![]() |
Castratie
Hey,
Ik heb enkele vragen ivm castratie. Wat gebeurt er exact bij castratie van mensen? (in detail, voorbereidingen + uitvoering) In welke gevallen wordt er nu nog castratie uitgevoerd bij mensen in de westerse wereld? Wat zijn de gevolgen op het gevied van gedrag, libido, karakter en driften? (liefst uitgebreid verduidelijken, verschillen tussen castraten en gewone mannen) Kennen jullie voorbeelden van castratie of hebben jullie nog significante opmerkingen ivm castratie, post ze maar. |
Gezien het tijdstip ga ik niet uitgebreid antwoorden.. :bloos: maar dat wordt gedaan in het geval van testeskanker.
Het gevolg is dat je geen (weinig) testosteron aanmaakt. Als je even op google zoekt, kan je vast alle functies/effecten van testosteron bij mannen vinden. Die vallen dus weg bij mannen zonder testes. Het is mogelijk om testes-implantaten te krijgen als je teelballen verwijderd moeten worden. Dat zijn siliconen balletjes die net zo aanvoelen, en er net zo uitzien als het echte werk. Als je nog meer wilt weten kan je misschien zoeken op "orchidectomy" (engels) of "orchidectomie" (nederlands). Dit is de medische term voor castratie. Of stel je vragen in het topic dan beantwoord ik ze wel, maar niet nu :o |
't is precies of we je huiswerk moeten maken...
:nono: |
Citaat:
|
Precies :) Dan blijven de teelballen gewoon zitten.
|
Citaat:
En ik weet niet of het tegenwoordig nog wordt gedaan na zware zedendelicten en TBS, als ze dan weer de maatschappij ingaan? |
Ah oke :)
|
Citaat:
Is dat dan echt een oplossing, of blijft die drang, om seksuele misdrijven te plegen, bestaan? Over die effecten: wordt er nog een miniem gehalte testosteron aangemaakt, of is de seksuele drang + agressie etc. dan helemaal verdwenen? Btw: over dat huiswerk, castratie bevindt zich niet in mijn lessenpakket (denk niet dat het zelfs nog in één lessenpakket zit, behalve toegepaste studies), dus dat is bullshit. (trouwens: Roos bedankt, heel goede uitleg!! :) (y) ) |
Volgens mij wordt testosteron bij mannen alleen in de testes gemaakt, en niet ook nog (een beetje) ergens anders. Maar dat weet ik niet 100% zeker.
De seksuele drang en agressie zijn dan zeker niet opeens verdwenen. Vergelijk het met vrouwen: die maken maar weinig testosteron aan, maar kunnen ook seksuele drang of agressie ondervinden :p Over verkrachters etc weet ik niks, ik ken alleen het medische praatje :p Testosteron kan je trouwens ook toedienen als je het zelf niet (meer) aanmaakt (in pil-vorm ofzo). Dat is dan niet echt handig voor die verkrachters, maar wel voor mensen die vanwege een medische oorzaak hun teelballen kwijt zijn. |
Citaat:
Na (chemische) castratie heb je geen drang meer tot seks. Er bestaat ook medicatie die er speciaal voor zorgt dat het libido onderdrukt wordt. |
Vroeger werden er jongens gecastreerd zodat hun stem hoog bleef, heel aparte stem krijg je dan, konden ze mooi zingen. :s
|
Citaat:
Trouwens, Roos: testosteron wordt ook nog geproduceerd door de bijnieren, dus de productie zal wel blijven (miniem toch). |
Citaat:
Het CDA en de VVD zijn er voorstander van om ernstige zedendelinquenten met medicijnen te behandelen. Medicijnen die de hormoonhuishouding beïnvloeden en daardoor de seksuele drang verminderen. Jos Frenken, hoogleraar in de seksuologie in een interview in De Gelderlander. Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:26. |