![]() |
Lovehandles... Iedereen kent ze wel...
Hallooo,
Ik ben de laatste tijd Lovehandles aan het kweken... Degene die niet weten wat lovehandles zijn: zwembandjes rond de buikstreek... Bestaan daar oefeningen voor? om je daar steviger te maken?! Of moet je gewoon afvallen...?! Het is nog niet extreem erg.... maar beginnend! |
Gewoon wat afvallen.
Je kunt tips om wat gewicht te verliezen vragen in het topic bovenaan (Voeding & Gezondheidstopic). |
Ik denk ook gewoon wat afvallen. Volgens mij is er niet echt een oefening die dat voorkomt of juist sterker maakt.. :(
Helaas ben ik daarom ook op dieet. ;) |
Lovehandles zijn vet. Vet kun je niet steviger maken of strakker. Je zult gewoon wat vet kwijt moeten raken.
|
Ik ken ze zeker wel (n) !! Ik ben vrij dun qua bouw en dan die enorme lovehandles is echt een verschrikkelijk gezicht :| ..
|
Afvallen, het is natuurlijk wel zo dat je door training de huid daar ook strakker kan maken. Het grootste deel zal er toch afmoeten door af te vallen.
|
Je kan het besten conditietraining doen zoals cardiofitness of spinning ofzo en dat combineren met lichte fitnessoefeningen. Lovehandles zijn vet en dat moet je dus verbranden.
|
schuine buikspieren trainen ? Plus vetverbranding hardlopen of wandelen zodat je hardslag rond de 130 zit
|
Niet een te kleine strakke broek dragen scheelt ook al een hoop...
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Als het nog maar beginnend is, kun je nu even wat minder eten en daarna weer wat meer maar wel MINDER dan dat je NU op dit moment eet, dat is blijkbaar meer dan je nodig hebt want je komt vet aan, die lovehandles dus...
|
Citaat:
|
Ja je kan wel gaan afvallen maar dan is het nog niet zeker of het vet juist daar eraf gaat. Zijn er geen specifieke oefeningen die je kan doen om juist dat gebied aan te pakken?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
De reden waarom mensen zogenaamd "hardnekkig vet" hebben is omdat vetcellen in bepaalde gedeeltes van lichaam meer of minder specifieke receptoren bevatten dan vetcellen in het andere gedeeltes van het lichaam. (Ik weet ook niet meer precies hoe het zit. Het was een verhaal over alpha en bèta receptoren.) Die receptoren regelen in feite waar in je lichaam er vet wordt opgeslagen en bepalen dus je vetverdeling. Deze receptoren kun je niet dmv oefeningen beïnvloeden. Helaas. |
Citaat:
|
wat hierboven al gezegd werd: dat kun je niet plaatselijk trainen.
Als je je schuine buikspieren traint, dan krijg je wel een soort van corset van spieren waardoor je lovhandels minder opvallen. Maar je zult idd moeten sporten in combinatie met gezond eten of net zoals ik: er gewoon vrede mee hebben dat ze er zitten, en je pas zorgen gaan maken als geen enkele broek meer past. :) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:20. |