![]() |
franse mayonaise.
he kan je die franse mayonaise ook in nederland ergens kopen?
die is namelijk zo lekker :) |
Ik vind Nederlandse Mayonaise juist lekkerder:)
Maar ik heb de Franse nooit ergens gezien |
Geen idee, Belgische mayonaise (met citroen) wel :o
Die is ook erg lekker :cool: (y) |
Ik vind Franse mayonaise echt om te kotsen, mijn moeder vindt het wel lekker en heeft het volgens mij in NL niet kunnen vinden
|
Ik heb werkelijk waar geen enkel idee, maar lijkt me wel een keer lekker. :)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Franse mayo is vaak toch zo zuur? :o Nee bah, niet lekker...
|
Franse mayonaise is idd lekker ja:)
|
Lekker. (y) Als we naar m'n oma moeten nemen we meestal een potje mee, ze woont vlak bij belgie.
|
Het is niet alleen frans, maar over de hele wereld verkrijgbaar.. Alleen in nederland hebben ze andere mayonaise. Ik kan wel een potje voor je meebrengen als je wilt;)
|
Gewoon normale mayonaise kopen en er mosterd bij doen.
|
Citaat:
|
ik vind nederlandse fritsaus lekker maar wat is er zo speciaal aan franse mayonaise?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Van het merk Amora, kan je zeker kopen, maak het anders zelf is gewoon te makkelijk.
eidooier, zout, peper, mosterd, citroensap, azijn en zonnebloemolie. Klaar. Maja de meeste kinderen vonden de franse mayonaise niet zo lekker omdat ze hem te zuur vinden, en ze houden alleen van zoet, verwende kinderen, pfff :P |
Mijn ouders hebben dat wel gewoon in de ijskast staan. Maar ik weet niet welk merk dat is, of waar ze het vandaan hebben.
|
Citaat:
|
Dyonaise ofzo bestaat toch ook?
|
Citaat:
|
Bedoel je van die wat zure mayo, zoals La Craft (don't mind the spelling)? Wij halen die meestal bij de Sligro. (y)
En enkele keer willen de grote AH's die ook wel in de rekken hebben staan trouwens. |
Citaat:
Franse mayonaise lijkt, zo te zien, op Duitse mayonaise. Die is ook erg zuur en bevat weinig suiker. Nederlandse mayonaise bevat juist veel suiker. Belgische mayonaise bevat denk ik enorm veel vetten e.g. olie (want ik kan niet goed tegen vetten en ik moest hier als kind vaak van overgeven), maar dat weet ik niet zeker. Mayonaise is makkelijk zelf te maken. Knoflook, zeer fijn snijden. Mosterd, citroensap of azijn en een beetje olie. Suiker naar smaak of een klein beetje honing als emulgator. Goed roeren of blenderen, wat je wilt. Klaar. |
Citaat:
|
eidooier is de emulgator ;)
|
Citaat:
|
eidooier, zorgt voor de emulsie
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:48. |