![]() |
C++ compiler
Ik zoek een goede C++ compiler voor windows xp. Ik ben bezig met zo'n tutorial, alleen nu heb ik dus een compiler nodig. Kep even zitten zoeken en kwam wel 10 verschillende compilers tegen. Nu is mijn vraag dus, wat is volgens jullie wel een goede (en waarom?).
(bevatte win xp al geen c compiler?) |
OP de site van Borland kun je een goeie Win32 C++ compiler downloaden.
|
Ik vind Bloodshed wel ok.
|
Citaat:
http://www.bloodshed.net/devcpp.html |
Borland is wel goed ja maar Visual kan dr ook mee door
mzzl TIP: EEEEEEEEEERST C dan pas C++ !!! |
Citaat:
|
Citaat:
Ik ben sinds 1 jaar serieus bezig met C en C++, maar daarmee alleen kom je nergens. Je moet ook de API's beheersen. Wil je voor de Windows GUI programmeren is kennis van MFC of tenminste de WinAPI noodzakelijk bijvoorbeeld. Met de taal alleen kom je niet zo ver, het geeft je alleen de basis.. *is hopelijk binnenkort in het bezit van een diploma voor het gestructureerd programmeren met C* http://forum.scholieren.com/smile.gif |
Citaat:
En zelfs dat het beter/makkelijker is om c niet te kennen als je aan c++ begint ofsow. |
Microsoft en iets gratis weggeven waar ze geld voor kunnen vangen waha dacht het niet he
Je kan ook eens naar GCC (Gnu C Compiler) kijken dat ding doet ook C++ en is GPL (-> een soort van gratis) en is er goed en wordt vaak als referentie compiler gebruikt voor het bouwen van nieuwe compilers |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Borland C++ Compiler 5.5 voor Windows. GNU Compiler Collection voor Linux. Ondersteunen beide C en C++ http://forum.scholieren.com/smile.gif Note: alle C++ compilers kunnen C aan, aangezien C++ voornamelijk een uitbreiding voor objectgeorienteerd programmeren op C is (men denke bijvoorbeeld aan de klasse concepten). |
Citaat:
Maar zoals ik al zei lees ik dat bijna in ieder c++ boek dat het soms makkelijker is om c niet te kennen als je aan c++ gaat beginnen. Ik ken c niet dus ik kan niets anders doen dan het aannemen wat ze in die boeken zeggen. |
Dat is helemaal niet waar, alles wat in c kan, kan in c++ ook. C++ is als het ware C maar dan met extra mogelijkheden. Het kennen van C is dus als het deels kennen van C++. Je kan het ook zien aan de naam, in de taal C ( en dus C++ ) betekend C++ dat je de variabele C met een verhoogt, C++ is dus een soort 'hogere' vorm van C. Maar het is 100% backwards compatible.
De extra functies die C++ heeft hebben voor een balangrijk deel te maken met OOP. Zo kan je met classes werken en met inheritance en constructors, destructors, overloading, virtual functions wat al niet meer. Ook is een extra functie van C++ dat je met templates kan werken. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik heb inmiddels officieel gestructureerd programmeren in ANSI-C geleerd voor mijn opleiding (geslaagd met een 9) en doe binnenkort examen voor het objectgeorienteerd programmeren met C++. Samenvatting van de C++ lesstof Zoals je ziet, gaat een groot deel ervan puur over de object-georienteerde methode, en niet over het programmeren met C++ zelf. Dus ja, ik ben van de overtuiging dat het WEL helpt als je kennis hebt van C wanneer je C++ wilt leren. Want ook binnen de objectgeorienteerde aanpak, maak je zat gebruik van procedurele methoden welke je ooit geleerd hebt .. met als verschil dat je ze nu toepast binnen de context van objecten. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:59. |