![]() |
Geld verdienen
Hallo allemaal,
Ik heb ff een vraagje, en het is echt een serieuze vraag. Ik ben nu 17, en dit is m'n examenjaar, en ik ga er wel van uit dat ik slaag (vwo). Nou, ik heb dan een tussenjaar, dan moet ik even wat geld verdienen en daarna wil ik gaan reizen, naar Azië. Maar ik moet dus eerst even wat geld verdienen. Nou.. daar zou ik graag jullie advies over willen. Ik had 't plan om gewoon ongeschoold werk te doen (dingen sjouwen, fabriekswerk, etc.). Maar hebben jullie misschien nog ideeën om sneller meer geld te verdienen? Op zich heb ik wel de hersenen zeg maar voor iets intelligenters :P (niet arrogant bedoeld ofzo hoor ;) ) Heeft iemand serieuze suggesties voor me hoe je sneller en meer geld kan verdienen? Bedankt in ieder geval, Caspar |
Niet echt. Al helemaal niet voor een tijdsspanne van een jaar. Maar om eerlijk antwoord te geven: dan kom je volgens mij in het criminele circuit. Niet alles (althans volgens mij) hoeft even verwerpbaar te zijn, je hoeft immers niet per definitie iemand te liquideren of te stelen ofzo:p. Ik zou zelf niet zoveel moeite met drugssmokkel hebben. Niet dat ik het doe hoor:P
|
Maar is het niet een idee eerst te gaan studeren, een baan zoeken (die waarschijnlijk wél redelijk wat oplevert) en dan een jaartje er tussenuit te gaan? Of met je geld dat je als student opgespaard hebt de reis te betalen? Dan heb je ook meestal wel vijf jaar voor ofzo.
|
Indien je hoe dan ook wilt werken; callcenter schijnt relatief goed te verdienen en is lichamelijk niet bijzonder zwaar.
|
Je hoeft geen vol jaar te gaan natuurlijk. Een vriend van me is na zijn examen fulltime gaan werken bij de Albert Heijn. Hij werkte er al langer, dus hij haalde een redelijk salaris binnen. In december vond hij dat hij genoeg verdiend had en hij is toen naar Thailand vertrokken, twee weken daar geweest (nog een overstroming meegepikt) en naar Australië gevlogen, om na een paar maanden naar Nieuw Zeeland te gaan en later via Australië weer terug. Hij is in totaal zes maanden weg geweest.
Als je daar bent, kun je vaak ook een werkvisum aanvragen en daar dus wat bijverdienen om rond te komen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
postbode verdient toch aardig?
|
Je kan ook aan medicijn testen meedoen. Verdient erg goed.
|
Citaat:
|
Thuiszorg verdiend ook erg goed heb ik horen vertellen. Dat kan je natuurlijk niet fulltime doen, maar bijvoorbeeld 20 uur per week en dan in de avonduren ook nog ergens.
Ik denk dat je het beste naar het uitzendbureau kunt gaan en daar vragen waar ze mensen nodig hebben voor een paar maanden, liefst fulltime en wat het verdiend. |
horeca is goed verdiend :)
|
Citaat:
Verdient inderdaad niet slecht :) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Dan moet je echt callcentrewerk gaan doen of ander promotiewerk. Je moet het wel kunnen en willen (ik zou het vreselijk vinden) maar het verdient vreselijk goed.
|
Citaat:
|
Citaat:
tjee hoeveel zou je met 1 proef verdienen :confused: |
Vriend van mij heeft laatst zo'n medische test gedaan. Hij moest 3 weken in zo'n centrum blijven en heeft er volgens mij 2000 euro meer verdiend.
was een middeltje tegen reuma. |
Citaat:
de horeca waar ik werk anders niet En ik krijg gewoon minimum loon betaald, net als op zoveel plaatsen |
Dit is een van de meest bekende onderzoekbureaus voor medische tests http://www.pbr.nl/startflash.asp
Je kunt vrijblijvend een informatiepakket aanvragen, en ook op de sites bekijken welke onderzoeken ze willen gaan starten. Je komt niet voor alles in aanmerking, soms willen ze jonge mensen, soms rokers, soms vrouwen in de menopauze, etc. :) |
Citaat:
ik zit een stuk boven 't minimum en waarom zou horeca geen optie kunnen zijn? |
Overheidsinstellingen verdienen met ongeschoold werk wel goed. Ik doe het nu als bijbaan, ben 19 en verdien 7,20 per uur. Plus in het weekend je toeslagen.
|
Het ligt eraan waar je in de horeca zit. Maar ik weet dat er heel redelijke baantjes te vinden zijn als het gaat om de financiën :)
|
MEDICIJNENONDERZOEK
Ideaal (y). verdient zo'n 120€ per dag en je hoeft er niks voor te doen. Ik heb er vorige week aan meegedaan 3,5 dag voor 450€. Eén iemand had al 5 keer meegedaan en nooit meegemaakt dat iemand last kreeg van bijwerkingen of iets dergelijks. edit: hierboven ook al gepost zie ik :). www.pbr.nl had ik bij meegedaan, is wel een goeie. maar iemand zei dat eentje in utrecht wat amusement betreft beter was. (niet dat ik me verveeld heb ofzo.. hele dag films kijken internetten poolen etc) |
Citaat:
De TS zegt dat ie wel redelijk slim is; als je een beetje websites kan maken kun je ook redelijk wat gaan verdienen... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Horeca kent toch ook zoiets als "horeca toeslag" ? en fooien? ;) dat komt nog een keer bovenop je minimum loon. Verder is werk wat weinig mensen willen doen vaak goed lonend
|
Citaat:
|
Donateurwerven verdient goed :)
|
Mhen Vherkhoophe Uwhen Orghaenhen ende renthenhiere hiervhan
|
jup donateur werven verdiend idd erg goed!!! maar je moet er wel goed in zijn en de hele dag op straat willen staan. kijk eens op de website van ddf, ik verdiende 8 euro bruto + bonus systeem. :D
|
Citaat:
|
Wat heel goed verdient als je een beetje slim bent en goed kunt lullen is om producten of contracten te verkopen aan bedrijven. Probleem daarbij is vaak alleen dat je zelf eerst het product moet kopen en het daarna pas (voor ene veel hogere prijs) kan gaan verkopen bij een bedrijf, je moet er ook bij oppassen dat je neit genaaid wordt dus. Maar als je een beetje mensen over kunt halen en e pakt het handig aan kan je echt bakken met geld verdienen.
|
Citaat:
schijnt (van horen zeggen nogal hersendood te zijn) verdient ongeveer 9 euro per uur (ik verdien in n supermarkt 6 euro ff ter vergelijking) en je kan toeslagen krijgen las je genoeg mensen iets hebt aangepraat |
Zoek uitzendwerk in de zuivelbranche, daar verdiende ik het idiote bedrag van 23 euro per uur bruto :eek:
|
Citaat:
|
Ik verdien via het uitzendbureau ook altijd hartstikke goed (y).
(Hoewel, das ook in de zuivelbranche, waar Kadaver het over heeft, dus misschien ligt het aan de CAO Zuivel ipv de CAO Uitzendkrachten). |
Kom ik net een nieuwsbericht tegen van gisteren over medicijnen testen.. :|
|
Citaat:
Dit is dan wel een heel extreem verhaal. Meestal worden dit soort heftige bijwerkingen allang zichbaar tijdens dierexperimenten :) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Jij moet ook echt nodig wat zeggen over mijn post.. 'één iemand had al 5 keer meegedaan en nooit meegemaakt dat iemand last kreeg van bijwerkingen of iets dergelijks' :rolleyes: |
Citaat:
Medische onderzoeken betalen zeer goed, dat is ook logisch, want ze hebben betrekking op onzekere factoren. Onzekerheid is vervelend, en dus betaalt zo'n farmaceutisch bedrijf erg goed. Natuurlijk kan er altijd iets mis gaan, daarom heeft het ook een aparte regeling gekregen: de Wet medisch-wetenschappelijk onderzoek met mensen. Ik ben vooral benieuwd of hierna de tarieven van farmaceutische bedrijven voor onderzoek nog verder omhoog zullen gaan. De schrik zit er bij potentiële kandidaten nu waarschijnlijk wel goed in. :) |
die bedragen die je krijgt zijn gewoon gebaseerd op minimumloon hoor ;) reken maar uit. het lijkt veel omdat je natuurlijk 24 uur per dag intern zit.
Ik kreeg bijvoorbeeld 450 € voor 66 uur. dat is 6,18€ bruto |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
maar in mijn ogen is het risico heel klein, volgens mij krijg je ook geen risicoafhankelijke toeslag. de medicijnen zijn al op dieren uitgetest, en bij de dosis waarvan een rat bijwerkingen krijgt, krijgt de proefpersoon slechts een fractie. Ik zat ingedeeld bij iemand die al 6 keer eerder had meegedaan en hij had nog nooit meegemaakt dat er iemand last van bijwerkingen kreeg. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:39. |