![]() |
De wereld draait door
Matthijs van Nieuwkerk en Claudia de Breij presenteren het VARA-programma ‘De Wereld draait door’. Zij ontvangen in de studio gasten die een stempel drukken op het nieuws van vandaag en de dag van morgen. De actualiteit wordt op eigenzinnige, toegankelijke en humoristische wijze besproken. ‘De Wereld draait door’ kijkt ook met een scherp oog naar de media, in het bijzonder televisie. ‘De Wereld draait door’ is elke werkdag tussen 19.00 en 20.00 uur te zien bij de VARA op Nederland 3.
Niet een nieuw programma meer, maar onderhand toch wel zijn eigen topic waard. Ik kijk het al sinds de eerste aflevering, wat een verademing dat Francisco van Jole er mee gestopt is. Matthijs van Nieuwkerk is natuurlijk een geniale presentator, het concept van een tafelheer/dame werkt ook. De varieteit van de onderwerpen vind ik een van de sterkste punten, politiek, literatuur, muziek, tv etc. wisselen elkaar af, waardoor het nooit echt saai is. Behalve Café de Wereld dan. Gister was een van de mooiste afleveringen, met Foppe de Haan die bijna moet huilen, fantastische tv. Wat vinden jullie van dit programma? En als je het niet kijkt, ga het dan kijken:). |
Ik vind het een leuk programma, maar dan wel wanneer Matthijs van Nieuwkerk het presenteert.
Dat Claudia de Breij het nu ook gaat presenteren vind ik jammer, ik vind haar irritant (n) Ik zal ook niet gaan kijken wanneer zij er zit. |
Ja, leuk programma. Ik kijk het af en toe. Ik begrijp niet wat Van Jole daar deed met zijn "uuhms" en gesprekstoppende vragen. Soms zag je de mensen echt denken "moet ik het gesprek anders even in handen nemen?". Matthijs van Nieuwkerk doet het goed idd. Alleen jammer van Cafe de Wereld. Je moet echt geen humor hebben, wil je daar om kunnen lachen. Elke keer verbaas ik me weer over de "grappen en grollen" die de schrijvers hebben bedacht.
|
Maandag sla ik over. Tijdens Café de Wereld schenk ik meestal m'n koffiebeker vol. Dat is echt te slecht. Je hebt echt een chronisch gebrek aan humor als je geen leuke grappen kunt bedenken met een café vol bekende Nederlanders.
Maar goed, leuk programma verder. |
Citaat:
|
Ik vind het nog erger wanneer Astrid Joosten het doet.
|
Ik kijk het soms, maar ik heb met claudia en matthijs allebei geen probleem :)
en er zitten wel eens leuke onderwerpen bij ja. Café de Wereld vind ik niet zoveel aan, maar dat vond ik ook al niet zo leuk toen het nog bij vara laat zat. |
Matthijs van Nieuwkerk WIN (y)
|
Ik kijk soms weleens mee met m'n ouders, ik vind het wel leuk
|
Citaat:
|
Het staat meestal aan tijdens het eten. We worden een TV-gezin (maar we eten wel aan tafel).
Leuk voor de avond. Niet bijzonder, maar erg leuk en luchtig. |
Heb trouwens in maanden niet zo om televisie gelachen als die keer bij 'de TV draait door' met die man die moest zeggen welk tekenfilmfiguurtje bedekt was met gele veren ("Tweety doet wel geel aan") en die man die vertelde wat zijn robot allemaal kon. Geniaal.
|
ik vind de tv draait door echt grappig meestal, en café de wereld ook maar saai. de eerste paar keren dacht ik nog van hé dat is wel oké, maar het wordt gauw eentonig. voorderest zijn er altijd wel leuke gasten en erg variërende onderwerpen waardoor ik toch elke avond weer kijk:)
|
en oh, ik vind alleen matthijs leuk als presentator bij dit programma.
|
Citaat:
|
Ik heb het weleens gezien en dan vond ik het ook wel leuk. Maar ik vergeet altijd wanneer het precies op tv is, al hoef ik het ook niet per se te zien. Maar het is best een leuk programma. :)
|
Hmjah, net die internetarcheoloog d'r uit om vervolgens claudia terug te krijgen. Ik trek het niet.
Verder wel leuk programma op z'n tijd, muv café de wereld. |
Ik heb een x in het publiek gezeten, was wel leuk, gratis maaltijd vooraf en zo ;) Toen presenteerde Van Jole nog. Het is wel een aardig programma met soms leuke dingetjes, maar niet iets waarvan ik zeg 'jeej daar zet ik de tv voor aan'.
|
die mathijs van nieuwkerk moet wel leren zn gasten te laten uitspreken, hij vuurt 500 vragen per seconde op ze af en hij geeft ze nauwelijks kans om een fatsoenlijk antwoord te geven, heeeel irritant vind ik dat...
|
Wel leuk zo na het eten. (y)
|
Eigenlijk het beste programma dat er momenteel op tv is. Matthijs van Nieuwkerk is zooo goed he.
|
Citaat:
Überhaupt moeten mensen die anderen om 'het beste nummer allertijden' vragen niets over muziek zeggen. |
Leuk programma, ik krijg ook vaak als ze een voorstelling bespreken ofzo of een expositie of wat ook, meteen zin om ook te gaan kijken.
Café de Wereld.. Godskriebel wat irritant is dat, ik ga dan altijd wat anders doen. Ik geloof dat ik één van de weinigen ben die Claudia niet vervelend vindt? Ze is voor dit programma niet zo goed als Matthijs maar ze is in ieer geval beter dan Astrid. Best leuke presentatrice is dat hoor, maar ze creërt echt een presentator-gast-sfeer, terwijl Matthijs en ook Claudia dat niet doen. De TV draait door vind ik wel grappig behalve als het over Louis van Gaal gaat. Hij doet kut tegen sommige journalisten, dat weten we nou wel. |
Citaat:
Francisco van Jole deed het beter dan Claudia de Breij, vind ik. Jammer dat hij gestopt is, al was er een boel kritiek. (Cafe de Wereld vind ik niets aan.) |
Ik ben verliefd op Matthijs.
|
Ik vind het wel leuk eigenlijk. Ik kijk wel eens de herhaling als ik daar toevallig voorbij zap. 'S avonds willen ze hier liever the nanny en onm kijken.
|
Erg leuk programma, net als iedereen alleen als Matthijs het doet. Vrijdag zit ik in het publiek, ben benieuwd.
|
Citaat:
|
ik keek vandaag, want ik was vergeten dat claudia het presenteerde. maar het is toch niet zo heel erg, ik vind het gewoon iets minder leuk. maar die kut-gem had van mij niet in de aflevering hoeven te zitten.
|
Die verafgoding van Van Nieuwkerk moet echt stoppen. Dat is zo lame.
|
Echt zo'n programma wat ik tijdens het eten kijk, omdat er dan niks anders is.
Soms is het wel leuk, soms is het heel irritant, als iedereen door elkaar heen praat en het een soort wedstrijd wordt. |
Ik kom het zo af en toe tegen, maar het wisselt nogal van niveau.
|
Leukleuk! (y)
Natuurlijk omdat het Matthijs van Nieuwkerk het presenteert en die man is gewoon tof maar ook omdat het lekker snel gaat. En toch blijft het een overzichtelijk programma. |
ik vind van nieuwkerk heel goed. hij heeft in al z'n optredens en interviews een soort van jongesachtig enthousiasme dat ik erg leuk vindt. en hij benadert z'n gasten nooit negatief.
(en hoe gaaf is dat item bij holland sport waar ie aan de hand van een foto een verhaal verteld over een sporter?!) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik vind die adoratie voor die kerel echt schromelijk overdreven, het is leuk dat hij z'n best doet en dat zie je er ook aan af, maar hij probeert altijd wel heel erg over te komen alsof hij overal wat vanaf weet, is af en toe net iets te aanwezig als interviewer en zo nu en dan krijg je ook bij hem het wat ongemakkelijke gevoel dat hij een vraag 'voor de vorm' stelt en dan eigenlijk het liefst een bepaald iets wil horen omdat hij daar dan op in wil gaan, en als hij dan iets anders krijgt 'stuurt' ie het wel de kant op dat ie wil. Dat soort dingetjes maken hem geen geweldige interviewer, maar ja, hij komt verder natuurlijk heel symphatiek over etc., wat hem dan ook prettig maakt om naar te kijken. Maar het is niet alsof hij nou zo geniaal is ofzo..
|
het is niet zozeer dat ik hem geniaal vind.. ik vind hem gewoon leuker om naar de te kijken dan claudia bij dit programma. en dat snelle, met die soms vervelende onderbrekingen van hem die daar bij komen kijken, dat vind ik wel een beetje bij het programma passen :o
|
ik vind het wel een fijn programma omdat het net iets verder gaat op bepaalde onderwerpen waar je anders niks over zou horen. maar soms kan het me niet boeien, zoals gisteravond bijvoorbeeld het vrouwelijke curlingteam.
matthijs van nieuwkerk is op z'n best in een muziekprogramma als popquiz a gogo. |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Zo probeerde hij gisteren met Raymann aan te kaarten het zwart wit discriminatie, de hele tijd begon die dat aan te dringen. Het begon Raymann te vervelen en de gast die er gisteren was zag dat in en ging zich ermee bemoeien in het gesprek zodat er eindelijk een beetje goed gesprek onstond met humor. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Ja ik vind MvN ook écht bevlogen en daarbij komt dat hij aardig overkomt. Ik denk dat je met hem wel een goed gesprek kunt voeren, want volgens mij kan hij dat met iedereen (zelf met Gerard Joling :eek: )
xx |
Erg leuk programma! Ik kijk het altijd van zeven tot half acht en eigenlijk vind ik dat ook het leukste deel. Het allerleukste is de tv draait door.
Dat cafe vind ik maar stom, maar dat is meestal na half acht. :p Het programma houdt je een beetje op de hoogte en is vooral erg humoristisch. :cool: (y) Vandaag zag ik een stukje met Patty. Wat een lelijk mens is dat geworden. :eek: Crisis, ik vraag me af hoeveel operaties en dingen zij gehad heeft... Bah wat lelijk. Doe mij maar mensen die wat natuurlijker zijn. :) |
Blijft het leukste programma rond die tijd. Matthijs vond ik altijd erg goed (voornamelijk ook door de popquiz), maar de laatste tijd zijn er wel kleine dingen die me lichtelijk kunnen irriteren. Dat drammerige kán leuk zijn, maar het moet geen trucje worden dat elke keer wéér uit de kast wordt getrokken. Ietwat nuance zou hem, naar mijn mening, waarschijnlijk niet misstaan.
Verder niets meer dan lof voor Matthijs hoor. :) |
Ik vind café de wereld wel geinig om te zien :bloos:.. niet echt iets om over de grond te rollen van het lachen, maar zo af en toe zit er een leuke aflevering tussen (zoals die met de 'Bond tegen het vloeken'.. die was geniaal :D) Ik heb wel et idee dat ze te weinig personages gebruiken.. vroeger toen et nog onderdeel was van Vara Laat waren er veel meer..(al gaat Theo van Gogh en Andre Hazes nu neitecht meer :p)
Et programma zelf is idd leuk om te kijken als je je verveelt, maar niet iets om thuis voor te blijven. |
Matthijs heeft altijd de ballen verstand van, alleen die vrouw kan even niet op haar naam komen probeerd zich een beetje in te leven met de geintervieuwde.
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:19. |