![]() |
Ballade van het ouderworden
Ballade van het ouder worden
sneeuw als ons kladblok waarop we engeltjes maakten, zo lief zo stil, doodstil omdat de wereld wit was en we niet wisten van gevechten ja, de mens was slecht en bedorven, verrot, maar wij niet nee, wij niet men verwijt de tijd te snel te gaan en alles te ontdooien de avond kwam, de avond nam de avond was nog nooit zo koud voetstappen besmeurden, verkleurden wit gewassen, pas gevallen sneeuw, vertrapten tot één moddermassa tot alles stil werd, doodstil want engelen worden nou eenmaal niet oud . |
Ik vind dit mooi.
Echt mooi. zo lief zo stil, doodstil Daar word ik pas stil van. Maar ik ben in een vreemde bui, dus let niet op mij. Jammer dat je geen interpunctie gebruikt. Vind ik altijd mooier staan, maar dat is misschien heel persoonlijk =O. En ik vind in je eerste strofe 'gevechten' echt een heel lelijk woord. En je laatste zin vind ik niets toevoegen. Verder heel mooi gedaan. :) |
Bedankt!
Normaal vind ik interpunctie ook mooier, maar in dit gedicht kan dat bij sommige zinnen niet, want dan zou je ze niet meer op twee manieren kunnen lezen. Vandaar Gevechten opzich vind ik ook geen mooi woord, maar het is gevechten als in sneeuwgevechten en voor mij hoort het er gewoon in. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:37. |