![]() |
Eten na operatie?
hey mensen , ik heb een vriendin die haar amandelen er uit heeft moeten laten halen, beide neus en keel.
nu heeft ze dus veel keelpijn en kan bijna niks... nu kan je vloeibaar eten lijkt me...maar of het vult??? wat valt er aan te raden om te eten na zon operatie??? iets vloeibaars...iets wat goed door te krijgen is??? |
IJs
|
Veel ijs eten inderdaad!!!
Verder kun je wel eten waar je zelf zin in hebt. Als je naar je lichaam luistert dan komt het wel goed. Je hebt dan toch geen behoefte aan zware op de maag liggende dingen. |
Daar hebben ze in het ziekenhuis vast allerlei handige tips voor ;) Denk inderdaad aan ijs (verdooft de keel een beetje) en vla (glijdt makkelijk).
|
babyvoeding <3
heb ik tenminste gegeten daarna. maar zorg dat het niet te warm is! |
toen ik ze eruit had, had ik gek genoeg geen zin in ijs! dat deed veel te veel pijn! dus ik heb echt heel erg veel thee gedronken..natuurlijk niet te heet.maar dat voelde beter dan ijs bij mij!
|
dank je wel voor de tips
|
Toen ik naar de kaakchirurg geweest ben, heb ik een paar dagen geleefd op (deels afgekoelde) soep, yoghurt en drinkontbijt. Je wordt het snel beu, maar vooral dat drinkontbijt vult wel redelijk.
|
Dat drinkontbijt is veel te slijmerig als je amandelen er net uit zijn gehaald. Vond ik tenminste.
Ik at wat vla (ook slijmerig), raket-ijsjes, en later heb ik het opgebouwd met spinazie a la creme, dunne aardappelpuree, etc. |
Mijn keelamandelen zijn er 1,5 maand geleden uitgegaan. Iedereen zegt altijd wel, oooh mag je lekker ijsjes eten! Maar dat is echt geen pretje en daar had ik ook helemaal geen zin in. Zuivelproducten blijven inderdaad plakken, en rode dingen worden ook afgeraden, omdat dan niet kan zien of er bloed meekomt als je moet overgeven.
Lauwe cup a soup kan dan wel, en is dan ook wel lekker, en na een dag of 4 a 5 brood zonder korsten met zacht beleg. Maar reken er maar op dat ze de eerste dagen niks kan eten. |
ik kon echt helemaal niks eten!
Na 1,5 week kon ik zachte bolletjes met bijv. filet americain eten. De meeste dingen blijven plakken! Vla bijv, moest ik voor 1 klein hapje wel drie keer slikken. Nou, dat deed zeer! Babyvoeding bleef 'hangen' in die wond in m'n keel (n) |
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:45. |