vedient ook nog geld dmv van verkoop cd-branders etc.
-je muzieksmaak wordt verbreed
-artiesten zien het zelf als een middel om bekend te worden.

Katje 01-03-2006 13:49

Citaat:

ml schreef op 01-03-2006 @ 14:45 :
Ik geloof niet dat cd-branders overheidbezit zijn...

remy476 01-03-2006 15:37

Citaat:

Katje schreef op 01-03-2006 @ 14:49 :
Ik geloof niet dat cd-branders overheidbezit zijn...
belasting??

ontopic: *klik*

Andijvie 01-03-2006 21:17

Citaat:

remy476 schreef op 01-03-2006 @ 16:37 :
belasting??

ontopic: *klik*

Die wordt juist toch gevraagd omdat mensen illegaal downloaden? Als dat niet meer illegaal zou zijn, wat zou het nut van die belasting dan nog zijn?

Ik vind het erg moeilijk om argumenten voor te bedenken. Ze zijn in mijn ogen allemaal erg zwak :|

Project 50 01-03-2006 22:10

Citaat:

ml schreef op 01-03-2006 @ 14:45 :
hallo allemaal
wie weet er nog argumenten voor het legaliseren van het downloaden van muziek en de verspreiding ervan?
we hebben al:
-het is goedkoop
-je muzieksmaak wordt verbreed
-artiesten zien het zelf als een middel om bekend te worden.

Voor zover ik weet kan je al legaal muziek downloaden hoor, maar dan moet je er natuurlijk wel voor betalen. Daarnaast vind ik je argumenten redelijk zwak. De overheid verdient voor zover ik weet niet méér aan BTW door de verkoop van CD-Branders dan aan de verkoop van CD's in de winkel. Ik heb hier - helaas - geen harde cijfers voor omdat ik deze niet kan vinden. Natuurlijk verdienen ze wel aan verkoop van branders, maar deze worden nú ook al massaal verkocht, ook al is het zonder te betalen - denk aan BearShare en dat soort meuk - nog steeds illegaal.

Dat je muzieksmaak verbreed wordt zal natuurlijk wel, maar de muziek stopt, voor een groot deel, wanneer er geen geld meer binnen komt. Denk je dat er uberhaupt nog iets geproduceerd gaat worden als er echt niets meer aan verdiend wordt?

Je laatste 'argument' is misschien wel waar, maar het heeft weinig met de discussie te maken. Artiesten zullen vast wel wat tracks op het internet gooien. Het is inderdaad een prachtig medium om bekend te worden maar op een gegeven moment moet er wel geld binnen komen. Je kan wel elke artiest 'overheids-steun' geven, maar waar komt dat geld dan weer vandaan?

White Trash 01-03-2006 23:16

Ik denk dat de overheid blijer is met een dvdtje die 19,95 kost en waar 19% belasting op wordt geheven dan met een paar goedkope cdbranders.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:34.