![]() |
Speedruns in games
info
De bedoeling is dus, dat je zo snel mogelijk een spel probeert uit te spelen. Nu is mijn vraag: Zijn er ook mensen hier die dit wel eens doen ? |
Nee, zoveel doorzettingsvermogen heb ik niet. Het is al heel wat als ik een spel uitspeel :P
Wel vet, die kees die mario world onder 5:10 uitspeelt... |
haha mario 64 in 24 minuten dat is pas eng :cool:
|
die van halflife ziet er stijlvol uit, die trick kende ik helemaal niet :D
|
Arkanoid in 17 minuten zonder ook maar 1 balletje te verliezen....
http://video.google.com/videoplay?do...534&q=arkanoid |
Citaat:
@ TS: Heb je een filmpje van die Mario 64 speedrun en haalt ie ook echt alle sterren? |
Citaat:
Sjit, het is allemaal sicke poep, ik kan me niet voorstellen dat iemand daar zo lang op oefent totdat ie het kan... |
Citaat:
Edit: zegt ie nou "Sjalom, Gay Bowser!" bij die bont gekleure bowser op het eind? :P |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Dat verschilt per game, er zijn regels voor speedruns, zo is er eentje van Quake die zeven minuten oid. duurt, maar daarvan waren de regels toevallig dat je godmode en rocketjump mocht gebruiken. Dan kun je echt driekwart van de levels in 20 sec. per stuk uitspelen.
Of je consolegames met emulator speedrunt of niet verschilt dus ook per contest :) |
Alleen bij Diablo 2 ;)
|
De coolste speedruns die ik ooit heb gezien waren Mega man 2 in 30 min ofzo en die alom bekende mario bros 3 run. De snelste Zelda nes run was ook uitmunted...COOl. :D
edit: Ik hou wel van die speed run retards als ze mijn favoriete jeugd games spelen. :) |
Citaat:
De speedruns die ik leuk vind zijn de runs die alles gebruiken dat gewoon in het originele spel zitten (dus niks cheaten) |
Ik zou het nooit doen, omdat ik het en niet leuk vind, en het al een uitzondering is als ik echt een spel uitspeel. Ik speel misschien 1 op de 4 spellen uit. ;)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Die van Mario 64 moet haast wel edited zijn op bepaalde momenten. Niemand heeft beschikt over zulke enorme skills dat hij alles foutloos in 24 minuten kan doen.
|
Oh noes! They rigged the oscars...uhhh speedruns! :o
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Hij neemt inderdaad veel shortcuts, vooral die truck met dat konijntje is een beetje jammer. En voor de echte diehards: http://video.google.com/videoplay?do...elda+speed+run Een ruim 5 uur durende speedrun van The Legend of Zelda: OOT :P |
Hoe werkt dat levitaten in hl2 met zo'n kapot krat dan?
|
Ik denk, met de nadruk op denk, het gewoon een kwestie is van een stuk hout naar beneden schieten, snel springen (gebruikmakend van dat stuk hout), het hout weer gravven (ofzo:P) enzovoorts. Natuurlijk dit alles zo snel mogelijk achter elkaar.
|
Vijf uur is me iets te veel om te gaan zitten kijken. Die van Mario 64 was wel vet. Alleen een beetje jammer idd dat ie die bugs gebruikt. Ik zou er zelf niet aan beginnen simpelweg omdat ik de tijd niet heb om me zo erg te verdiepen in een spel.
|
Citaat:
Er staan op speeddemosarchive ook runs die in Segments gedaan zijn (met loading en saving erbij in zodat je kunt zien dat er meerdere pogingen gedaan worden bij sommige spellen) Dat vind ik dan wel vet gedaan omdat je dan per segment snellere tijden kunt zetten :) |
Citaat:
Oke, ik heb wel de speedruns van GTA3, GTA:VC en GTA:SA gezien alsmede alle speedruns van de MGS series maar 5uur gaat me toch FF te ver :o |
Citaat:
Ik zag trouwens gisteren ook een speedrun van Zelda: Link to the Past. Uitgespeeld in 24 seconden oid, maar dan wel gebruikmakend van een enorme bug; zodra je in het begin van het spel het zwaard krijgt van je opa (?) noclipt hij door de muren van het kasteel heen om in een keer naar Ganon toe te gaan :D |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Vroegah op m'n 56k modempje met een ping van 280, dat waren pas tijden!11!!! |