![]() |
baileys & 7up
ik hoorde laatst zoiets vaags!!! ik hoorde dat als je baileys en 7up achter elkaar drinkt op een avond je er dood aan kan gaan omdat er dan klonten in je lichaam zouden vormen... kent iemand dit verhaal?? ow ja, het zou zo zijn dat baileys en citrus niet samen gingen...
maar weet iemand of dit waar is of niet??? lijkt me wel gevaarlijk namelijk :eek: |
Kweet niet of je er dood aan kunt gaan maar gooi maar eens 7up in een glas baileys. Baileys stolt zodra het er mee in aanraking komt, het wordt een soort drel. Dus dat gebeurt ook in je lichaam als je t mengt.
|
Vorige week waren we ook baileys aan het drinken en toen kwam dit ook ter sprake (alleen dan van cola..)
We wilden het wel eens zien en hebben wat cola bij baileys gedaan. Het zag er niet erg lekker uit ofzo, maar het werd niet echt hard.... Maar ik kan me vorstellen dat als je betere verhoudingen hebt, dat het echt hard zou kunnen worden en dat het dus fout zou kunnen gaan en dat je maag verstopt raakt.. |
het schijnt dus dat dit niet waar is... maar ja. heb je het weleens bij elkaar gegooid? ziet er niet zo prettig uit. :D
|
Ik geloof dat het tijdelijk samenklontert, maar dat het daarna wel weer uit elkaar gaat.
|
Ja bailys en tonic zijn niet echt goe voorje , je kan er aan dood gaan ja ,
IEmand had dat een keer gedaan en moest emt sped naar het ziekenhuis om zijn maag leeg te halen we hadden ook wel is een tesjte in het cafe gedaan: cola + bailys = niks maar met tonis is het een grote shit massa. Begin er niet aan (n) |
Een absolute don't...is nie goed voor je nee! :eek:
|
http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=120046
Kijk anders hier even in. Het gaat over "gevaarlijke" mixen en er staat oa. heel veel over baileys met 7 up in. |
Het is een combinatie van koolzuur met baileys
|
klopt inderdaad.. dan word da hard in je buik.. maar das nie alleen bij 7-up, ook bij andere prikdrank.. dan kan je wel dood gaan ja.. maar ze kunne ook gewoon je maag leeg pompe..
|
Volgens de mensen bij de slijter hier is dat een fabeltje.
Maar als je wilt blijven leven, waarom zou je het dan uitproberen? |
Is waar... het wordt een soort gom, is echt niet leuk om in je te hebben.
|
Het kan absoluut geen kwaad. Ik heb het aan een arts in een ziekenhuis gevraagd, en het lijkt me wel dat hij er wel wat vanaf weet.
Ongeveer 4 jaar geleden was het wel gevaarlijk om baileys en koolzuurhoudende dranken bij/achter elkaar te drinken. Dan zou je 'maag verstenen', letterlijk er komt een harde massa in je maag, maar tegenwoordig is de samenstelling veranderd, of van baileys of van de koolzuurhoudende (vraag me niet hoe, want ik heb geen technische details). En nu is het niet meer gevaarlijk om het samen te drinken. Dus doe het gerust, je zult zien dat het geen kwaad kan. Ik doe het ook zo vaak, en heb nog nooit ergens last van gehad. Mijn vriendinnen doen het ook en, ja, en als je het nog niet vertrouwt, kan je het altijd nog aan een arts of zo vragen. Tiggie |
ik heb juist laatst gehoord van iemand die snel naar het ziekenhuis moest om z'n maag leeg te laten pompen omdat ie prik en baileys tegelijk had gedronken. het wordt volgens mij ook gewoon gif ofzo. je moet 'ns kijken als je het bij elkaar gooit en dan een tijdje laat staan. daar word je echt niet vrolijk van. misschien ga je er niet dood aan, maar ik denk dat je er toch wel ziek van kan worden. ik heb nog niet zo vaak dingen zo heftig op elkaar zien reageren (behalve met de scheikundeles dan).
|
Citaat:
|
uhm, dit is dus echt bullshit, ik heb er ook heel vaak van gehoord, maar als het echt zo gevaarlijk was om baileys met koolzuurhoudende dranken te mixen, dan had dat wel op de verpakking gestaan.
net zoals er bij red bull een waarschuwing staat voor het mixen met alcohol. en anders was het wel zo algemeen bekend dat we hier nu niet zaten te 'discusieren' over of het nou wel of niet waar is. en als je baileys in een glas met 7up mixed wordt het inderdaad klonetrig en stolt het helemaal, maar heb je er ooit aan gedacht dat er in je maag allerlij zappen en enzymen zitten die er misschien wel voor kunnen zorgen dat dit in je maag niet gebeurt??? :rolleyes: |
Het was gisteren op tv, lieten ze zien hoe dat spul eruit gaat zien met 7up. Ziet er echt smerig uit, maar het is niet gevaarlijk.
Je kan het dus gewoon drinken, niets maag leeg pompen, geheel ongevaarlijk!!! Citaat:
|
Citaat:
(:p Sorry, inkoppertje. ;)) |
beetje tonic, doe daar baileys bij...
geinig, net een embryo, die baileys |
Ik zou het niet doen nee, niet omdat het zo gevaarlijk is, want zoals hier boven staat is het dat niet, maar gewoon omdat het zo ontzettend ranzig is.. :S Toen ik ook dat fabeltje nog niet kende, gingen we een keer allemaal dingen bij elkaar gooien.. En dit is echt het goorste dat je kunt maken.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
:D :D EEEEEj ik heb iets lauws.... als je iemand haat gooi dan melk en cola bij elkaar dat lijkt op baileys maar smaakt onmin viez... tjah wouk gewoon ff meedelen :rolleyes: :rolleyes: :D :D
:p :p |
Citaat:
|
Citaat:
nou, kvind het niet zo erg hoor... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Heet heeft niets met tonic of bitter lemon te maken, maar het geldt voor alle koolzuurhoudende dranken...
Je gaat er alleen niet dood aan |
Citaat:
|
Nee, het is NIET gevaarlijk.. Alles wat koolzuurhoudend is (zoals 7-Up en Tonic) is niet gevaarlijk als je het mengt met Bailey's.. Het gaat alleen klonteren en dat is may B niet zO'n lekker gezicht.. Aan dit antwoord ben ik gekomen ter aanleiding van een programma met Eddie Zoey, dat ging over het mixen van drankjes. Daar sprak hij met iemand die alles wist van drankjes mixen enzO..
|
Citaat:
|
Citaat:
net zoals dat er op de bijsluiter van asprine staat dat je er van kunt flauwvallen, heb ik ooit nooit gehoord, maar het kan gebeuren, dús moet het erbij staan. |
Citaat:
|
Dat dit nog open is ... :rolleyes:
Geen enkele combinatie van dranken is écht gevaarlijk. Het enige risico wat sommige combinaties met zich mee kunnen brengen is dat ze zo onwijs vies bij elkaar smaken, heel ranzig of juist mierzoet, dat je er als het ware vanzelf al van over je nek gaat. |
Citaat:
|
Citaat:
Bekijk aflevering 1 maar. Daar wordt (afaik) dat fabeltje de wereld uitgeschopt :) |
Je krijgt wel buikpijn van cola na baileys.
|
Citaat:
'Doe mij maar een vodka-redbull' |
Citaat:
dunno, maar volgends mij staat er achterop ee blikje redbull 'niet mengen met alcohol' ofzo. weet het nu eigenlijk niet zo zeker meer, want idd, anders zouden ze het ook niet in mixen verkopen. maargoed, conclusie: mixen is niet gevaarlijk, ook niet met baileys & 7 up |
Citaat:
Ik bedoel... wapens zijn ook gevaarlijk... en die kun je ook 'overal' kopen. |
Citaat:
tjezus, is echt het domste argument ooit zeg... |
We zijn t allemaal met elkaar eens :rolleyes:
|
Net als knutterkouwgom en koolzuurhoudende drank [bv. 7Up]
[Urban Legend] |
Citaat:
Als je het drinkt wordt je actief dronken, voor mensen met een zwak hart is het slecht want je kan er een hartstilstand van krijgen. Voor mensen die niet een zwak hart hebben is de kans op een hartstilstand kleiner. zoiets d8 ik:confused: :o :p |
ow, en over baileys, kheb et laast nog gedronken en dr na prongluk sinas gedronken...kheb nergens last van gehad:p :confused:
|
Ik heb vorig jaar n tijdje vooral baileys en red pushkin gedronken omdat ik ff de schijt had aan bier. Ik dronk daar ook liters cola light bij.. nooit ziek van geworden hoor.. werd eerder ziek als ik er geen cola bij dronk (uitdroging etc :D)
Maar baileys en tonic ziet er wel koel uit... hebben we wel vaker door elkaar gegooid.. |
Citaat:
En, ik heb het ook gehoord, dus ik zou het maar niet uitproberen. |
bailey's moeje niet met koolzuurhoudende dranken mixen dus over citroensap enzo is bullshit en je kunt het gewoon drinken alleen niet te veel want het gaat idd een beetje bruisen in je maag maar je gaat er heus niet dood aan hoor.. of je moet er een stuk of tien drinken
|
ik neem aan dat als het echt zo schadelijk is Eddy Zoëy allang een schadeclaim aan zijn broek had hangen dus..
|
het is es onderzcht geweest op jongensenwetenschap en volgens die expert die ze hadden uitgenodigd kon het gaan kwaad, de room in de baileys ging natuurlijk wel schiften en dat vormt drap, maar geen steen. die presentator heeft het ok uitgeprobeert, nix @ hand.
(www.radio1.be, maar ik ben te lui om de link te zoeken :o ) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:47. |