![]() |
Zo was ze er - nooit geweest
Zo was ze er - nooit geweest
Zeg me niet, want niets zegt me deze storm kwam zonder regen zonder wolken, was zij het oog waarin ik stond, met mijn vingers langs de rand en wervel glijdend Ik zal niet klagen, over onheil dat zonder voorbode, kwam de hoop zonder dwaasheid, was de dromer in mij naar jou opzoek bleken alle antwoorden gedroomd Zeg me niet, dat je vertrekt zonder afscheid, zonder woord verwaaien mijn vragen op je rug gister was je nog de glimlach na de opmerking en het bijten Ik zal niet preken, over liefde zonder offers, zonder leed misschien was ik slechts verbeeld scherp in het donker, maar te vaal voor het licht, de reserve kaart en was het “wij” echt geen uitleg waard. |
Ik besef me dat het nogal "conservatief " is qua taalgebruik en beeldspraak (zeker vergeleken met veel andere gedichten op dit forum). Maar ik ben toch benieuwd wat jullie ervan vinden.
|
Ik kan niet zo goed uitleggen wat ik er van vond maar ik zal het proberen. Aan de ene kan vind ik het weer eens een gevoelsgedicht en aan de andere kant vind ik inderdaad het taalgebruik wel mooi gekozen. Vooral de eerste strofe vond ik mooi en dan vooral het stukje: met mijn vingers
langs de rand en wervel glijdend dat vond ik erg mooi. De verdere strofes vond ik wat minder. |
hmm, ik vind hem mooi :) lijkt een liedje en het is heel puur ofzo..gevoelig geschreven.. ik vind die komma's soms niet zo fijn om overheen te lezen :o..dat je de zin zeg maar afbreekt.. al heeft het wel wat, ik vind het persoonlijk niet fijn lezen
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:11. |