![]() |
Salomon Kalou
Wat vinden jullie ervan dat het niet echt wil lukken met de naturalisatie van feyenoorder Salomon Kalou om hem met het nederlands elftal mee te laten doen.
Ik vind het onzin dat Kalou een nederlander moet worden voor het WK. Het is niet eerlijk dat onbekende mensen lang op hun naturalisatie moeten wachten terwijl Kalou, omdat hij een balletje goed kan trappen, heel snel nederlander moet worden. En nederland heeft genoeg goede spelers om een verdomd goede selectie te maken voor een wk dat nederland toch niet gaat winnen. |
ik vind het op zich een dubieuze wet, maar hij is er en ik vind het dan ook raar dat ie daarom niet gewoon toegepast wordt.
|
Ik word zo langzamerhand een beetje gek van dat hele Kalou-gebeuren. Voor mijn part hoeft hij geen Nederlander te worden. Alleen maar omdat hij een stervoetballer is, terwijl er nog zo veel mensen in dit land rondlopen die al jaren hier wonen en goede vooruitzichten hebben op een goede toekomst hier in Nederland. Dat het voor deze mensen misschien moeilijker is om zich te naturaliseren dan een of andere profvoetballer, is natuurlijk vreemd.
|
Ik ben er ook mee eens wat Verdonk doet..
Over 1 a 2 jaar voetbalt hij vast en zeker bij zo'n grote club in het buitenland want hij is toch zo'n grote voetballer.. Nee laat hem maar lekker wachten.. hoop dat hij het WK niet haalt.. |
We love you Rita, we doo oooohhww Rita we love you (y)
|
Ik vind dat Verdonk terecht haar poot stijf houdt. Het belangrijk dat zij consequent handelt. Ik ben geen fan van d'r, maar heb veel respect voor haar gekregen. Ze is tot nu toe heel consequent gebleven ook toen ze onder druk stond van het volk en de media.
Puntje van kritiek is wel dat ik vind dat er meer duidelijkheid moet komen. Uitzonderingen op het gebied van naturalisatie vind ik een beetje dubieus. Ik ben ervoor om uitzonderingen af te schaffen. |
Ik vind het ook niet nodig dat Kalou versneld Nederlander wordt. Als hij zou scoren op het Wk voor Nederland zou me dat toch een minder goed gevoel geven. Hij moet terecht de normale procedure volgen. Marco van Basten moet niet zo zeuren, als hij zoals vandaag een veredeld AZ blijft opstellen zijn er nog wel genoeg voetballers uit Nederland die kans maken om in het Nederlands elftal te komen.
|
Zo bijzonder is hij nou ook weer niet. Als je bij Feyenoord voetbalt ben je ook weer niet echt een super sterspeler. Al die ophef hierover...... (n) :D
|
Hm nee, er zijn onbekendere sporters geweest die voor minder toegelaten zijn. Verdonk wil hiermee een voorbeeld stellen, en Kalou is de dupe.
Daarbij; met de belofte van Van Basten dat hij hem mee zal nemen naar het WK wanneer de naturalisatie versneld wordt, MOET die wet, dusbieus of niet, wel toegepast worden. Met andere woorden, of je het er nu mee eens bent of niet, Verdonk speelt tegen de wet in voor rechtertje. |
Het asielbeleid is in mijn ogen veel te streng. Nu waardeer ik wel dat Verdonk tamelijk consequent handelt. Maar door die eerder gemaakte uitzonderingen moet zij gaan beslissen of Kalou wél of geen goede voetballer is en dan valt ze door de mand. Kalou mag van mij zeker een Nederlands paspoort krijgen, maar dat mogen heel veel asielzoekers, in mijn ogen.
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik vind haar juist één van de meest inconsequente en bij tijden ook hypocriete ministers die we hebben. |
Citaat:
|
Mja het is hier al gezegd maar mijn mening is:
Die regeling vind ik niet juist, waarom sporters sneller naturaliseren? Daarentegen vind ik voor iedereen de termijn van vijf jaar erg lang, maak daar drie jaar ofzo van. MAAAAAAAAAR: De regeling is er nu eenmaal, hij is toegepast onder Verdonk bij een aantal andere sporters, dan vind ik het ronduit belachelijk dat Kalou er niet voor in aanmerking zou komen. Dus ik ben vanuit dat standpunt toch voor naturalisatie. |
Hoogstwaarschijnlijk de reden dat ze Kalou niet toelaat, is omdat die wet verlangt dat je dan ook in Nederland blijft. Kalou is van een dergelijk niveau dat hij binnen een paar jaar (zo niet eerder) in het buitenland voetbalt, waardoor hij dus in principe alleen voor het WK Nederlander zou moeten worden. Het zou leuk zijn, maar dan kan je net zo goed ook Ronaldinho Nederlander maken bij wijze van spreken.
Rita (in dit geval) (y) |
Ik wil ook niet dat Kalou in het nederlands elftal komt. A. Hij is een Ivoriaan en geen nederlander. Ga dan ook voor ivoorkust spelen. B. Als hij wel in het nederlands elftal komt gaat dat ten koste van Kuijt en ik vind dat Kuijt er wel in hoort.
|
Citaat:
Citaat:
B. Kuijt miste gisteren vaak genoeg om drie keer door Kalou vervangen te worden. Nee, overdreven, maar een extra (bevlogen) aanvaller kan geen kwaad. |
we hebben geen extra spits nodig en over 2jaar speelt ie toch wel bij een buitenlandse (top)club.
|
Ik vind dat hij genaturaliseerd mag worden, want de wet staat het toe [hij moet wel die test doen natuurlijk], maar hem dit weigeren op grond van "ik wil geen buitenlanders in het NL-elftal" en "hij wil het alleen om makkelijker naar een buitenlandse topclub te kunnen" drogredenen doen er niet toe.. dan had Nederland die wet maar niet in moeten voeren
Hij voldoet gewoon aan de eis [hij is een meerwaarde voor de Nederlands sport], dus waarom niet |
ik vind het criterium: hij kan voor de nederlandse sport meer betekenen, hij is van toegevoegde waarden. voor Kalou niet op gaan.
Ik denk dat het te moeilijk is om te oordelen om een speler die in een teamsport mee doet echt een team beter maakt. Voor een individuele sporter is dit veel makkelijker te beoordelen. Daarnaast vind ik dat in het Ned. Elftal gewoon NEderlanders moeten spelen, of via de normale procedure nederlander zijn geworden |
Ben het helemaal met de topicstarter eens.
Ik zou het echt belachelijk vinden als Kalou nog voor het WK genaturaliseerd wordt. En aan dat gebemoei van Van Basten begin ik me ook steeds meer te ergeren. We hebben genoeg spitsen en ook goeie, we hebben Kalou niet nodig. En waarom zou Kalou verzekerd zijn van een basisplaats? Iedereen moet toch vechten om een plek? Hoeveel spelers zijn inmiddels al niet uitgenodigd om mee te trainen of om een oefenwedstrijd/kwalificatiewedstrijd mee te doen, waarna die toch tegen bleken te vallen. En Kalou zou dan zonder enige training meegemaakt te hebben zo een basisplaats krijgen. Ik hoop echt zo dat Verdonk haar poot stijf weet te houden tot na het WK, kijken of hij dan nog steeds zo graag Nederlander wil worden. |
Citaat:
Het kan me mijn anus overigens corroderen wat er gebeurt, ik vind het veel belangrijker om een groot, spraakmakend voorbeeld te hebben als het gaat om het uitzettingsbeleid dan om het naturalisatiebeleid. |
ach, die gast is gewoon geen nederlander en hoeft dat ook niet te worden. Als hij bij ivoorkust klappen krijgt na een verloren wedstrijd, moeten ze maar niet verliezen. En als dat risico te groot is, moet ie gewoon niet voor ivoorkust voetballen. Zo simpel is het....
|
maar dit s toch ook gebeurt met die ene badmintonster?
daar hoor je niemand over en nu is dit opeens een big deal. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
hmzz.. dat hij binnen een paar jaar in het buitenland voetbalt.. is toch geen reden om hem geen nederlander te laten worden :confused: ik bedoel.. kijk maar eens hoeveel spelers die in het Nederlands elftal spelen, bij een buitenlandse club spelen.. ;) of bedoel jij wat anders? :s |
Het is helemaal niet relevant of wij vinden of hij wel of geen meerwaarde voor het Nederlands elftal is, dat bepaalt alleen Marco van Basten
|
Citaat:
|
wie heeft er meer verstand van voetbal
Marco van Basten en Johan Cruijff vs. Rita Verdonk het is toch te maf voor woorden :p |
Trouwens, er zijn ook genoeg voorbeelden van bijvoorbeeld "gewone" Somaliërs die zodra ze hun Nederlands paspoort hebben, meteen naar Engeland verhuizen. Laatst nog bij Netwerk. Beetje hypocriet om dat wel toe te staan, maar er bij Kalou over te gaan zeuren.
Maar goed, waarschijnlijk haalt ie gewoon dat examen en is per mei Nederlander enzo. :o |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Een voetballer als Kalou kan een meerwaarde hebben voor Nederland als sportland, dit soort mensen moet je gewoon proberen binnen te halen maar dat een inburgeringscursus daar een eis aan is vind ik dat prima.
|
Citaat:
Maarja, geen haar in mijn reet die erom geeft of hij daadwerkelijk meedoet met het WK voor Nederland, ik vind het gewoon raar dat Verdonk die poot zo stijf houdt.. [aan de andere kant ook weer niet] |
Derksen: 'Kalou geen Nederlander'
Salomon Kalou wil geen Nederlander meer worden. Tenminste, niet op de manier zoals het nu gaat. De Feyenoorder stopt met de procedure, zo meldde Johan Derksen in het programma Eredivisie Live. De Ivoriaan heeft geen zin meer in alle rompslomp en zal de door minister Verdonk voorgestelde naturalisatietoets niet maken. Kalou en de bewindsvrouw waren al maanden verwikkeld in een strijd die zich van rechtszaal naar rechtszaal voortbewoog. Verdonk weigerde consequent de aanvaller het versneld Nederlanderschap toe te kennen. De pleidooien van onder meer Johan Cruijff en bondscoach Marco van Basten zijn voor niets geweest: Kalou heeft op advies van broer Bonaventure besloten een streep onder de zaak te zetten en zich volledig op het voetbal te concentreren. Overigens wist Derksen ook te melden dat Feyenoord ook komend seizoen de beschikking heeft over Kalou. Maja, of Johan Derksen nou zo'n betrouwbare bron is?... :p |
Er wordt eerder gezegd dat Kalou een meerwaarde heeft enzo.. maar waar het volgends mij om gaat vind Verdonk het zo dat Kalou dan als die Nederlander is na een tijd toch niet in Nederland gaat wonen omdat hij bij een andere club in het buitenland gaat spelen want zo gaat het altijd met voetballers.
|
ik ben zwaar tegen de naturalisatie van Kalou.
Waarom? Omdat ik vind dat het Nederlands elftal absoluut geen gebrek aan spelers met voldoende kwaliteit heeft. Maar dat is niet de enigste reden, ook vind ik het onzin dat als een welvarend man(in dit geval Kalou) alleen voor het wk nederlander wil worden terwijl er zat mensen zijn die om veel betere reden een Nederlandse nationaliteit willen hebben. |
ik vind het opzig niet verkeerd
en ik snap al helemaal niet waarom Maxima wel een versnelde procedure kreeg en Kalou niet :P |
Citaat:
|
Dan nog liever Shani Davis nederlander. :p
|
De regels zouden voor iedereen hetzelfde moeten zijn. Maar dat zijn ze niet. Er wordt veel mee gesjoemeld, het is onzin om te beweren dat alles exact volgens de regels gaat (sowieso zullen er altijd wel gaten in de wet te ontdekken zijn). Ik ken Verdonk niet, kan me dus ook geen mening over haar vormen, maar op basis van wat ik in de media lees/hoor heb ik zo af en toe mijn twijfels.
Het kan me eerlijk gezegd weinig schelen of Kalou wel of niet versnelt genaturaliseerd wordt. Is er met die inburgeringscursus nog een mogelijkheid dat ie gewoon mee kan doen met het WK? (Ik heb geen idee hoe lang zo'n cursus duurt ed.) Als ie het echt wil, dan moet ie dat ook kunnen doen, toch? |
Citaat:
|
Citaat:
lang leve verdonk (y) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ronduit belachelijke test. |
4,9 :s Moet ik nu het land uit? Straks komt Rita erachter..
Op het eind dacht ik gewoon.. in hoger beroep, maar je moet dus "in ieder geval de uitspraak accepteren".. dat is gewoon omdat anders al die negers gaan rebelleren tegen de rechter Naja, in ieder geval hoger dan Jacques d’Ancona |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:02. |