![]() |
Belangrijk
Ik weet het, het is erg lang geleden en inspiratie is dan ook al erg lang ver te zoeken.... maar toch iets hier voor n topic. Laat maar weten wat je vindt, of wat er beter anders kan.
x Live Belangrijk De zaal vol mensen is al verduisterd, en langzaam verstilt het gonzend gefluister. In de coulissen rijst spanning ten top; nog enk’le seconden, dan moeten we op. Dansers rekken nerveus nog wat spieren, trekken stof recht die hun ranke lijf siert en maken zich klaar voor wat ’t podium biedt; ’t is mij om het even, want jij bent er niet. De klanken vervullen al weldra hun lot, voeten snellen naar de wachtende spot. Zonder gedachte dans ik noten en maten en voel, meer dan ooit, me wanhopig verlaten. De zenuwen hinderen rust en balans, geven loerende fouten telkens weer kans. Maar ’t kan me niets schelen dàt men dit ziet; want wie ook publiek is, jij bent het niet. Het uur davert voorbij zonder bezieling; toen mijn hart wel duizenden keer viel, hing jij aan een bar met je bier en verhalen en liet je je leven zó door haar bepalen Als het doek valt, lijk ik alles verloren. Het lachend applaus slaat verdovend mijn oren veel lovende woorden doen mij slechts verdriet; ik ben niet belangrijk, want jij vond van niet. |
ik vind hem moooooi! :) het rijmen vind ik niet echt storend..hier en daar hapert het een beetje en dat is jammer.. maar verder vind ik 't mooi!
|
Ook heel mooi! Grappig dat je zinnen hebt afgebrroken om het te laten rijmen!!
|
:eek: (y)
Hartelijk dank voor het maken en posten van dit gedicht, ik heb het met veel plezier gelezen. Heerlijk hoe je de sfeer kan overbrengen, details geeft en constant blijft boeien, hoe doe je dat? (Live de dicht-god:P) Niets dan complimenten (y) |
Het boeide mij ook echt heel erg, leuk onderwerp ook. Vooral de laatste zin vind ik er erg goed bij passen, en ik vind het knap dat je zo een lang gedicht kan schrijven. :)
|
Bedankt allemaal, al is de term dicht-god gigantisch overdreven denk ik:D, maar dank je wel. Er spoort nog van alles niet aan dit gedicht, t hapert inderdaad hier en daar. Hebben jullie nog ideeën wat ik hoe zou kunnen veranderen? Thanx.
|
" en voel, meer dan ooit, me wanhopig verlaten. "
ik vind die zin niet zo lekker lopen, misschien dat "en voel me meer dan ooit wanhopig verlaten" beter loopt, maar daar ben ik nog niet helemaal over uit |
Ik vind het werkelijk een prachtig gedicht! Stunning!
Misschien een beetje jammer dat er al zo snel wordt verklapt dat ze die ene persoon mist, maar zo is het ook goed. Het ontroert me echt. |
Moooooi!
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:57. |