![]() |
notebook
hallo ik ben van plan om een notebook te gaan kopen omdat me pc een beetje teveel ruimte in beslag neemt
alleen ik heb er niet echt veel verstand van maar wat is nou een goede notebook voor mij? ik gebruik em alleen maar om te msnen en mp3tjes te downloaden en gewoon wat te surfen op internet,maar speel er nooit spelletjes op ofzo ik heb nu pc met een amd sepron 2200 procesor 40 gb hd wat raden jullie me aan? |
neem eens een kijkje bij dell, hun maken over het algemeen goede laptops.
ben je op zoek naar een stevig model die je vaak mee gaat nemen kijk dan eens naar hp. blijf in ieder geval uit de buurt van het merk acer, hier hebbenr redelijk wat mensen slechte ervaringen mee. verder zou ik gewoon 40 gig schijfje nemen, rond de 2,4 - 2,8 gigahertz met 5121 mb-ram . als er niet gegamed gaat worden op de pc maakt videokaart niet zo heel veel uit. als je de laptop veel mobiel wilt gaan gebruiken moet ej ook effe opletten dat je er een goede accu bij hebt, sommigge accu's zijn na 1,5 uur werken al leeg, terwijl andere het makelijk 4-5 uur uit houden. |
nee ik gebruik em alleen thuis
|
ik weet niet wat je budget is, maar kijk Hier eens tussen
|
kijk even in een winkel, welk scherm en toetsenbord je aanspreken, er zijn momenteel zoveel verschillen in de producten dat een keuze op alleen de spec's niet aan te raden is. wat je veder neemt is niet zo heel belangrijk ,maar persoonlijk spreekt asus mij erg aan.
Mijn ervaringen met DELL zijn echt om te huilen :( |
Citaat:
dit geld dus ook voor consumenten ( kan je kiezen bij service ) |
nou ik was van plan om er een te kopen van rond de 800
maar k hoor nu van de ene dat dell goed is en van de ander dat het weer om te huilen is welke merken zouden jullie me aanraden |
Citaat:
sorry, maar ik hoef geen notebook waarbij het al in het ontwerp echt fout zit. En dan heb ik het nog nieteens over de gammele behuizing of de veel te lawaaierige fans. Daarnaast zijn ze idd heel lief voor bedrijven, maar laat de support richting de simpele consument nogwel eens de wensen over. Om nog maar te zwijgen over de enorme "rijklaar" kosten die dell.... Naja ik kan nog wel ff doorgaan maar dat is slecht voor me bloeddruk ;) |
dus geen dell maar wat dan wel?
|
Citaat:
DELL prijs redelijk, rare problemen met accu's Acer prijs goed veel problemen met garantie / support Asus zeer goed prijs/kwaliteits verhouding Toshiba erg goed , wel een beetje duur compaq/hp (geen ervaring meer mee sinds de fusie maar geluiden zijn meer negatief dan positief (ookal heb ik met veel plezier een tijd lang een compaq gebruikt) packerdbell met een grote boog omheen lopen sony vroeger veel problemen gehad met schermen en behuizing ( volgens mij zijn ze daar nu redelijk uit) |
dus ik moet voor een asus gaan
oke ik ga ff opzoek bedankt |
Citaat:
het scherm bekijken (een aantal nieuwe schermen heeft problemen met vooral teveel blauw) en het toetsenbord voelen. winkels waar veel notebooks staan.. zijn correct, dunnet,media markt en de grote mycom's |
Acer Aspire vind ik wel mooie (en voordelige) dingen. Veel features voor een goeie prijs.
|
Mijn ervaringen zijn het beste met Acer en Toshiba. En het lijkt me ook dat er bij de aanschaf van een laptop niet bezuinigd hoeft te worden. Kwaliteit is erg belangrijk!
|
op kwaliteit hoeft idd niet bezuinigt te worden
maar het is overdreven om een mega ding te kopen want ik gebruik em toch alleen maar voor simpelle dingen ik ga straks ff de stad in om te kijken |
1. waarom zou je dell niet nemen vanwege hun brakke accu's als je hem gewoon rechtstreeks aan het lichtnet koppelt ?
2. acer raad ik zwaar af, zeer fragiele dingen en als je bij hun garantie moet claimen kan je beter een cursus "hoe verlies ik mijn geduld niet" er bij nemen. asus maakt idd zeer goede hardware, heb hun laptops alleen nog niet mee mogen maken. |
ja nou weet ik het ook niet meer hoor
de ene zegt acer is wel oke en de ander vind em fragiel de ander zegt dell zuigt en de volgende vind ze weer oke en dan nog dat verhaal over de garantie ik wil niet dat hij kapot gaat dus ik wil niks met de garantie te maken hebben in de winkel vertelde ze me dat het weinig uitmaakte welk merk ik nam want echt slechte laptops worden niet meer gemaakt zei ze |
Citaat:
totdat china bedacht een houtje touwtje auto te maken :D anyway Ik hoop dat je goed heb gekeken naar de verschillen in de schermen en toetsenborden... Gewoon daar je favo uit kiezen en dan kijken of de rest ook bij jou past ;) |
zo goed als iedereen in mn vriendenkring heeft een Acer, puike dingen. Nergens iets gemerkt van fragiel ofzo.
Zelf heb ik een Asus, zalig ding, je kunt er alles mee doen wat je wilt "kan niet" heeft ie niet gehoord. Prijs ligt alleen een *tikkie* boven je budget. Heb soms wel wat problemen met wifi, dat verbindingen wegvallen uit het niets etc., maar niets storends. Overigens ook écht goede dingen: IBMs, zijn alleen wel prijzig maar gaan echt niet kapot. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:17. |