![]() |
plotseling doof aan 1 oor
Ik ben sinds eergisteren ineens doof aan m'n linkeroor. Ik hoor echt vrijwel niks meer. Moet ik hiermee naar de dokter of kan ik het beter nog een paar dagen aankijken (misschien is het een verkoudheid ofzo?)
Ik heb in het verleden wel vaak oorontsteking gehad, misschien heeft het daar wat mee te maken? |
Het kan gewoon erg verstopt zitten door een verkoudheid of een normale oorontsteking zijn maar ik zou er toch maar mee naar de dokter gaan. Een oorontsteking kan uit de hand lopen en je wil vast geen beschadigd trommevlies (dat groeit ook wel weer aan hoor, maar dan heb je er wekenlang last van).
|
Doet het ook pijn? Heb je koorts?
Ik zou ook naar de dokter gaan. De kans is groot dat het een ontsteking is (oorontsteking of een fikse verkoudheid), en naar de dokter gaan is in dit geval niet overdreven :) |
Citaat:
Ik ga morgen maar de dokter bellen, als het nog niet beter is. |
Naar de dokter gaan is verstandig, het kán namelijk erger zijn dan een verkoudheidje.
|
Oke, ben geweest. Het was idd een beginnende oorontsteking.
Als het erger wordt moet ik morgen bellen. Als het hetzelfde blijft moet ik overmogen bellen. Als het minder wordt mag ik het laten zitten. |
Ik ben ook 'doof' aan mijn linkeroor. Van mijn rechteroor heb ik ook last, maar een stuk minder.
Ik moet ervoor neusspray gebruiken, misschien een tip? (al zitten mijn oren verstopt door een verkoudheid en is er niks gezegd over oorontsteking) |
Hm.. een vriendin van me had dat eens, maar ze was ervan overtuigd dat het geen 'prut' kon zijn, want ze maakt haar oren elke dag schoon. Toen ze naar de dokter ging had hij het al snel gezien en spoot het leeg met wat water. Er kwam een hele grote prop watten uit, van de wattenstaafjes :D
|
Citaat:
Je kunt beter Audispray gebruiken, dan duw je je oorsmeer niet dieper je oren in :) |
Ik kreeg vroeger elke week druppels in m'n oren die 't oorsmeer oplosten, waardoor het er zo uitliep. Dat werkt erg goed. Audispray doet 't zelfde, geloof ik. Dat is idd beter dan wattenstaafjes.
Toen ik een beginnende oorontsteking had, kreeg ik een neusspray, ook al zat m'n neus helemaal niet verstopt ofzo. Het heeft wel geholpen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Als je een beginnende oorontsteking hebt helpt Audispray toch niet? Ik denk dat als je oren verstopt zouden zitten door oorsmeer de dokter je oren wel zou laten uitspuiten? Maja, ik ben geen arts dus ik weet het niet.
Ik ben nu een neusspray met xylometazolinehydrochloride, dat schijnt te helpen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Sterkte met je oor iig |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:00. |